Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Picasso: krátký, pětimístný, elegantní

Ondřej Láník
Diskuze (223)
Dva měsíce před premiérou se objevily první fotografie teoretického následníka současné Xsary Picasso.

Výstřednost Xsary Picasso rozdělovala automobilový trh na ty co originalitu obdivovali a ty, co ji bytostně nesnášeli. U nového Citroënu C4 Picasso to bude určitě jinak. Krátká verze minivanu se vrací k jemné francouzské eleganci a dále rozvíjí moderní styling zavedený řadou C4. Optickou lehkost vozu dodává velká prosklená plocha a úzké tmavé sloupky karoserie. Důležitým stylistickým motivem je spodní linie bočních oken, která se u A a C sloupku lehce "zhoupne" a stejný tvar se pak opakuje na výrazných koncových světlech.

Základní zážehovou motorizací bude nejprve čtyřválec 1,8i (92 kW, 170 Nm), alternativně bude k dispozici motor 2,0i (103 kW, 200 Nm) s proměnným časováním ventilů, poprvé zavedený v řadě C5 v roce 2004.

Žádané turbodiesely common-rail budou nabízeny ve dvou kubaturách: 1,6 HDI (80 kW, 260 Nm) a 2,0 HDI (100 kW, 270 Nm), vždy s filtrem pevných částic.

Vyloučen není ani příchod menších motorů 1,6 (81 kW) a 1,6 HDI (66 kW).

Krátký Citroën C4 Picasso měří na délku 447 cm, na šířku 183 cm a na výšku 166 cm, základní objem zavazadlového prostoru činí 500 l, maximální objem za první řadou sedadel výrobce udává 1734 l. V zavazadlovém prostoru může mít C4 Picasso navíc uložen nový Modubox, odnímatelný vozík, který usnadňuje rozdělení zavazadlového prostoru nebo manipulaci s nakládanými věcmi mimo vůz. Komfort odpružení je na vynikající úrovni, zejména díky pneumatickému odpružení zadní nápravy (k dispozici u všech verzí kromě vozu s motorem 1.8i 16V). Akustický komfort zvyšují vrstvená boční akusticky izolovaná skla (příplatková výbava) a akusticky izolované čelní sklo.

Oba modely C4 Picasso budou marketingově odlišeny zavedením názvu Grand C4 Picasso pro delší sedmimístnou verzi.

Stávající Xsara Picasso zůstává v nabídce jako dostupnější alternativa s karoserií MPV. Citroën dnes nabízí díky svým třem kompaktním MPV a velkému MPV C8 nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii, se čtyřmi vozy rozdílného stylu, jejichž specifikace na navzájem doplňují. Hierarchické uspořádání MPV-rodiny dobře dokumentuje celková délka Xsary Picasso (427 cm), C4 Picasso (447 cm), Grand C4 Picasso (459 cm) a C8 (472 cm).

Ondřej Láník
Diskuze (223)
8. 1. 2007 09:16
Re: Nádhera
Preco zrudnost....vyskusal si to uz niekedy? Mozem zodpovedne prehklasit, ze pristroje v strede z praktickeho pohladu vobec neprekazaju. A nemaju to len Francuzi...napriklad Chevrolet Spark, Toyota Yaris, Fiat Ulysse.... A mrkni do historie, pristroje v strede vobec nie je modny vystrelok dnesku
8. 1. 2007 09:12
Re: Nádhera
Preco zrudnost....vyskusal si to uz niekedy? Mozem zodpovedne prehklasit, ze pristroje v strede z praktickeho pohladu vobec neprekazaju. A nemaju to len Francuzi. A mrkni do historie, pristroje v strede vobec nie je modny vystrelok dnesku...
8. 1. 2007 07:40
Re: .
Presne, Touran je nudny, prilis konzervativny, hranata krabica bez napadu. Aj ked sa o nom neda povedat ze je skaredy, to by som mu krivdil. Ale ja osobne mam stale v pamati modrinu na stehne, ktoru som si obnovoval s kazdym nastupenim za volant a vystupenim z auta. Predne sedadla jednoducho strasne, ani nie tak tvarom, ale tym plastom pod sedakom ktory trci kus do boku a prekaza.
8. 1. 2007 07:31
Re: JÁ, ROBOT
Nebol by som si celkom isty. Podla mna uz nemoze sediet potichu a nevytiahnut nejaky ten tromf, ked vsetci hlavni hraci maju s podobnymi modelmi uspech. Funkciu minivanu hral doteraz 307 v kombi-verzii a treba povedat, ze medzi kombikmi je to priestorovy kral. S faceliftom prikladne zlepsili tuhost karosderie, nic nevrzga ani neskripe, skusil som. Ovsem na minivan to nema, takze si myslim ze po experimente 1007 pridu aj s novym 308 s niecim realnejsim v tejto velkosti.
8. 1. 2007 07:26
Re: Preco
Ziadne nestastie, zalomena je iba spodna linia okna, nie cely profil boku, ten je zachovany. Podla mna to vobec neposobi nasilne ani "zlomovo". Rozhodne to vyzera lepsie ako riesenie Roomstera, kde kde predok a zadok vyzeraju akoby boli z dvoch roznych aut. Tam by som s tym nieco robil, tuna nie. ;-)