Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300 SRT je v ohrožení

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 7. 2014
28
3
Zobrazit náhledy (28)
Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C
Budoucnost nejvýkonnějšího provedení velkého sedanu značky Chrysler není právě nejrůžovější a je možné, že 300 SRT se blíží ke konci své kariéry.

Ve své současné podobě se nejostřejší zástupce modelové řady 300 ještě pod označením SRT8 představil v roce 2011 na autosalonu v New Yorku, aby pro modelový rok 2012 doplnil ostatní verze velkého Chrysleru a zároveň se stal jedním ze zástupců nově ustanovené značky SRT (Street & Racing Technology), jejíž činnost byla letos na jaře ukončena.

Podobně jako ostatní modely s označením SRT se i třístovka vrátila do nabídky své mateřské značky. Na rozdíl od modelů Dodge Charger SRT, Challenger SRT, Viper SRT a Jeep Grand Cherokee SRT nemá tento Chrysler podle informací, poskytnutých Motor Trendu samotným prezidentem a generálním ředitelem značky Alem Gardnerem příliš jistou budoucnost.

Důvodem je malým zájem severoamerických zákazníků o současný Chrysler 300 SRT, vybavený vidlicovým osmiválcem HEMI o objemu 6,4 litru a výkonu 350 kW (476 k).

Ve Spojených státech se těchto ostrých sedanů prodává zhruba jen 75 kusů měsíčně, zatímco všech verzí řady 300 se v první polovině prodalo v průměru 4300 vozů měsíčně. Od začátku roku do konce června bylo prodáno 26.014 Chryslerů 300 a z nich jen asi 450 neslo označení SRT.

Právě díky špatným prodejním výsledkům může Chrysler 300 SRT skončit již s letošním modelovým rokem. Na listopadovém autosalonu v Los Angeles má být navíc představen důkladně modernizovaný 300, který se ostré verze dočkat nemusí, i když je zde jiskřička naděje.

Zatímco na domácím trhu se 300 SRT nedaří, tak na exportních trzích v čele s Blízkým východem je poměrně populární a může se tedy stát, že bude dále nabízen jen mimo Spojené státy.

Ohledně označení SRT se i nadále spekuluje, že je mají nadále využívat pouze modely značky Dodge, která se podobně jako v minulosti zaměří mimo jiné i na výkonné a sportovní vozy, které u ní mají ze všech značek koncernu Chrysler největší tradici.

V takovém případě se máme po případném konci Chrysleru 300 SRT dočkat i odchodu Jeepu Grand Cherokee SRT po skončení životního cyklu současné generace. Na jeho místo pak má nastoupit SRT verze nástupce současného Dodge Journey. Ten v nabídce doplní současné Dodge SRT, k nimž má přibýt i divoký malý sedan Dart.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - The Spešl Uan
Celkove to neni nic moc
The Spešl Uan
| 25. 7. 2014
Na plány Chrysleru to jsou opravdu dobré prodeje, ale jinak tě chápu.
Avatar - Barrichello
Celkove to neni nic moc
Barrichello
| 25. 7. 2014
Prodeje sou pořád slušné, navíc je tu ještě dvojče Dodge Charger.

Spíš jde o to, že vrchlonou verzi opravdu kupují jen nadšenci, navíc ti spíš sáhnou po Chargeru, který je víc muskulaturní a víc odkazuje na původní muscle cars.

A taky je levnější. 300ce by prospěl agresivnější vzhled.
Celkove to neni nic moc
Atila_
| 25. 7. 2014
Ono to neni jenom o te SRT verzi, ale obecne ty Chryslery 300 soucasne generace nejsou na trhu zadne horke zbozi. Nadseni z designu prvni generace uz pominulo, nova generace vylepsila techniku, ale oproti generaci prvni uz nenabidla nic cim by vycnivala nad konkurenci. Vysledkem jsou hodne slabe prodeje a nejista budoucnost.