Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský bratr Škody Karoq prošel modernizací a dostal nový motor

Filip Melich
Diskuze (0)

Na čínském trhu dostupný Volkswagen Tharu dostal zasloužený facelift. Vzhledové změny jsou poměrně výrazné a pod kapotu se nastěhovala nová motorizace.

Oblíbená Škoda Karoq má blízkého příbuzného od Volkswagenu, kterého u nás ovšem nepořídíte. V jedné podobě se prodává v Číně, kde mu říkají Tharu, kam byl uveden v roce 2018. Byl tedy již nejvyšší čas na modernizaci, která přinesla upravený design, osvěžený interiér a nový motor.

Volkswagen Tharu je technicky spřízněný nejen s Karoqem, ale také se Seatem/Cuprou Ateca. Dva roky po jeho čínské premiéře v roce 2018 Volkswagen připravil také verzi pro Severní i Jižní Ameriku a Rusko, které říká Taos. O ní ale teď není řeč, modernizace se týká právě čínského Tharu.

Video se připravuje ...

Na přídi vozu se měnilo v podstatě vše. Nový tvar a grafiku dostaly čelní světlomety, změněná je maska chladiče s horizontálním světelným LED páskem spojujícím světlomety, a nový je rovněž přední nárazník. Na bocích jsme si povšimli lehce upraveného provedení prahů a nových disků kol s barevnými akcenty.

Záď přináší velkou změnu v podobě kompletně přepracovaných zadních svítilen. Spojeny jsou tmavým pruhem s červenou světelnou linkou v jeho horní části. Nový je zde také zadní nárazník. Změny vzhledu s sebou přinesly natažení délky vozu o 5 milimetrů na nynějších 4.458 mm. Ostatní rozměry zůstávají beze změny, což znamená šířku 1.841 mm, výšku 1.632 mm a rozvor 2.680 mm.

Video se připravuje ...

Uvnitř vozu se nachází přepracovaný horní díl palubní desky, z níž nově vystupuje 12palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Tu doplňuje 10,25palcový digitální přístrojový štít a volant s dotykovými plochami místo tlačítek. Do nabídky dále přibyly nové dekory a panoramatické střešní okno. Modernizací rovněž prošla sestava jízdních a bezpečnostních asistentů a funkce spojené s konektivitou.

Pod kapotou nahrazuje dosavadní motor 1.4 TSI nová jednotka 1.5 TSI Evo II, která produkuje 118 kW a 250 Nm. Její obchodní označení na čínském trhu je 280 TSI a roztáčí pouze kola přední nápravy. S pohonem všech kol 4Motion je spojen pouze větší motor 2.0 TSI (330 TSI), jehož maximální výkon je 137 kW a točivý moment 320 Nm.

Ceny novinky na čínském trhu zatím – alespoň dle oficiálního webu značky – nebyly zveřejněny. Stávající provedení nicméně dle všeho začíná na ceně 158.600 čínských jüanů, což je v přepočtu zhruba 517 tisíc korun.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme