Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Geely chce expandovat v Evropě, nabídne vozy s technikou Volva

Čínské Geely chce expandovat v Evropě, nabídne vozy s technikou Volva

Čínské Geely chce expandovat v Evropě, nabídne vozy s technikou Volva Zdroj: acz

Diskuze (16)
Majitel Volva pomáhá švédské značce s vývojem techniky pro menší auta. Chce ji využít i pro vlastní vozy, které chce prodávat i v Evropě.

Čínská automobilka Geely se již od roku 2011 snaží prorazit na evropských trzích, přestože ve vybraných zemích svá auta prodává, větších úspěchů zatím nedosáhla. Za dva roky to vlastník Volva zkusí znovu, zřejmě pomocí nové značky.

Šéfdesignér Geely Peter Horbury pro britský Auto Express odhalil, že spolu s týmem 350 designérů ve čtyřech stylistických centrech pracuje na nových autech, které čínská automobilka nabídne i Evropě. Prvním vozem má být SUV, které se má začít prodávat v roce 2018.

Nezávisle na tomto prohlášení agentura Reuters vydala zprávu, že Geely chce na trh uvést novou značku, kterou připravuje s interním označením L. Nová značka se má již v příštím roce představit na domácím čínském trhu, přičemž prvním modelem má být SUV. Zákulisní zdroje navíc tvrdí, že se počítá i s její expanzí do Evropy. To vše by naznačovalo, že Horburyho tým právě pracuje na vozech této nové značky.

Základem připravovaného SUV má být platforma CMA (Compact Modular Architecture), kterou vyvíjí Volvo právě ve spolupráci s mateřským Geely. Švédská značka ji chce využít pro své kompaktní vozy, nástupce V40 a nové SUV XC40. Z dřívějších zpráv vyplývá, že vyvíjená technika má být natolik univerzální, aby ji mohly použít jak luxusněji laděné modely Volva, tak mainstreamové vozy Geely nebo nové značky L.

Na čínském trhu má nová značka L konkurovat levným značkám, na nichž čínské automobilky pracují ve spolupráci se zahraničními partnery. Mezi takové patří třeba Baojun amerického General Motors a čínského SAIC Motor. Geely by se místo toho zaměřilo na konkurenci pro tradiční čínské značky, zatímco Volvu by to umožnilo se posunout více do luxusních sfér. V Evropě by tedy značka L měla být koncipována jako výrobce levných aut.

Příchod nové značky mnohé odborníky překvapuje. Nové značky v Číně rostou jako houby po dešti, a tak další a další značky už postrádají smysl, zvlášť s ohledem na tamější zpomalující se prodeje nových aut. Geely navíc před dvěma lety oznámilo konec svých subznaček (Emgrand, Gleagle a Englon), které měly být postupně unifikovány ve jménu mateřské firmy.

Geely se snažilo expandovat do Evropy již v roce 2011, kdy její model Emgrand EC7 zaujal ziskem čtyř hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Firma tehdy zároveň oznámila vstup na britský a italský trh, dnes však podle svých stránek působí jen ve východní Evropě – v Rusku, na Ukrajině nebo v Bělorusku. Vedle Volva je však pro Evropany důležitá i další aktivita Geely. Číňané totiž vlastní firmu The London Taxi Company, která vyrábí slavné londýnské taxíky (model s označením TX4).

Vstoupit do diskuze (16)