Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6 konečně odchází, klinická smrt trvala celý rok

David Bureš David Bureš 20. 12. 2012 • 12:36
34
134
Zobrazit náhledy (34)
Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6 Citroen C6
Avantgardní Francouz nedokázal německé konkurenci konkurovat, v plánech Citroënu však figuruje jeho nástupce.

Citroën tento týden ukončil výrobu modelu C6. Extravagantně tvarovanému autu vyšší střední třídy se prodejně příliš nedařilo, za prvních deset měsíců letošního roku se v Evropě prodalo pouze 556 exemplářů C6.

Automobil se vyráběl ve francouzské továrně Rennes, kde se rovněž vyrábí Citroën C5 a Peugeot 508. Zaměstnanci pracující na výrobě C6, kterých je asi 250, budou převedeni jinam.

C6 byl v současnosti posledním sedanem vyšší střední třídy francouzské značky, který byl vyráběn ve Francii. Renault sice nabízí sedan Latitude, ten však technicky vychází ze Samsungu SM5, a navíc je vyráběn v Jižní Koreji.

Ani Latitude však nelze považovat za velký prodejní hit. Od letošního ledna do října se na starém kontinentu prodalo 3.792 kusů tohoto sedanu, o takřka 59 % méně než ve stejném období loňského roku.

Velkým Francouzům se na domácím trhu sice daří, zákazníky z ostatních zemí však příliš oslovit nedokážou. Vždyť vyšší střední třídě na evropských trzích jasně dominují německé modely – BMW řady 5, Audi A6 a Mercedes-Benz třídy E.

I přes německou dominanci se francouzské automobilky nevzdávají a chtějí v tomto segmentu nadále bojovat. Citroën chystá model vycházející z letošní studie Numéro 9, který se má prodávat s označením DS9.

Renault má zase v blízké době rozhodnout, zda bude vyvíjet novou vlajkovou loď, která bude sdílet základy s Mercedesem-Benz třídy E. Jednalo by se o další spolupráci mezi aliancí Renault-Nissan a koncernem Daimler. Tento automobil by se pak jistě prodával pod chystanou luxusní značkou Initiale Paris, která má konkurovat divizi DS (Different Spirit) od Citroënu.

Témata
Avatar - miromen
24. 12. 2012 19:44
Re: OBLUDARIUM
.....a jako celek je to nepěkne až odporne.....C6 :no:
Avatar - LuckyStar
24. 12. 2012 17:38
Re: OBLUDARIUM
Ano, opravdu "bravo". Reakce hodná českého strupa. Ale co zde čekat od
někoho, který dovede napsat o dizajnu dvojkové Fabie, že je krásná (když se
tu řešil indický Rapid). Máš pravdu soudruhu, boční linie C6, její bezrámová
okna, dizajn původních litých kol nebo provedení schránek ve dveřních výplních,
úžasná plochost přídě a useknutá záď (tj. dokonale vystihnuté atributy velkých
Citroënů), která nám vzkřísila nikoli XM, ale nádherné CX...to je určitě kýč jako
prase, slepá ulička, propast... GTI, ještě že tě máme 8-s

MERCI Robert Opron, MERCI Bertone, BRAVO C6 :yes:
Avatar - PeterLuk
21. 12. 2012 21:40
Re: OBLUDARIUM
JJ. Golf je dokonalé auto - ale práve na prepravu z miesta A do bodu B.
Avatar - del42sa
21. 12. 2012 10:02
Re: OBLUDARIUM
to GTI nebude rád >:D
21. 12. 2012 06:54
Re: Konec jednoho neuznaného
I díky přešlapům evropských aut je v Korei co kopírovat :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku