Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler Delta: Nová kariéra Lancie v Británii

David Bureš
Diskuze (19)
Italský hatchback prodávaný v Británii pod značkou Chrysler se oproti výchozí verzi liší zúženou nabídkou motorů. Od Lancie je k nerozeznání.

Chrysler začne v blízké době prodávat na britských ostrovech hatchback Delta, který je na ostatních trzích nabízen pod italskou značkou Lancia. Delta s americkým pasem se od výchozí verze liší jen v detailech.

Jedinou designovou změnou Delty pro Británii je změna log, místo nápisu Lancie se na autě objevují roztáhlá křídla s nápisem Chrysler. Maska chladiče zůstává totožná. V rámci letošní modernizace totiž Lancia Delta dostala pozměněnou masku s pěti horizontálními lamelami, díky kterým se svými tvary přiblížila novým tvářím přeznačkovaných Chryslerů.

Chrysler Delta však bude proti Lancii prodáván se zúženou nabídkou motorizací. Na britských ostrovech bude tento hatchback prodáván s dvěma benzinovými (1,4 Turbo Jet s 88 kW a 1,4 Multiair se 103 kW) a dvěma naftovými motory (1,6 Multijet s 88 kW a 2,0 Multijet o výkonu 121 kW). Standardem je šestistupňový manuál, pro 1,6 Multijet je k dispozici i s robotizovanou šestistupňovou převodovkou.

Na českém trhu je možné Lancii Delta pořídit ještě s benzinovým 1,8 Di Turbo Jet (147 kW) s šestistupňovým automatem a dvěma naftovými motory, nejslabším 1,6 Multijet (77 kW) a nejvýkonnějším 1,9 Twinturbo Multijet (140 kW).

Stupně výbavy jsou ve Velké Británii čtyři (v Česku o jeden méně). Základem je S zahrnující mimo jiné šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky s funkcí natáčení, denní světlomety, manuální klimatizaci a rádio s CD a MP3 přehrávačem. Ocelová kola jsou 16palcová.

SE přidává chromované kliky dveří, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, klimatizovaný odkládací prostor a kožený volant, 16palcová kola jsou v tomto případě z lehkých slitin.

Verze SR výbavu rozšíří o automatickou dvouzónovou klimatizaci, funkci Blue & Me (Bluetooth, USB port, hlasové ovládání, vstup AUX-IN), tempomat a sedačky kombinující kůži s alcantarou. Chrysler Delta je v tomto případě obut do 17palcových kol.

Vrcholem je stupeň Limited s elektricky sklopnými zpětnými zrcátky, navigací, zadními parkovacími senzory, zadní loketní opěrkou, kontrolou tlaku v pneumatikách a elektrickými předními sedačkami. Vzhled vylepšuje dvoubarevná karoserie s černou střechou a kožené čalounění.

Limited bude na britských ostrovech dostupný pouze v kombinaci s vrcholným turbodieselem 2,0 Multijet o výkonu 121 kW.

Kolik bude Delta na britských ostrovech stát, zatím Chrysler neoznámil.

Důvod, proč se Lancia Delta (a menší model Ypsilon) prodává ve Velké Británii a Irsku pod značkou Chrysler je ryze marketingový. Vedení italského koncernu tvrdí, že značka Chrysler má na britských ostrovech lepší jméno než Lancia.

David Bureš
Diskuze (19)
Avatar - Barrichello
30. 8. 2011 09:27
Re: Jak může mít Chrysler v UK lepší jméno,
Tyto zančky pohřbila krize.....

A smaotné špatky skutky a výrobky britksého velkosériového průmyslu, nemusíš chodit daleko - stačí se podívat jak dopadl slavný Britih Leyland...
Avatar - Barrichello
30. 8. 2011 09:25
Re: Amerika z Turína
To máš a už hodně dávno, z Lancie si tam dělaj akorát srandu....
Avatar - Stejsn
28. 8. 2011 19:02
Jak může mít Chrysler v UK lepší jméno,
když v 70. letech pohřbil celé Rootes Group, čili soubor tradičních britských automobilek v čele s Hillmanem, Singerem a Sunbeamem? Myslí si lidé v koncernu, že takoví tradicionalisté, jako jsou britové, si tohle nepamatují???
Avatar - kosmonaut
28. 8. 2011 16:46
Re: Ještě změnit Fiata Pandu na Ferrari SuperVillaggio 07
To je celé nějaké podivné.
"...ještě nedávno se hlásalo nikdy 4x4..."
"...když Lambo nasadilo svého času 4x4 (je to už dávno, to asi tento server ani neexistoval) tak fanouškové Ferrari ohrnovali nos a odsoudili Lambo s tím, že k tomu se jejich Ferrari tedy nikdy nesníží."

Jací fanouškové ohrnovali nos? Jako tlupa kamarádů ze školy/z hospody/z práce? To nemá přeci takřka žádnou žádnou výpovědní hodnotu. Tento server neexistoval, tedy jsme v devadesátých letech (to je dávno, nebo nedávno? viz výše). Tehdy ani o nějakých pořádných fanouškovských stránkách nemohla být řeč.
Nepíšu, že ti nevěřím, ale tahle informace mi také ušla, tak hoď link.
28. 8. 2011 15:20
Taaak už jste se tu pohádali nad značkami a principy....
>:-[] ...ale co design? Líbí nebo ne-e? ;-)