Chevrolet Volt MPV5: Koncept MPV s hybridním pohonem
Chevrolet s konceptem Volt MPV5 navazuje na model Volt připravovaný pro sériovou výrobu. V Pekingu představený kompaktní velkoprostorový automobil je stejně jako model Volt vybaven pohonným systém, v němž hraje první housle elektromotor, zatímco spalovací motor slouží pouze k výrobě elektrické energie.
Koncept Volt MPV5 kombinuje design modelu Volt a konceptu sedmimístného MPV Orlando představeného na pařížském autosalonu v roce 2008. Provedení přídě i zadních partií odkazuje na model Volt, zatímco silueta a boky připomínají Orlando.
Karoserie v Pekingu představeného MPV je dlouhá 4585 mm, široká 1871 mm a vysoká 1612 mm, což znamená, že je o 181 mm delší, o 73 mm širší a 182 mm širší než u liftbacku Volt. Kromě rozměrů karoserie došlo i na prodloužení rozvoru o 15 mm na 2760 mm.
Uvnitř Chevrolet Volt MPV5 nabízí pětimístný interiér s dvoubarevným koženým čalouněním. Palubní desku, středovou konzolu i design výplní dveří převzal koncept MPV od liftbacku Volt. Zavazadlový prostor konceptu nabízí v pětimístném uspořádání interiéru objem 863,7 litru a po složení sedadel druhé řady dokonce 1764,1 litru.
Koncept využívá stejný pohonný systém jako Volt, což znamená, že je vybaven elektromotorem o výkonu 110 kW (150 k), který má konstantní maximum točivého momentu 370 Nm. Maximální rychlost Voltu MPV5 je 160 km/h. Potřebnou energii dodávají baterií složené z více než 220 lithiových článků, které pojmou 16 kWh. Chevrolet Volt MPV5 na čistě elektrický pohon ujede v městském provozu 51,5 km.
K prodloužení dojezdu na více než 482 km a dobíjení baterií slouží zážehový motor o objemu 1,4 litru s výkonem 74 kW (100 k), který má funkci generátoru. Tento motor může spalovat benzin, směs benzinu a ethanolu nebo biopalivo E85. K dobíjení baterií může posloužit i běžná elektrická síť a částečně také rekuperace energie při brzdění.
General Motors prostřednictvím konceptu Chevrolet Volt MPV5 v Pekingu demonstruje možnosti využití pohonného systému Voltec a jeho flexibilitu.