Čínská Tesla přichází do Evropy. Nio začne prodávat SUV a sedan
Nio je často označované jako čínská Tesla, je totiž rovněž zaměřené na produkci luxusněji pojatých elektroaut. Aktuálně potvrzuje své plány na vstup do Evropy.
Čínské automobilky stále častěji začínají pokukovat i po Evropě. Byť žádná se zatím výrazněji neprosadila, stále to zkoušejí další a další. Nejnověji své plány na expanzi do Evropě potvrzuje Nio. Čínská Tesla jako první začne prodávat své vozy v Norsku, ráji elektromobilů.
Nio o globální expanzi včetně evropských trhů mluví již delší dobu. Svoji evropskou centrálu zakládá v Norsku, který bude také první evropským trhem, na který značka vstoupí. Je to logický krok, vzhledem k tomu, jak se v Norsku prodejně daří elektrovozům, na něž se Nio orientuje.
„Od začátku jsme společnost s globálním zaměřením. Naše designérské centrum provozujeme od roku 2015 v Mnichově, výkonnostní tým máme v Oxfordu a softwarový tým v San José v Silicon Valley. Nyní zaměstnáváme více než 9.000 lidí ze 45 zemí,“ říká o plánech značky její zakladatel a generální ředitel William Li.
Jako první začne Nio v Evropě prodávat model ES8, což je vlajkové SUV s udávaným dojezdem okolo 500 kilometrů podle metodiky WLTP. Evropské předobjednávky na vůz Nio začne sbírat v červenci, první vozy k zákazníkům do Evropy dorazí zřejmě v září. Poté bude v roce 2022 následovat sedan Nio ET7.
„Plně věříme, že v Evropě je povědomí o ochraně životního prostředí a udržitelnosti pro spotřebitele mnohem důležitější ve srovnání s jakýmkoli jiným světovým kontinentem,“ zdůvodnil nedávno evropský viceprezident značky Chuej Čang v rozhovoru pro britský Autocar, proč Nio počítá s expanzí na starý kontinent.
Nio přitom i v Evropě hodlá nabídnout plnohodnotné služby. Nejde přitom jen o servisní a prodejní místa, ale také o speciální stanice Nio Power Swap. V nich se místo tradičního dobíjení budou baterie měnit, což se má hodit při jízdě na dlouhé trasy. Tento proces má totiž trvat pouhé tři minuty, což je mnohem kratší doba než při nabíjení.
Do konce roku hodlá Nio v Norsku otevřít čtyři takové stanice, další mají následovat v roce 2022, což prvotně obslouží pět velkých měst. Vedle toho se ale počítá také s vlastní sítí superchargerů.
Servis pak bude fungovat podobně jako u Tesly, mechanik bude moci dorazit až na místo k zákazníkovi, případně bude moci vůz vyzvednut, aby s ním majitel nemusel sám jet do servisu. Prodej pak bude primárně probíhat online cestou, prostřednictvím speciální aplikace nebo webových stránek výrobce. Přesto vzniknou i showroomy, umístěné v zajímavých lokacích, první z nich bude umístěn v centru Osla.
Nio se prezentuje jakožto pionýrský výrobce prémiových vozů s elektrickým pohonem. Firma byla založena v roce 2014, přičemž vsázet chce hlavně na tu nejmodernější elektroniku, ať už z hlediska bezpečnostních asistentů nebo digitálních služeb. V Číně začala své vozy prodávat na konci roku 2017, začala právě SUV ES8. Vedle něj a sedanu ET7 na domácím čínském trhu nabízí ještě SUV-kupé EC6 a SUV ES6.