Citroën C5 3,0 HDi (177 kW): Vrcholný turbodiesel se dostal na český trh s cenou 949.900,- Kč
Po ukončení prodeje modelu C6 na českém trhu (vůz dostupný jen na objednávku) Citroënu několik měsíců v tuzemské nabídce chyběla jednoznačná vlajková loď. Tuto úlohu nyní přebírá vrcholné provedení sedanu střední třídy C5 s novým motorem 3,0 HDi. Tento agregát o výkonu 177 kW je nejsilnějším turbodieselem, který kdy Citroën do svých aut dodával. Zároveň je mezi neprémiovými sedany střední třídy unikátem – konkurence šestiválcové turbodiesely během let z tohoto segmentu stáhla, do příchodu motoru 3,0 dCi pro Renault Laguna tak nebude mít nová verze C5 přímého konkurenta.
Nový vznětový motor dává nejvyšší výkon 177 kW při 3 800 min-1, což znamená zlepšení o 18 % proti předchozímu 2,7 HDi. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm od 1.600 do 3.600 min-1 , když v pásmu 1.400 až 4.100 min-1 neklesá pod 400 Nm. Při 1.500 min-1 je k dispozici maximum 422 Nm, což je o 17 % víc než u předchozího motoru. Po technické stránce došlo ke zvětšení objemu válců z 2.721 na 2.993 cm3, a to zvětšením vrtání i zdvihu. Vstřikování zajišťuje opět systém typu common-rail, stejně jako i všech motorů řady HDi. Novinka spočítá v tom, že tento systém, dnes již 3. generace, pracuje s tlakem až 2.000 bar oproti předchozím 1.650.
Vstřikovací trysky s 8 otvory oproti předchozím 6 umožňují přesnější dávkování paliva do válců a přitom je i nadále možné uvažovat až 5 vstříknutí v jednom cyklu: jeden nebo dva pilotní vstřiky, dva hlavní vstřiky a jeden dodatečný vstřik, který snižuje emise škodlivin. Rozprášení paliva je díky tomu homogennější, což zlepšuje spalování. Výsledkem je nižší hlučnost a zpracování škodlivin „u zdroje“. Vstřikovací čerpadlo dodává piezoelektricky ovládaným vstřikovačům jen palivo nutné k optimálnímu fungování motoru; zpětný tok paliva do nádrže je minimalizován.
Citroën C5 - ceny dieselových motorů (červenec 2009) | |||||
Motor | 1,6 HDi | 2,0 HDi | 2,0 HDi | 2,2 HDi | 3,0 HDi |
Převodovka | 5M | 6M | 6A | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1997 | 1997 | 2179 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejv. výkon [kW/min-1] | 80/4000 | 103/4000 | 100/4000 | 125/4000 | 177/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1750 | 320/2000 | 320/2000 | 370/1500 | 450/1600 |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 204 | 201 | 219 | 243 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 10,6 | 11,8 | 9,2 | 7,9 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 5,6 | 5,8 | 7,1 | 6,5 | 7,4 |
Cena Base [Kč] | 559.900,- | - | - | - | - |
Cena Dynamique [Kč] | 604.900,- | 644.900,- | - | - | - |
Cena Confort [Kč] | - | 659.900,- | 709.900,- | - | - |
Cena Exclusive [Kč] | - | 739.900,- | 789.900,- | 799.900,- | 949.900,- |
Výbava Exclusive je maximem, co se do C5 dodává. Obsahuje šest airbagů, ESP, asistent pro rozjezdy do kopce, elektronickou parkovací brzdu, tempomat, zadní parkovací senzory, hydraulické odpružení, dvouzónovou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, bi-xenonové adaptivní světlomety, rádio s CD/MP3 a dvěma tunery, elektricky nastavitelná přední sedadla a čalounění v kombinaci kůže/látka. Samozřejmostí je centrální zamykání, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky.
Připlatit si je možné za přední parkovací senzory (+11 tisíc Kč). Tato položka je také součástí paketu NaviDrive 3D (+65 tisíc Kč), který obsahuje dále navigaci s 30GB harddiskem, přehrávač DVD, zesilovač, subwoofer, vstup USB a připojení Bluetooth. Paket Criollo (+130 tisíc Kč) obsahuje výše zmíněný audiosystém, ovšem bez navigace, dále kožené čalounění, boční airbagy pro zadní sedadla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a alarm. Všechny jmenované položky kombinuje paket Criollo Plus za 180 tisíc Kč.