Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW e-Tharu je elektrický Karoq pro Čínu. Slibuje dojezd 315 km a láká na příznivou cenu

Stanislav Kolman
Diskuze (2)

Volkswagen představuje další elektrickou novinku určenou výhradně pro čínský trh. Je to kompaktní SUV za příznivou cenu.

Vyznat se v paletě SUV a crossoverů značky Volkswagen je na čínském trhu docela oříšek. Dnes bude řeč o modelu Tharu, což je kompaktní SUV představené v roce 2018 a postavené na platformě MQB A1, jíž sdílí například se Škodou Karoq či Seatem Ateca. Tharu se prodává výhradně v Číně a jde o společný projekt VW-SAIC.

A právě tento vůz se nyní dočkal čistě elektrické verze. Jmenuje se e-Tharu a zvenčí vlastně vypadá do puntíku shodně jako spalovací verze. Pohon obstarává jeden elektromotor s výkonem 100 kW a 290 newtonmetry točivého momentu. Inženýři zabudovali do vozu akumulátor s kapacitou 44,1 kWh, jenž má podle dřívější (a ne tak přísné) metodiky NEDC vystačit na dojezd 315 km.

Video se připravuje ...

Tvůrci uvádějí méně tradiční akceleraci z klidu na 50 km/h za 3,7 sekundy, přičemž e-Tharu může pokračovat na maximální rychlost 150 km/h. Trakční baterie je umístěna pod zadními sedadly a protože vůz dostává platformu určenou především pro spalovací auta, pod přední kapotou nenajdeme kufr na kabely, ale techniku pohonného ústrojí.

Vnitřní kabina je takovou směskou toho, co čínskému podniku zbylo na skladu. Elektrické Tharu například nedostává plně digitální přístrojový štít, má však novější ovládání klimatizace z faceliftovaného Tiguanu či Arteonu. Čínští zákazníci už vědí, za kolik mohou nový elektromobil pořídit. Volkswagen prozradil, že ceník startuje na 194.900 čínských jüanech, což je v přepočtu necelých 670 tisíc korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (2)

Doporučujeme

5. 11. 2020 18:18
Elektromobil za cenu dieselu
Jo, ten dřívější slib výroby elektromobilů za cenu dieselu už koncern plní. Bohužel ne v Evropě