Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet v Paříži 2006

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Neobvyklým středobodem stánku Chevrolet na pařížském autosalonu byla studie okruhového speciálu, který připomíná účinkování automobilky ve světovém poháru cestovních vozů a snad také naznačuje cosi z budoucího výrobního programu.

Chevrolet WTCC Ultra

Autorem designu modrého hatchbacku ve stylu aut z šampionátu cestovních vozů WTCC je 25-letý Ewan Kingsbury, jehož cílem bylo dát autu podobu, nejvýstižněji charakterizovanou slovy agresivní, muskulaturní a dramatická. Zároveň má WTCC Ultra naznačit budoucí směřování designu značky Chevrolet.

Hatchback WTCC Ultra je postaven na podvozku se vzpěrami McPherson a rozvorem 2650 mm, vnější rozměry činí 4324 x 1906 x 1490 mm. Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový šestnáctiventilový turbodiesel se vstřikováním common-rail o výkonu 139 kW, lišící se od motoru v Captivě a Epice (k dispozici od jara příštího roku) vyšším plnicím tlakem turbodmychadla.

WTCC Ultra má velmi lehkou karoserii ze sklolaminátu a kompozitů, aerodynamiku vylepšují plochý kryt podvozku, difuzor a zadní spoiler z uhlíkového kompozitu. Rozšířené blatníky vyplňují dvacetipalcová kola obutá do slicků.

Sportovní vnější vzhled se promítl i do interiéru. Uvnitř převládají tmavé plochy s prvky z matného kovu nebo karbonu. Sedadlo řidiče bylo kvůli rozložení hmotnosti posunuto co nejvíce vzad a co nejníže.

Koncept WTCC Ultra je podle tiskového prohlášení firmy dosud nejglobálnějším projektem General Motors. Původní koncept vznikl v Jižní Koreji, design i interiér byl dokončen v Austrálii u GM Holden Design, kde následně postavili model, o prototyp se postarala japonská firma YDS, která již pro Chevrolet vyrobila studie Chevrolet T2X a S3X, animace pro pařížský autosalon jsou dílem technického centra GM v Indii a švýcarské firmy Protoscar. GM Europe Engineering pak s vývojem podvozku vypomohla britská firma Ray Mallock Limited a na vývoji dalších dílů spolupracovali dodavatelé Hella, Osram, Dupont a Kumho.

Epica Diesel

Velký sedan Epica měl pod kapotou dosud výhradně šestiválcové řadové motory uložené napříč. Nyní se tam dostává nový turbodieselový čtyřválec 2,0 l se vstřikováním common-rail (vstřikovací tlaky až 160 MPa). Motorizace, která bude na trhy dodávána od jara 2007, dává nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot./min a točivý moment 310 Nm již ve 2000 ot./min, bude kombinována s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V prvním případě trvá akcelerace z 0 na 100 km/h 9,7 s, v tom druhém pak 10,1 s. Kombinovaná spotřeba paliva činí 6,6, resp. 7,7 l/100 km.

Motor má čtyřventilový rozvod SOHC, hlavu válců vyrobenou z hliníkové slitiny a turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek.


Ondřej Láník
Diskuze (0)