Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler se vrací, máme funkční týmy a spousty nápadů, slibuje šéfdesignér

Chrysler Pacifica 100th Anniversary Edition
Chrysler Pacifica 100th Anniversary Edition
Chrysler Pacifica 100th Anniversary Edition
Chrysler Pacifica 100th Anniversary Edition
26 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (4)

Americký Chrysler ke stému výročí naděluje svým fanouškům jen pacificu v barvách americké vlajky a sliby. Klíčové týmy však podle vedení fungují a chystají nová auta.

Automobilka Chrysler čerstvě oslavila sté výročí oficiálního založení, ovšem stalo se tak v bídném stavu – po předloňském konci modelu 300 vyrábí jediný vůz ve dvou verzích, MPV Pacifica a jeho levnější provedení Voyager. Kromě ohlášení specialitky v podobě výroční verze Pacifica 100th Anniversary, kterou si můžete koupit v modré, červené nebo bílé barvě – těch, které obsahuje americká vlajka – je po stránce nových produkčních aut Chrysleru už mnoho let ticho.

Není to však postupné umírání. „Řeknu to přímo – Chrysler se vrací,“ nechal se slyšet Ralph Gilles, šéfdesignér celého koncernu Stellantis. Co to znamená prakticky? „Vytvořili jsme designové studio“ zhruba před rokem a půl, řekl Gilles. „Do té doby jsme neměli studio Chrysleru, byl dohromady s Dodge, takže jsme udělali oddělené studio“ a poslední rok a půl v něm pracovali na konceptech, dovysvětlil manažer.

Samotné designové studio však nestačí. „Produktové plánování má tým, marketingový tým také existuje, takže jsme postavili všechno, co je třeba, abychom se o značku starali, a to přineslo novou energii,“ říká Gilles.

V produkční auto založené na konceptu Halcyon to ovšem ústit nebude. „Halcyon byl kotlík konceptů, nápadů – bylo na něm mnoho, mnoho nápadů. Mohl bych vyjmenovat padesát různých věcí, které jsou všechny nápady chystané pro různá auta,“ řekl Gilles a doplnil, že zejména půjde o aktivní prvky aerodynamiky, prosklená střecha, nová strategie systému sklápění sedaček Stow ’N Go, možnost skrýt obrazovky či třeba head-up displej s rozšířenou realitou.

Jak budou chystaná auta vypadat, nicméně neřekl. Jen naznačil, že by to nemusely být crossovery. „Mluvíme o nižších autech, protože jsou úspornější,“ vyzdvihl Gilles výhodu aut s nižší celkovou výškou.

Co konkrétně svět od Chrysleru čeká, si musíme ještě nějakou dobu počkat. Výročí bylo unikátní příležitostí k představení nových konceptů, ovšem nestalo se tak – Chrysler ukázal jen tu výroční pacificu. Slibovaný elektrický crossover, v nějž se měl do roku 2025 vyvinout koncept Airflow, představený v roce 2022, se odkládá nejméně o dva roky.

Navzdory tomu se už před několika dny nechala slyšet Christine Feuellová, šéfka značky, že budoucnost Chrysleru není vedle Plymouthu, Imperialu a DeSota, tedy na hřbitově: „Otázka budoucnosti a životaschopnosti Chrysleru se v médiích objeví tak jednou do týdne. Nic takového ale v debatách s Antoniem Filosou nebo dalšími lidmi z vedení koncernu vůbec nepřišlo na řeč. Chápu tu zvědavost na téma, jestli společnost opravdu dokáže udržet 14 značek. Je to hodně lidí k uživení, to je pravda, ale pro Chrysler je v naší strategii pozic na trhu místo,“ uvedla pro Detroit Free Press.

Ani jeden z manažerů neupřesnil, proč Stellantis s oživením Chrysleru tak dlouho otálel, nebo třeba co stálo za rozhodnutím nevyvíjet souběžně s novým chargerem také ekvivalentní chrysler, který by tak už mohl být v prodeji aspoň jako elektromobil.

Video placeholder
Chrysler Halcyon a Christine Feuell • Zdroj: Chrysler

Zdroje: Stellantis, Road & Track, Detroit Free Press | zdroj videa: Stellantis

Vstoupit do diskuze (4)