Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čipová krize se zřejmě pomalu blíží ke konci, naznačují opatrně výrobci

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 12. 2021 • 18:16
40
10
Zobrazit náhledy (40)
Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4

Noční můra naprosté většiny automobilek by díky narůstající produkci mohla skončit již v příštích měsících.

Výpadky v dodávkách čipů způsobily automobilkám v uplynulých měsících obrovské potíže. Zatímco část výrobců musela kompletně zastavit výrobu, ostatní ji museli přinejmenším omezit. Z produkce vypadávaly věci jako digitální přístrojové štíty a obrazovky infotainmentů, vyhřívané sedačky a někde i systémy stop-start.

Problém s nedostatkem čipů přitom trápí (nejen) automobilový průmysl již několik měsíců a vyhlídky dlouho nebyly pozitivní, podle současných informací se ale zdá, že prosince by mohl konečně přinést dlouho očekávaný obrat k lepšímu.

video

Podle informací DigiTimes totiž pět hlavních výrobců čipů pro automobilový průmysl, kterými jsou společnosti Renesas Electronics, NXP Semiconductors, Infineon, STMicroelectronics, and Texas Instruments, navýšilo v posledních měsících svou produkci a rozšiřují své inventáře.

Třetí čtvrtletí by přitom mělo ukazovat vůbec první růst v jejich produkci za celý tento rok, což by mohlo naznačovat pomalý návrat k normálu. V průběhu listopadu a prosince se totiž nabídka čipů měla zvýšit, což mohlo alespoň části automobilek pomoci s částečnou normalizací produkce.

Výrobci čipů ovšem stále předpokládají, že vysoká poptávka vydrží ještě v průběhu příštího roku. Řada automobilek i dodavatelů dílů má totiž na skladě řadu komponent či nedokončených produktů, které čekají právě na čipy. Existují navíc také obavy z další pandemické vlny, která by mohla výrobu polovodičů opět narušit.

Zatím tak není jisté, kdy se situace vrátí zcela do normálu. Optimistické hlasy hovoří o roce 2022, podle některých pesimistů by však problémy s dodávkami čipů mohly přetrvat až do roku 2023. Vše bude ostatně záležet i na dalším vývoji pandemické situace ve světě.

Související články

Témata
7. 12. 2021 21:42
Re: Jen mám tak trochu obavu,
Spíš bych měl obavu si cokoli vyrobeného 2021 koupit. Už jsem naštěstí z toho byznysu venku, ale když se bavím s bývalými kolegy, jak se kašle na validace a testy jen aby se mohlo vyrábět, tak bych brečel, kam se automotive posunulo. Ne že by to člověka zabilo, ale spolehlivost bude na štíru.
7. 12. 2021 12:46
Re: Jen mám tak trochu obavu,
Výstižně napsáno :D :yes:
Avatar - pradeda777
7. 12. 2021 11:29
Re: Jen mám tak trochu obavu,
Pesimista je dobře informovaný optimista a optimista je naopak špatně informovaný pesimista.... :-!
7. 12. 2021 11:06
Re: Jen mám tak trochu obavu,
Snad máš pravdu.
7. 12. 2021 11:06
Re: Jen mám tak trochu obavu,
Ano. Soudruzi v Bruselu bohužel vidí jako jediný řešení baterkáče za mega plus. To je trošku disbalance s tím co chce trh, ale to tak ve státech kde rozhoduje strana a snaží se řídit trh holt bývá :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud