Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: Cena na americkém trhu asi 800 tisíc Kč, daňová úleva od státu až 150 tisíc Kč

Dariusz Szynder
Diskuze (36)
Koncern General Motors včera oznámil, že vybraní dealeři v USA začali přijímat objednávky na elektromobil Volt. Stanovenou cenu 41 tisíc dolarů bude možno snížit daňovou úlevou. Ještě v tomto roce se auto objeví na trzích Evropy a Číny.

„Dnešním dnem se na pomyslné výloze otáčí vývěska na -Otevřeno-,“ řekl Joel Ewanick, viceprezident pro US marketing General Motors, při symbolickém odstartování prodeje nového Chevroletu Volt. Při této příležitosti byla také oznámena cena nového modelu, možnosti jeho financování, ale i oficiální čísla týkající se dojezdových vzdáleností.

Stanovenou cenu 41.000 dolarů (v přepočtu asi 800 tisíc Kč) bude možno v USA snížit podle daňové situace majitelů o federální daňové zvýhodnění ve výši až 7.500 dolarů (asi 150 tisíc Kč). Případná další zvýhodnění bude majitel moci získat na státní nebo lokální úrovni. V některých státech pak bude možno využívat Chevrolet Volt v jízdních pruzích vyznačených pro vozidla obsazena vyšším počtem cestujících. Chevrolet také pro zájemce připravil výhodné leasingové podmínky se splátkou 350 dolarů (asi 6.800,-Kč) pod dobu 36 měsíců.

Hybridní Toyota Prius se v USA prodává za 22.800 USD, Camry Hybrid přijde na 26.400 USD. Elektromobil Nissan Leaf, na který lze získat taky vládní daňovou úlevu až 7500 USD, se má prodávat za 33.720 USD. Za přibližně 40 tisíc dolarů se na americkém trhu běžně prodávají dobře vybavené prémiové sedany střední třídy (Audi, BMW, Mercedes-Benz, Lexus) se zážehovými šestiválci.

Chevrolet přiváží na trh nový pohled na elektrický automobil resp. hybrid. Na rozdíl od konvenčních hybridních automobilů totiž Volt není poháněn spalovací jednotkou podporovanou elektromotorem, ale k pohonu auta slouží výhradně elektromotor. Zážehový spalovací motor zde plní pouze funkci generátoru elektřiny. Prvních 60 km se Volt pohybuje výhradně pomocí elektromotoru, který čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 16 kWh. Jízda je tak prostá přímých emisí. Když se baterie vyprázdní, začne nepozorovaně pracovat spalovací motor, který prodlouží dojezd o 450 km na jednu nádrž.

Standardně bude Chevrolet Volt dodáván s dobíjecím kabelem pro napětí 120 V (americký standard), umožňujícím jeho vlastníkům dobíjet baterie přímo z obyčejné zásuvky. Prvních 4.400 zákazníků pak bude moci využívat bezplatně dodávanou nabíjecí stanici s napětím 240 V. Tyto stanice jsou součástí speciálního programu ministerstva energetiky zaměřeného na instalaci přibližně 15.000 nabíjecích stanic na 240 V v celých USA. Výrobce poskytuje na lithium-iontové baterie Chevroletu Volt záruku osm let nebo 100.000 mil (160.000 km).

Volt je v základu vybaven řadou bezpečnostních prvků, včetně osmi airbagů – dvoustupňových čelních, bočních, kolenních a bočních závěsových – nebo elektronickou regulací stability StabiliTrak. Z více než 80 procent je karoserie Chevroletu Volt zkonstruována z vysokopevnostní oceli, což ještě více zvyšuje bezpečnost a ochranu.

K prvním zákazníkům ze států Kalifornie, New York, Michigan, Connecticut, Texas, New Jersey a Washington, D. C. se Chevrolet Volt dostane koncem letošního roku.

V prvním celém roce výroby (2011) má vzniknout 10 tisíc Voltů, pro rok 2012 je naplánována výroba 30 tisíc vozů.

Dariusz Szynder
Diskuze (36)
29. 7. 2010 17:01
Re: Podle očekávání, dražší než konkurence
Pripravme se na to, ze podobnych clanku, jako od josefa prvniho bude pribyvat. Staremu ropnemu svetu prave zacal zvonit umiracek. Tech kdo jsou na rope zavisli jsou zastupy. Nejde jen o klasicke olejare. Ale i o vyrobce aut, kteri zaspali, vyrobce dilu, prodejce, servisy atd. Ti vsichni se budou v diskuzich snazit zvysit strach lidi z novych a neznamych technologii aby jeste par let udrzeli svuj byznis v chodu.

Josef 1 mozna jenom o novych technologiich nic nevi a svoje obavy vtelil do diskuze formou kategorickych tvrzeni, majicich vzbudit dojem, jakoby vedel. Nicmene doba tezkych manipulaci a medialnich lzi se blizi, protoze ropna lobby je mocna a bohata. Pripravme se na to, protoze az to zacne, nebudete vedet jak se jmenujete. Proud studii vedecky dokazujicich skodlivost elektromobilu zaplavi media vsemi kanaly. A budou to studie uzasne, presvedcive a s palcovymi titluky "Elektromobily skodi". Maji to vyzkousene uz z biopaliv. Tam medialni manipulace zafungovala na 100%. Jestli bude antielektricka kampan jenom z poloviny tak uspesna, bude to velmi tezky boj.
Avatar - Barrichello
29. 7. 2010 11:47
Re: Super
Nebudem ted počítat roky, ale jsou už tam dlouho
Avatar - Barrichello
29. 7. 2010 11:45
Re: Super
Jo, a před 60 to měli i na dřevoplyn, my víme. :yes:
29. 7. 2010 10:34
Re: Hmm
takze pokud spina neni videt tak to jako necistis? ufff ty ale musis mit cistej interier v aute co? 8-s
29. 7. 2010 10:31
Re: drahe
prvne nejdriv si zjisti na co vlastne ty Arniho Hacka jezdej, nafta to fakt neni :-) myslim ze spojeni "Arnold's Hydrogen Hummer" by ti mohlo alespon naznacit o jake palivo se jdna, a jezdi nato i nekolik H2 co tam poridil pro "dalnicni hlidky", a zadalsi cena je myslim odpovidajici, tak jako tak se potom aute zaprasi a v Chevy si budou mnout ruce jak se jim to bude testovat dany system pro dalsi jejich modely :-!