Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mrazírenské vozidlo může dostat zdvihací plošinu i k nakládání z boku
Chladírenské nástavbě na patnáctitunovém podvozku Atega stačí malá jednotka na střeše kabiny
Na podvozku Sprinteru se nachází víceteplotní nástavba PSMT s pevnými příčkami
Pro přepravu květin ve všech ročních obdobích slouží nástavba s chlazením i topením
7 Fotogalerie

Chladírenské i mrazírenské návěsy Montex: Zcela na míru

Navrhnout nástavbu tak, aby vyhovovala požadavkům konkrétního provozu, vyžaduje přesnou kalkulaci s řadou proměnných.

Chladírenské a mrazírenské nástavby dodávané na míru představují významnou část produkce společnosti Montex. Rozměry, resp. objem či předpokládaná kapacita, požadovaná teplota, frekvence zastavování a otevírání, požadavek na teplotní rozdělení zboží a další rozhodují o celkové koncepci skříně. Z těchto důvodů klade Montex velký důraz na odbornost při návrhu chladírenské a mrazírenské přepravy. Pravidelná školení a technické znalosti obchodního týmu jsou předpokladem pro správné řešení typu nástavby, jednotky a dalších doplňků nutných nebo doporučených na splnění přepravních požadavků.

PSMT Frigo

Pro přepravu potravinářského zboží jsou dodávány panelové kompozitní nástavby, určené pro místní, mezinárodní nebo distribuční přepravu v tvrdých provozních podmínkách. Skříně sestávají z celoplošných panelů s polyesterovým vnitřním a vnějším povrchem. Izolaci tvoří polyuretanová pěna s výztuhami v oblasti rámů z tvrzeného polyuretanu. Zadní rámy, přechodové prahy, kování i uzávěry jsou v nerezovém provedení.

Celá konstrukce nástavby splňuje teplotní i hygienické předpisy. Nástavby mají hygienické osvědčení a certifikát FNA nebo FRC. Jejich výroba probíhá v souladu s certifikací ISO 9001, jsou připraveny pro zařazení do systému HACCP.

Výrobce nabízí skříňové nástavby upravené například pro převoz masa ve visu či květin, multiteplotní/vícekomorové nástavby a duplexní (systém druhých podlah). Při výrobě nástaveb PSMT Frigo je kladen důraz na velkou životnost a odolnost proti poškození, což tvoří jeden z hlavních požadavků při profesionálním rozvozu a distribuci.

City do 3,5 tun

Poslední vyvinutá řada se nazývá Frigo City a je určena pro malé podvozky do 3,5 t celkové hmotnosti. Hlavní výhodu tvoří nižší hmotnost nástavby a díky optimalizaci i nižší pořizovací cena. Tento odlehčený, přesto odolný typ nástavby se dodává jako sériové provedení chladírenských nástaveb i prostřednictvím sítě společností Renault, Fiat, Isuzu a dalších.

Lamberet

Společnost Montex má prodejní zastoupení a nejrozsáhlejší montážní a servisní středisko chladírenských a mrazírenských nástaveb Lamberet v Česku. Více než patnáctiletá tradice spolupráce s touto firmou se projevuje na pečlivém provedení jednotlivých detailů nástaveb, které patří mezi vedoucí na evropském trhu. Se správně navrhnutou chladírenskou jednotkou jsou nástavby Lamberet určeny pro přepravu zboží za řízené teploty v kategorii FNA nebo FRC.

Nástavby získávají oblibu pro vysokou odolnost proti poškození při velice tvrdých provozních podmínkách. V případě opotřebení podvozku umožní dlouhá životnost nástavby opětovné použití na dalším novém vozidle. Výhodou je i veliká variabilita provedení nástaveb pro jednoteplotní a víceteplotní systémy, duplexní a další kombinované systémy přepravy.

Multiteplotní

V souvislosti s řešením potřeby rozdílných teplot nebo hygienického oddělení nákladu se stále častěji dodávají multiteplotní neboli vícekomorové nástavby. Tento typ se dodává s podélným či příčným dělením skříně. Podélná příčka odděluje prostor standardně na dvě části v poměru 1:2, případně i na více oddílů. Obě části jsou na míru palet (1 x 800 mm a 2 x 800 mm). Podélné řešení nástavby umožňuje samostatnou paletovanou

nakládku obou prostorů nezávisle na sobě. Toto provedení je z hlediska přepravních podmínek ideální pro rozvážku víceteplotního druhu zboží.

Příčná stěna naopak může být posuvná a sklopná nebo pevná. Pro zajištění dostupnosti předního prostoru lze příčku přiklápět ke stropu nebo využít bočních dveří. Nejčastěji se dodává verze s posuvnou přepážkou a bočními dveřmi. Pro zajištění teplotní stability během manipulace se zbožím je vhodné nástavbu vybavit plastovými žaluziemi u zadních dveří. Používá se zejména pro nepaletovou rozvážku.

Maso

K přepravě masa ve visu je nutná výztuha stropu a začlenění přepravního systému euro háků s trubkovou vodící dráhou. Pro vozidla s nižší celkovou hmotností se nejčastěji dodává lehký systém s hliníkovou C vodící dráhou a vysunovacími háky. Systém euro je možné provést s přímým napojením na přepravní systém skladu pro zajištění rychlé a lehké manipulace se zavěšeným nákladem. Nástavbu lze používat i na běžnou přepravu potravinářského zboží, systém ve visu je plně integrován v bocích a stropu skříně.

Květiny

Speciální verze chladírenské nástavby pro přepravu květin v boxech disponuje vnitřní šířkou 2500 mm. Zde se používá systém uchycení přepravních boxů podlaha – strop. Kotvící lišty jsou zapuštěny v podlaze k dosažení hladkého přejezdů vozíků. Pro řízení teploty při přepravě květin se dodávají jednotky s omezením výstupní teploty vzduchu, aby se zabránilo teplotnímu šoku přepravovaných květin. V případě menších nástaveb nebo požadavku na větší přepravní teploty se nástavby vybavují zabudovaným samostatným topným systémem s rozvodem do nástavby.

Plánování ušetří

Při navrhování mrazírenské nástavby je dobré brát zřetel na zamýšlený provoz a uvažovat v rámci celé její životnosti. Pokud se počítá s šetrnějším zacházením a dobrou údržbou, je možné po cca pěti letech provést pouze výměnu podvozku. Pokud se udržuje pravidelným servisem jednotka a nástavba v dobré kondici, může dopravce u dalšího nákupu vozidla ušetřit polovinu investice. Do nástavby se tedy vyplatí investovat více, nejen z hlediska jejího opětovného využití, ale i výrazně nižších nákladů na údržbu díky vyšší odolnosti.