Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Picasso: Ceny po faceliftu jsou nižší

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Modernizovaná MPV Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso krátce po svém představení v Paříži vstupují na český trh.

Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso vstupují na český trh s lehce omlazeným vzhledem, novou paletou pohonných jednotek, novým označením výbav a nižšími cenami.

Design

Francouzská automobilka provedla v případě exteriéru velmi lehkou omlazovací kůru, jejímž výsledkem jsou jemné retuše designu. Téměř nepostřehnutelné jsou změny na přídi, kde jsou jen mírně upraveny rohy nárazníku, v nichž jsou nyní umístěna světla pro denní svícení z LED.

Další úpravy jsou rovněž pouze kosmetické a představuje je bílý pás směrových světel v hlavních světlometech, namísto dosavadního oranžového, a černé lemování zadních svítilen pětimístného C4 Picasso.

Obě MPV na sobě nesou nová loga značky na pátých dveřích, středech litých kol a klíčku k zapalování. Verze Exclusive budou mít nyní na vnějších klikách dveří chromovaný pás a pro jejich interiéry je připraveno nové čalounění sedadel i výplní dveří.

Motory

K zásadním změnám došlo v nabídce pohonných jednotek. Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Řada z nich se může po provedené modernizaci pochlubit nižší spotřebou paliva.

Zájemce o zážehové motory uspokojí atmosférický 1,6 VTi 16V (88 kW/120 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a přeplňovaný 1,6 THP 16V (115 kW/156 k) s šestistupňovou robotizovanou převodovkou.

Citroën C4 Picasso - akční ceny benzinových motorů
Motor1.6 VTi 16V1.6 THP 16V BMP6
Převodovka5M6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400
Max. rychlost [km/h]186204
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,19,4
Komb. spotř. [l/100 km]6,96,7
Cena Attraction [Kč]369.900,--
Cena Tendance [Kč]397.900,-462.900,-
Cena Exclusive [Kč]-519.900,-

Výrazně širší nabídka je připravena pro zákazníky se zájmem o vznětové motorizace. Základ představuje 1,6 HDi FAP (82 kW/112 k) s šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou.

Následuje stejný motor v provedení e-HDi se systémem stop-start (zajišťuje reverzibilní alternátor, který funguje i jako startér) a rekuperací energie při brzdění ve spojení s šestistupňovou robotizovanou převodovkou.

Nabídka vznětových agregátů pokračuje motorem 2,0 HDi 16V FAP (110 kW/150 k) spolupracujícím s šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou. Vrcholnou vznětovou motorizací je 2,0 HDi 16V FAP (120 kW/163 k) s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Citroën C4 Picasso - akční ceny dieselových motorů
Motor1.6 HDi FAP1.6 e-HDi BMP62.0 HDi 16V FAP2.0 HDi 16V FAP AT
Převodovka6M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]1560156019971997
Válce/ventily4/44/44/44.IV
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600110/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750240/1750340/2000 (300/1750)340/2000
Max. rychlost [km/h]181181195190
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,8 (13,3)*13,39,9 (9,7)*10,6
Komb. spotř. [l/100 km]5,3 (5,2)*5,05,9 (5,3)*6,8
Cena Attraction [Kč]434.900,----
Cena Tendance [Kč]462.900,- (482.900,-)*487.900,-497.900,- (517.900,-)-
Cena Exclusive [Kč]519.900,- (539.900,-)*544.900,-554.900,- (574.900,-)*604.900,-

* v závorkách jsou uvedeny hodnoty morotu při použití převodovky BMP6.

Citroën C4 Picasso s motory 1,6 e-HDi a 2,0 HDi 16V FAB s šestistupňovou robotizovanou převodovkou budou k dispozici od jara roku 2011.

Výbavy na českém trhu

Citroën u svého kompaktního MPV upustil od tradičního označení základního a středního stupně výbavy. V ceníku tak namísto výbav X a Dynamique figurují Attraction a Tendance.

Základní výbava Citroënu C4 Picasso, nazvaná Attraction, nabízí bohatý standard se šesti airbagy, ESP, manuální klimatizací, tempomatem (včetně omezovače rychlosti), asistentem pro rozjezd do kopce, palubním počítačem, rádiem, panoramatickým čelním sklem, elektricky ovládanými předními okny, třemi úchyty Isofix v druhé řadě sedadel a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním. Ceny této výbavy začínají na 369.900,- Kč.

Druhý stupeň výbavy Tendance přidává elektricky ovládaná okna zadních dveří, kožený volant, automatickou klimatizaci, automatické stěrače s dešťovým senzorem, mlhovky, denní světla z LED, protisluneční roletky ve druhé řadě sedadel a výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s výškově nastavitelnými loketními opěrkami. To vše od 397.900,- Kč.

Nejvyšší verze Exclusive doplňuje předchozí o zadní parkovací asistent, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a samočinné sklápění zrcátek při couvání, boční osvětlení karoserie integrované do vnějších zpětných zrcátek a to za cenu od 519.900,- Kč.

Příplatkovou výbavu pro základní stupeň výbavy představují mlhovky za 4.900,- Kč a paket Komfort za 7.900,- Kč. Mnohem širší nabídka příplatkových prvků je k dispozici pro Tendance a Exclusive. Vedle řady obsáhlých paketů je to například panoramatická střecha za 14.900,- Kč nebo přední vyhřívaná sedadla za 8.900,- Kč.

K zajímavým novinkám v nabídce příplatkové výbavy patří Pack Bi-ton, který představuje střecha, sloupky a několik dalších detailů na karoserii v černém barvě Onyx. Za tento paket, který je k dispozici pouze pro výbavu Exclusive se připlácí 9.900,- Kč.

V případě Citroënu Grand C4 Picasso se ceny u výbav Attraction a Tendance zvyšují o 25.000,- Kč a u provedení Exclusive o 38.000,- Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Ada je zase tady
27. 10. 2010 09:34
Re: Francouzske konstruktery je treba pochvalit
Co je na tom divneho? Prece je nutno Francouze pochvalit, ze konecne dospeli k vyrobe vozu, ktery si za vzor bere VW Sharan minule generace (z roku 1995). Vcetne ploche podlahy :yes:

Ted jeste aby predstavili pohon 4 motion a namisto francouzskeho agregatu pouzili TDI 2.0, palubni desku s pristroji pred ridicem a normalni (ne dementne francouzsky) volant a treba si to konecne nekdo koupi. ;-)
Avatar - Perun
27. 10. 2010 08:50
Re: Francouzske konstruktery je treba pochvalit
Malárie? Ebola? Rýma?
26. 10. 2010 23:48
Re: Francouzske konstruktery je treba pochvalit
Nejsi nemocný ?
Avatar - Ada je zase tady
26. 10. 2010 22:16
Francouzske konstruktery je treba pochvalit
Francouzske konstruktery je treba pochvalit za rovnou loznou plochu po slozeni sedadel 2 a treti rady.