Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3 Aircross je další SUV bez 4x4. Tady jsou první snímky!

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
94 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (25)
Vůz v základu vychází ze současného Citroënu C3. Přestože nemá pohon všech kol, hovoří o něm automobilka jako o SUV.

Na základě zkušeností z minulých let jsem si již zvyknul na to, že koncepty vozů Citroën v podstatě odpovídají sériovému provedení, tedy alespoň co se vnějších tvarů týče. Nové SUV C3 Aircross tvarově vychází z konceptu C-Aircross představeného letos v Ženevě, a pokud pominu proti sobě otevírané boční dveře a kamery místo vnějších zpětných zrcátek, jde vlastně o totéž. A protože Citroën design umí, máme před sebou velmi hezké auto do města. Nebo i jinam?

Citroën totiž o novém C3 Aircoss hovoří jako o kompaktním SUV (B-SUV), přestože bychom ho na první pohled tipovali „pouze“ na crossover, tedy vůz s terénním vzhledem, avšak bez terénních ambicí. Pohon všech kol u něj nikdo neočekával, Aircross přebírá platformu současného modelu C3. Po vzoru dalších modelů koncernu PSA si musíte vystačit pouze se systémem Grip Control na bázi stabilizačního a protiprokluzového systému (pracuje s režimy Písek, 4×4, Sníh, ESP OFF), pneumatikami M+S a asistentem pro sjíždění svahů. Ten dovoluje naprosté ploužení – vůz totiž drží v rychlosti 3 km/h.

C3 Aircross na délku měří 4,15 metru, je 1,76 metru široký, 1,64 metru vysoký a disponuje rozvorem náprav o délce 2,6 metru. Je tedy o fous vyšší a širší než Peugeot 2008. Automobilka o něm hovoří jako o nejprostornějším modelu ve svém segmentu nabízejícím místo pro pět cestujících, velký prostor pro nohy a nad hlavou. Zadní lavice je asymetricky dělená a posuvná v rozsahu 150 milimetrů, opěradlo sedadla spolujezdce lze překlopit, díky čemuž je možné převážet předměty o délce až 2,4 metru. Zavazadelník má základní objem 410 litrů, po posunutí zadní lavice zcela vpřed se bavíme o 520 litrech. Po sklopení zadních opěradel získáte 1289 litrů prostoru.

Motorová paleta je tvořena pěti jednotkami, z nichž tři jsou benzinové a dvě vznětové. V prvním případě se bavíme o atmosférické dvanáctistovce PureTech 82 spojené s manuální převodovkou, následuje přeplňovaná verze se PureTech 110 kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou, a na vrcholu najdeme variantu PureTech 130 kombinovanou s manuální převodovkou. Číselné značení udává výkon v koních. Zájemci o turbodiesel mohou vybírat mezi agregáty BlueHDI 100 a BlueHDi 120, v obou případech párované s manuálními skříněmi.

Že bude Citroën C3 Aircross stylovka, dokládá jednak tvar jeho karoserie, ale také množství barevných provedení. V případě exteriéru se bavíme o devadesáti kombinacích, v případě interiéru o pěti různorodých kombinacích. A protože dnes frčí i elektronické hračičky, C3 Aircross také několik má. Namátkou například barevný head-up displej, automatické přepínání dálkových světel, sledování slepého úhlu a jízdních pruhů, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, Mirror Screen pro zrcadlení multimediálního obsahu mobilního telefonu nebo Connect Box, který funguje jako parťák v nouzi – dokáže přivolat pomoc pomocí tísňového volání.

Nový Citroën C3 Aircross si dnes odbyl statickou světovou premiéru v Paříži. Co nevidět očekávejte první statické dojmy kolegy Davida Bureše, který se premiéry účastnil. Výroba vozu bude probíhat ve španělské Zaragoze, ceny bychom měli znát v průběhu července.

Vstoupit do diskuze (25)