Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystá Rolls-Royce kupé? Ano, tuhle specialitu si ale nekoupíte

David Bureš
Diskuze (3)

Kupé už Rolls-Royce nabízí dnes, v podobě modelu Wraith. Právě na jeho základech by měla vzniknout i kreace, odhalená na patentových snímcích.

Rolls-Royce se za svoji existenci nejvíce proslavil svými limuzínami, dnes ale v jeho portfoliu nalezneme také SUV Cullinan, kupé Wraith nebo kabriolet Dawn. Aktuálně podle všeho pracuje i na jedné specialitce, kterým bude další kupé. Jeho podoba unikla prostřednictvím patentových snímků prozrazených úřadem v Brazílii.

Uniklé snímky prezentují blíže nespecifikované kupé, které se zřejmě má stát jednokusovou specialitou postavenou na zakázku pro nejmenovaného zákazníka. Automobil se na rozdíl od sériových modelů značky Rolls-Royce neliší jen přídí s nízkými světlomety inspirovanými modelem Sweptail z roku 2017, ale především zádí.

Jestliže příď se ještě aktuálním modelům značky podobá, zadní partie jsou zcela odlišné. Využívají totiž něco, co se podobá dřevěnému zdobení z luxusních jachet.

Celková silueta pak naznačuje, že základem bude nejspíše model Wraith, tedy kupé na bázi menší limuzíny v nabídce značky, Ghostu. To Sweptail, rovněž postavený jako jednokusový speciál pro nejmenovaného klienta, využil techniku většího Phantomu Coupé, které se dnes už nevyrábí.

Video se připravuje ...

Příchod speciálně navrženého kupé by bylo potvrzením dřívějších plánů vedení automobilky, že se Rolls-Royce více zaměří na takové jednokusové projekty. Šéf firmy Torsten Müller-Ötvös dokonce v roce 2017 prohlásil, že takové projekty jsou budoucností luxusních aut.

„Lidé nechtějí něco, co mohou dostat i ostatní. Chtějí něco opravdu speciálního. Zakázková auta jsou klíčová, bez nich bychom neprodali tolik automobilů,“ tvrdil tehdy Müller-Ötvös s tím, že sériové modely si zákazníky značky nechávají upravovat podle svých přání, díky široké nabídce individualizačních prvků.

Podle názoru šéfa Rolls-Roycu se dokonce s rozvojem autonomních aut můžeme vrátit do doby široké nabídky vozidel s jedinečnou karoserií. Vyspělé asistenční systémy podle jeho názoru totiž budou v dlouhodobém horizontu znamenat konec omezení designu z hlediska ochrany chodců, což má opět znamenat větší volnost pro designéry.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme