Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nio ES8: Konkurence pro Teslu? Čínské elektrické SUV má přes 650 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Nio proslavil elektrický sporťák EP9. Čínská firma přispěchala s podrobnostmi o elektrickém SUV, které debutovalo na jaře. Výkon mu rozhodně nechybí...

Čínská automobilka Nio, kterou vede William Li, představila svůj druhý model ES8 už v dubnu. Sedmimístné SUV hodlá sériově vyrábět od příštího roku a v portfoliu jej přiřadí ke sporťáku EP9. Na rekord Nürburgringu si samozřejmě tentokrát netroufá a auto zůstane vyhrazeno čínskému trhu. Uvedení do prodeje už se ale blíží, takže se firma vytasila s novými informacemi a fotkami.

Co už víme? ES8 je kus auta, na délku měří 4,98 m. Dva elektromotory se nacházejí vpředu i vzadu, takže se jedná o čtyřkolku bez mechanické vazby. Dohromady dávají 480 kW (653 koní) a 840 N.m. Akcelerace z klidu na stovku tak crossoveru trvá jen 4,4 s. Potřebnou energii pohonným jednotkám dodávají články s kapacitou 70 kWh, vydržet by měly až 355 km, i když jen normovaných dle NEDC. Prázdné baterie se dají vyměnit během pouhých tří minut, aby se eliminovala doba, která je nutná pro jejich opětovné naplnění. Podobný systém používá americká Tesla. Stanic by mělo vzniknout v Číně 1.100, následně vyjede dvanáct stovek mobilních dobíječek na vozidlech, které za deset minut naplní články tak, aby auta byla schopna urazit 100 kilometrů.

Podvozek s třímetrovým rozvorem a vzduchovým odpružením je celý z hliníku, stejně jako karoserie. Design zadní části využívá stylistických linek supersportu EP9, zaujmou ale i výrazné prolisy blatníků a hlavně uzounká hlavní světla. Tvary vcelku odvážné, každopádně nikoho nekopírují, jak je v Říši středu ještě stále obvyklé.

Kabina umožňuje uspořádání sedadel 2-3-2. Palubní desce dominuje velký středový tablet, navíc otočený na výšku. Opět inspirace Teslou? Také přístroje před řidičem jsou digitální. Zaujme interiér v černobílé kombinaci, je pokryt kůží Nappa, Nio určitě nechalo nafotit nejvyšší specifikaci, jako to dělají jiní. Nechybí ani filtr s aktivním uhlím, HEPA filtr, který zachycuje ve vzduchu mikročástice a generátor negativních iontů.

Řidič se může spolehnout na komplexní balíček asistentů Nio Pilot, který využívá 23 snímačů: šestici kamer, radary a dvanáctku ultrazvukových senzorů. Nechybí samočinné nouzové brzdění, asistenty pro jízdu v kolonách a na dálnici, čtení dopravních značek, hlídač mrtvého úhlu a varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Systém Nomi pak osobě za volantem radí i hlasem.

Ceník začíná na 448 tisících jüanů (1,47 mil. Kč), špičková Founder's Edition přijde na 548 tisíc (1,8 milionu korun). Jen jí by chtělo Nio vyrobit a prodat deset tisíc kusů. Pokud se ovšem majitel rozhodne pro pronájem baterií za v přepočtu 4.200 korun měsíčně, dostane při nákupu vozu slevu sto tisíc jüanů (322 tisíc korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Ada je zase tady
20. 12. 2017 04:24
70kWh
Takže dojezd bude okolo 220km. Do Brna elektrikou, zpátky vlakem...