Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané hladoví po autech, a to nejen po osvědčených značkách

Václav Pavlečka
Diskuze (13)
Automobilismus v Číně zažívá boom. Jedničkou na tamním trhu je Volkswagen. Němcům jsou však v patách i domácí producenti, nechvalně proslulí svým specifickým přístupem ke kvalitě a bezpečnosti.

Zatím stále za Evropou

Ačkoliv je Čína v automobilovém světě skloňována stále častěji, v prodejních statistikách se tamní trh ještě stále drží za Evropou. To ovšem nebude trvat dlouho - při růstu prodejů v jedné z nejlidnatějších zemí světa. Za devět letošních měsíců se v Číně prodalo 4,4 milionu nových osobních vozidel, převážně vyrobených právě v této zemi. To je o 45,3 % více než za stejné období loňského roku. Nárůst pokračoval i ve třetím čtvrtletí Tato čísla hlásí světově uznávaný zdroj JATO Dynamics.

Pojízdné rakve..? Jak pro koho

Ačkoliv evropští zákazníci valný zájem o vozy čínské provenience nejeví, a to například kvůli hrozivým výsledkům crashtestů, situace na asijském trhu je už jiný příběh. Při pořizování svého prvního vozu se Číňané stále častěji rozhodují pro domácí producenty s velice agresivní cenovou politikou. Není také bez zajímavosti, že čínské nárazové zkoušky jsou mírnější než evropské nebo americké, takže Číňané se před domácími spotřebiteli nemusí tolik červenat jako na vyspělých trzích. Navíc se i v ohledu bezpečnosti tamní producenti stále lepší (Brillance BS4, který se bude prodávat i na našem trhu má za cíl získat nejméně tři hvězdičky v testech Euro NCAP).

Světové automobilové giganty může zatím těšit fakt, že zájem neklesá ani o osvědčené vozy zavedených značek. Mezi nimi kraluje Volkswagen, kterému se za devět měsíců letošního roku podařilo na tamním trhu prodat o 30 % více vozů než ve stejném období vloni.

Rekordní růst však zaznamenali i čínští producenti, kteří se od svých (nejen) evropských kolegů rychle učí (patentují pokročilé technologie a kopírují je se stále větší zručností). Zájem o vozy Brilliance vzrostl za devět měsíců roku 2007 o 516 % oproti stejnému období vloni. Čínská automobilka Chery poskočila od ledna do září v prodejích na domácím trhu o 43,1 % v porovnání s rokem 2006. Dařilo se i japonské Toyotě – ta si za stejnou dobu polepšila o 61,5 %. Dvojka na čínském trhu – Wuling – nedal k dispozici čísla za rok 2006, a tak není s čím výsledek porovnávat.

Nejprodávanějším modelem je Wuling Light a jeho odvozené verze

Jména, která v Evropě rozhodně běžně neuslyšíte mají v Číně zvuk. Nejprodávanějším autem se v roce 2007 zřejmě stane Wuling Light (také ve verzi Sunshine a City Breeze). Za devět měsíců letošního roku se jej prodalo 345.568 kusů. Druhým nejoblíbenějším autem je pro Číňany Chana Green Star (od ledna do září 2007 se jej prodalo 180.148 kusů). Pozice zavedených světových producentů reprezentuje na třetím místě Volkswagen s modely Santana a Santana 3000, které jsou však odvozeny z již vyběhnutých generací modelu Passat (první Santana je založena na Passatu druhé generace – tedy technice z počátku 80. let). Prodejnost těchto vozů s německými kořeny dosáhla za tři čtvrtletí letošního roku 153.556 kusů. Rekord si však připsali i japonští producenti s vozidlem Toyota Camry, které se oproti loňským třem čtvrtletím letos prodalo o 410,1 % více.

Značka/Model3. čtvrtletí 20073. čtvrtletí 2006ZměnaLeden – září 2007Leden – září 2006Změna
WULING LIGHT/SUNSHINE/ CITY BREEZE95.846Výrobce nedodal údaje-345.568Výrobce nedodal údaje-
CHANA GREEN STAR45.447Výrobce nedodal údaje-180.148Výrobce nedodal údaje-
VOLKSWAGEN SANTANA/ SANTANA 300044.06035.218+25,1 %153.556118.817+29,2 %
BUICK EXCELLE47.60040.557+17,4 %138.927127.485+9,0 %
VOLKSWAGEN JETTA52.79447.877+10,3 %135.772130.777+3,8 %
TOYOTA CAMRY43.54920.548+111,9 %124.21324.352+410,1 %
CHERY QQ36.77427.252+34,9 %106.16993.163+14,0 %
FAW N330.24432.219-6,1 %98.420126.014-21,9 %
HAFEI ZHONGYI/MINYI22.391Výrobce nedodal údaje-92.474Výrobce nedodal údaje-
HONDA ACCORD27.28526.081+4,6 %91.72888.416+3,7 %

Zákazníci v této obří asijské zemi dávají přednost vozidlům nižší střední třídy, která tvoří 27,4 % objemu nových prodaných osobních aut. Druhým nejoblíbenějším segmentem je vyšší střední třída, která tvoří 20,9 % prodejů. Na třetím místě jsou pak minivany se 17,89 %.

Václav Pavlečka
Diskuze (13)
Avatar - pallas
30. 11. 2007 00:39
Re: čína??!!!
a, cinan mlieko a syry nekonzumuje. To skor obyvatel Indie.
b, Psenica - neviem o tom, ze by prechadzala Cina od ryze k psenici
c, coraz viac sa v Cine rozbieha autopriemysel. Ta "chudobna" Cina disponuje obrovskymi financie, urcenymi aj do vyskumu.
V Europe sa 10 ci 15 rokov basni o vodiku, hybridoch, alternatinych pohonoch - a kam to dospelo? Ze teraz zacali na trhu uvadzat LPG, CNG a etanolove modely? 8-s
Avatar - pallas
30. 11. 2007 00:32
Re: ...
komunizmom poznacenych nemajetnych ludi je obrovske mnozstvo aj tu, v CZ a SK.
A takisto Polsku, Madarsku, Bulharksu, Rumunsku, - a neuveris, ale aj v byvalom DDR, vychodnom Nemecku. Co myslis, kam asi cez Bratislavu plavaju tie lode nalozene Loganmi - samozrejme ze proti prudu. Cielova stanica Passau.. tam cakaju kamiony.
Avatar - pallas
30. 11. 2007 00:28
Re: Brilance ?! lepsi crash-test ?!
"Bezpečnosť je Cínanom úplne ukradnutá." - myslis? ako si na taky vysoko odborny a fundovany nazor prisiel?

Preco asi potom stavali za tazke miliony cinske centrum bezpecnosti automobilov, pod nazvom C-NCAP? Meracie pristroje, metodika, niektore licencie, dlhodobe staze pre ueropsky personal - za to vsetko platili europskemu NCAP.
link: [odkaz] preluskaj si crash testy na stranke..

Inac Europa by uz mala pomaly vymyslat lepsi argument proti cinskym autam...
29. 11. 2007 20:51
Re: NO COMMENT.....
Já očekávám konec mnohem dříve, s čínskou nadvládou 8-s
29. 11. 2007 20:23
NO COMMENT.....
...nebo coment...???Kazdopadne uz radeji verim,ze tani ledovcu je zcela prirozeny proces(konci posledni doba ledova)a s ocekavanim chystam pripravy na privitani asteroidu(meteroidu)v roce 2029.....