Citroën C6 konečně odchází, klinická smrt trvala celý rok
Citroën tento týden ukončil výrobu modelu C6. Extravagantně tvarovanému autu vyšší střední třídy se prodejně příliš nedařilo, za prvních deset měsíců letošního roku se v Evropě prodalo pouze 556 exemplářů C6.
Automobil se vyráběl ve francouzské továrně Rennes, kde se rovněž vyrábí Citroën C5 a Peugeot 508. Zaměstnanci pracující na výrobě C6, kterých je asi 250, budou převedeni jinam.
C6 byl v současnosti posledním sedanem vyšší střední třídy francouzské značky, který byl vyráběn ve Francii. Renault sice nabízí sedan Latitude, ten však technicky vychází ze Samsungu SM5, a navíc je vyráběn v Jižní Koreji.
Ani Latitude však nelze považovat za velký prodejní hit. Od letošního ledna do října se na starém kontinentu prodalo 3.792 kusů tohoto sedanu, o takřka 59 % méně než ve stejném období loňského roku.
Velkým Francouzům se na domácím trhu sice daří, zákazníky z ostatních zemí však příliš oslovit nedokážou. Vždyť vyšší střední třídě na evropských trzích jasně dominují německé modely – BMW řady 5, Audi A6 a Mercedes-Benz třídy E.
I přes německou dominanci se francouzské automobilky nevzdávají a chtějí v tomto segmentu nadále bojovat. Citroën chystá model vycházející z letošní studie Numéro 9, který se má prodávat s označením DS9.
Renault má zase v blízké době rozhodnout, zda bude vyvíjet novou vlajkovou loď, která bude sdílet základy s Mercedesem-Benz třídy E. Jednalo by se o další spolupráci mezi aliancí Renault-Nissan a koncernem Daimler. Tento automobil by se pak jistě prodával pod chystanou luxusní značkou Initiale Paris, která má konkurovat divizi DS (Different Spirit) od Citroënu.