Čínský Wuling chce s nadějným MPV Victory do Evropy
Čínský Wuling má globální ambice. S novým křížencem chce dobýt i starý kontinent. Je bez šance?
Wuling, značka společného podniku čínských SAIC, respektive Liuzhou Wuling Motors a amerických General Motors během letošního srpna postupně odhalila podobu nového MPV s označením Victory (vítězství). Nejde o žádnou kopii, jak jsme u výrobců z Říše středu léta zvyklí, navíc nevypadá věru zle. Tedy, ono jde vlastně o takového křížence mezi MPV a SUV, praktičností odpovídá první kategorii, světlostí překonává mnohé zástupce té druhé, k ní přidává atletické proporce.
Mřížka chladiče lemovaná LED světly je obří dle poslední módy, oživuje ji nové stříbřité logo. Nahoře jsou umístěny tlumené reflektory a denní diody, níže pak ve čtyřdílných „kazetách“ dálkové. „Plovoucí“ střechu podporují zatemněné sloupky B, C a D, ten poslední kryje sklo. Boční prolis, který zasahuje až do koncových diod, je opravdu mohutný. Kam ale zmizely na sérii firemních snímků koncovky výfuku?
Victory měří na délku 4875 mm, je 1880 mm široký a 1700 mm vysoký. Rozvor rovného 2,8 metru nabídne šest sedadel v kabině, čtyři samostatná křesla ve dvou předních řadách a dvoumístnou lavici za nimi. K mání bude ale i luxusnější varianta pro čtyři, druhá řada se prostě přesune dozadu. Nejvýkonnější pohonnou jednotkou pro minivan je bohužel pouze čtyřválec 1,5 l s výkonem 150 koní (110 kW). Sice nepostrádá turbodmychadlo, ale pro takhle velký vůz je to alespoň papírově trochu málo...
Přístroje před řidičem a dvouramenným multifunkčním volantem jsou digitální, ve středu palubní desky nesmí chybět dotykový displej. Obří skleněná panoramatická střecha má rozměry 1365 x 870 mm. Boční okna prý dokonale odhlučněné kabiny jsou 4 mm tlustá. Elektronické asistenty zastupují ESP, adaptivní tempomat a nouzové brzdění, kamery mohou být až čtyři a radarů šest.
Prodej na čínském trhu začne už ve čtvrtém kvartálu letošního roku. V sezóně 2022 se však Victory chystá... i do Evropy! Otázkou zůstává, jaké zde bude mít takový kříženec šance. Navíc značka je laické veřejnosti takřka neznámá... Až dosud kromě domácí pevninské Číny působila jen v Hongkongu, Macau, Thajsku a Indonésii. Globální expanzi oznámenou v dubnu 2020 podpoří už letos crossover Cetus, příští rok přijde SUV Ursa a následně i kupé Sirius (2022). Není ale jasné, na které trhy se dostanou.
Zdroje: CarNewsChina.com, Carscoops
Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile