Chevrolety budou předvídat své poruchy
Na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show), probíhajícím v Las Vegas od 6. do 9. ledna letošního roku, představuje koncern General Motors prostřednictvím své značky Chevrolet vedle nového modelu Volt rovněž novinku, která zamíří do výbavy sériových modelů a dále vylepší komunikaci mezi nimi a jejich majitelem.
Novinka z vývoje koncernu General Motors využívá multimediální systém s vysokorychlostním datovým spojením OnStar 4G LTE, jehož prostřednictvím posílá údaje na servery OnStar. Tyto informace jsou následně vyhodnoceny za pomoci algoritmů, určujících, zda není potřeba věnovat zvýšenou pozornost některé ze sledovaných částí vozu.
Pokud bude zjištěn hrozící problém pak, bude majitel vozu na tuto skutečnost upozorněn prostřednictvím e-mailu, textové zprávy, výstražného hlášení přímo prostřednictvím multimediálního systému ve voze nebo aplikací OnStar RemoteLink ve svém chytrém telefonu.
V první fázi se má systém zaměřit především na sledování elektrických a elektronických součástí vozů důležitých pro samotnou jízdu a další komponenty mají být do sledování přidávány postupně s ohledem na vývoj systému.
Nová diagnostická služba by měla být k dispozici od modelového roku 2016 pro Chevrolety Equinox, Tahoe, Suburban, Corvette, Silverado a Silverado HD. Následně se počítá s jejím rozšířením i na další zástupce značky Chevrolet.
General Motors vedle představení nových funkcí systému nezapomíná připomenout, že majitelé Chevroletů s aktivním připojením OnStar mohou již dnes sledovat tlak v pneumatikách, životnost oleje a několik dalších údajů prostřednictvím aplikace pro smartphone nebo měsíčního diagnostického e-mailu zaslaného z vozidla.