Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Aircross má 313 koní, stovku zvládne pod 5 sekund a umí fotit okolí

Jan Mička Jan Mička 8. 4. 2015
33
100
Zobrazit náhledy (33)
Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën
Čekání je u konce. Citroën oficiálně ukázal zcela nový koncept Aircross, který má přes 300 koní a stovku zvládne pod 5 sekund.

V uplynulých dnech jsme vám v krátkosti představili několik oficiálních dílků skládanky jménem Citroën Aircross. Jde o unikátní koncept založený na bází modelu C4 Cactus. Jak jsme se tedy dříve domnívali, nejde o předzvěst nové generace SUV C4 Aircross.

Zhodnocení vnějšího vzhledu, který je podle oficiálních informací Citroënu optimistický a neagresivní, necháme na vás. Kromě výrazného „brnění“ nás však zaujala hlavně obrovská litá kola o průměru 22 palců. Citroën uvádí, že pneumatiky o specifickém rozměru 275/45 R 22 vyrobil Continental Aircrossu přímo na míru. Další libůstkou je chybějící středový sloupek karoserie a proti sobě otevírané boční dveře.

V tuto chvíli je nicméně důležitější, co se nachází pod kapotou, a jakých vůz dosahuje výkonnostních parametrů. Čekali jsme mnoho, hybridní ústrojí zahrnující čtyřválcový turbomotor 1.6 THP o výkonu 165 kW a točivém momentu 275 N.m na přední nápravě a elektromotor (70 kW a 200 N.m) na zadní nápravě nám však vyráží dech. Značka uvádí maximální výkon soustavy 313 koní, díky čemuž je Aircross schopen akcelerovat z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Akumulátor navíc vystačí na 50 kilometrů bezemisní jízdy, což se odrazilo na kombinované spotřebě 1,7 l/100 km (podle metody MVEG).

Jak můžeme vidět na fotografiích interiéru, vzal si koncept Aircross to nejlepší ze standardního C4 Cactus a posunul hranice stylovosti na další metu. Před řidičem je umístěna 12" barevná obrazovka se zcela novou grafikou, stejná v podstatě tvoří středovou konzolu, a ovládání automatické převodovky se přemístilo na středový tunel (Cactus má tlačítka na středové konzole). Ten sice na první pohled nevypadá moc prakticky, táhne se však po celé délce kokpitu a odkládací schránky najdete přímo pod ním.

Co ale dříve zmíněný kamerový systém? Zařízení se na voze nachází, ovšem ne přímo v kolech, ale rámech dveří. Slouží pro snímání záběrů z cest pro vytváření alb, která lze sdílet na sociálních sítích nebo použít jako orientační body. K nim pak budete navedeni pomocí navigačního systému.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Vedle stávající C4?
| 8. 4. 2015
To si nemyslim že by takovejch byla spousta ;-)
low cost
| 8. 4. 2015
To těžko můžu napsat, neboť jsem danou motorizaci C4 nejel. Vůbec nezpochybňuju, že se o 20% větší objem motoru neprojevil, stejně tak, že brzdy dokážou zastavit citrona dřív. Mluvím o celkovým vyznění auta, jeho nastavení a pocitu na brzdách, který jsem z obou aut měl. Odhlídnu-li od pohonný jednotky, kterou můžu v rámci benzinu u Fordu alternovat a dám dohromady kompletní vyznění auta, pak bych C4 dal přednost za podmínky, že...a teď mě krucifix nic nenapadá. Prostě nedal ;-)
Vedle stávající C4?
| 8. 4. 2015
Takových je spousta...a když zatlačíš, tak fungují ;-)
Avatar - Hammunasakra
low cost
| 8. 4. 2015
Tak jinak: Dělat ten test ty napíšeš to úplně jinak a z těhle 2 Focus nevyhraje vo jednu desetinu ale vo parník?
Avatar - AUDIRS6
Vedle stávající C4?
| 8. 4. 2015
a tymto si sa postrelila do nohy znova >:-[]
Chlap taky tvrdohlavy byt nedokaze. Ak chybu urobi, tak si ju prizna. :-!
to ty ale nikdy, mila "hraběnko" ... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku