Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: termín uvedení v roce 2010 je zřejmě nereálný

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
Chevrolet Volt se má stát prvním modelem, který začne budovat zářivou novodobou etapu historie společnosti GM, postavenou na špičkových technologiích. Jak se ale zdá, termín jeho uvedení je zhruba stejně jistý jako termín voleb v Pákistánu.

První hybridní „plug-in“ model společnosti General Motors, Chevrolet Volt, má přijít na trh již v roce 2010. Podle prohlášení generálního ředitele společnosti, pana Ricka Wagonera, ale vůbec není jisté, zda GM termín dodrží, velmi pravděpodobně to vypadá na blíže nespecifikovaný časový průtah celého vývoje. To je pro GM dosti mrzuté, protože o takovýto automobil by v USA byl jistě velký zájem, protože každá podrobnost, týkající se Voltu vzbudí mezi americkou automobilovou veřejností značný rozruch.

Problémem je zejména zavádění nových technologií výroby součástí pohonného ústrojí automobilu (zejména vysokokapacitních baterií) jakož i samotný technický návrh lithium-iontové baterie, která by se měla stát srdcem celého vozu. Někteří komentátoři na celou věc pohlížejí tak, že si GM na talíř nandalo větší porci, než je schopno sníst. Paralelně k vývoji Voltu probíhá totiž ještě vývoj pohonného systému s názvem E-Flex, který může být poháněn benzinem, naftou či vodíkovými palivovými články.

První verzi Chevroletu Volt má pohánět elektromotor, který bude energii čerpat z Li-Ion baterií velkých jako klasický čtyřválcový motor. Ve voze bude zároveň malý spalovací motor, jehož funkcí je dobíjení akumulátorů za provozu. Spalovací motor tedy nebude nijak spojen s pohonným ústrojím a s jeho využíváním se počítá na delších cestách, neboť výrazně zvyšuje dojezd. Samozřejmostí je možnost dobít baterie napojením do elektrické sítě, tak jak bylo prezentováno u studie. Více podrobností o automobilu Chevrolet Volt si můžete přečíst ve článku Detroit 2007: Chevrolet Volt - odpověď na japonské hybridy.

Podle Wagonera je ovšem nezbytné v široce zaměřeném vývoji pokračovat. GM se chce stát světovým lídrem na poli energeticky úsporných vozů. Wagoner zdůrazňuje, že zvyšující se cena ropy, jakožto suroviny, na které jsme v civilizovaném světě existenčně závislí, a nemožnost ze dne na den nalézt adekvátní náhradu, si žádá neodkladné nalezení alternativních cest, jak dostat naše vozy z míst A do místa B. V tom je podle něj budoucnost nejen automobilového ale obecně průmyslu jako celku.

Aleš Jungmann
Diskuze (4)