Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2007: Chevrolet Volt - odpověď na japonské hybridy

Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
10 Fotogalerie
Diskuze (18)
Volt není jen dalším uhlazeným autem, který má přinutit návštěvníka k zastavení na stánku a k několikaminutovému setrvání u točny s exponátem. To hlavní se totiž výjimečně ukrývá pod futuristickým kabátem

Letošní detroitský autosalon je klíčovou výstavou pro tradiční americké automobilky. Tlak Toyoty, ale i dalších výrobců z Asie a Evropy, stimuluje GM k mobilizaci rezerv na všech frontách. Oblast trvale udržitelného automobilismu zastupuje na výstavě NAIAS revoluční koncept Chevrolet Volt.

Volt není jen dalším uhlazeným autem, který má přinutit návštěvníka k zastavení na stánku a k několikaminutovému setrvání u točny s exponátem. To hlavní se totiž výjimečně ukrývá pod futuristickým kabátem vyrobeným s širokým uplatněním plastů a kompozitních materiálů.

Chevrolet Volt je elektromobil, který je vybaven malým tříválcovým spalovacím motorem s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Kapacita Li-ion akumulátorů, uložených mezi sedadly uprostřed vozu, v okolí vozidlového těžiště, má vystačit na 40 mil jízdy (cca 64 km). To je podle tvůrců dojezdová vzdálenost, kterou denně absolvuje řada Američanů při cestě do práce a z práce.

Po 40 mílích ekologicky čistého provozu je buď možno připojit automobil k elektrické síti (110 V) a počkat asi 6,5 hodiny na znovunabití akumulátorů nebo lze pokračovat v jízdě s pomocí spalovacího motoru. Ten nepohání přímo kola, ale pouze s pomocí generátoru vyrábí elektřinu, která se spotřebovává v trakčním elektromotoru s maximálním výkonem 120 kW. Spalován může být buď benzin nebo směs benzinu a etanolu E85. Konstantní otáčky spalovacího motoru, který má pravděpodobně svůj základ ve známém benzinovém tříválci 1.0 12V ECOTEC, zlepšují účinnost tohoto stroje a pomáhají udržovat spotřebu paliva na velmi nízkých hodnotách. Konkrétně GM uvádí, že i při vybitém akumulátoru by mělo být reálné dosahovat kombinovanou spotřebu 50 mpg, tj. cca 4,7 l/100 km.

Nejvyšší rychlost může krátkodobě dosáhnout 192 km/h, akcelerace z 0 na 96 km/h potrvá asi 8,5 s.

Podle GM je jednou z hlavních překážek na cestě k sériové výrobě takového automobilu dostupnost sady akumulátorů, která by měla požadované parametry a hmotnost do cca 180 kg. Reálně by něco takového v přijatelné ceně mělo být k dispozici kolem roku 2010-2012.

Uspořádání hnacího ústrojí je podřízena konstrukce karoserie prototypu. Ten má velmi dlouhý rozvor, celkovou délku 4318 mm, šířku 1791 mm a výšku 1336 mm. Hlavní komponenty hybridní hnací soustavy jsou uloženy vpředu, uprostřed mezi nápravami je v podlaze uložena sada akumulátorů.

Vstoupit do diskuze (18)