Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Cactus: Sériová verze potvrzena pro rok 2014

David Bureš David Bureš 26. 9. 2013
28
3
Zobrazit náhledy (28)
citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta
Sériový kaktus si ponechá airbagy chránící karoserii. V nabídce by mohl být i vzduchový hybridní systém.

Koncept Citroën Cactus přijala veřejnost pozitivně, francouzský výrobce tak počítá s jeho sériovou výrobou. Pierre Monferrini, šéf řady C, britskému magazínu Autocar sdělil, že sériový Cactus bude oficiálně představen 5. února 2014.

Toto datum je pro Citroën důležité ve dvou ohledech. Bude to totiž pět let od představení prémiové řady DS, tento den navíc francouzská automobilka bude slavit 136 let od narození svého zakladatele Andrého Citroëna.

Citroën pracuje na větším oddělení svých modelů. Řada DS bude jako dnes nabízet prémiová auta, zatímco řada Cactus se zaměří na levnější a jednodušší vozy. Sériová verze konceptu Cactus bude patřit do druhé skupiny aut, prodávána bude zřejmě s označením C4 Cactus.

Sériový „kaktus“ použije většinu designových prvků studie. Autu zůstanou celkové tvary i plovoucí C-sloupky. Modely s automatickou převodovkou si ponechají rovněž propojené přední sedačky. Automobilka se však musí rozhodnout, zda sériový vůz bude crossoverem jako koncept, nebo spíše hatchbackem. Cactus by tak mohl být o něco snížen.

Zachovány budou i vyměnitelné díly Airbump, které byly specialitou konceptu. Jedná se o panely z pružného materiálu, pod jejichž povrchem se ukrývá poddajná vzduchová kapsa. Tyto airbagy chrání karoserii před poškozením například při parkování.

Automobil nepoužije novou platformu EMP2 koncernu PSA, která je základem Peugeotu 308 nebo Citroënu C4 Picasso, místo toho bude využívat různé, již vyzkoušené díly ze skladů koncernu. Možností je použití techniky z levného sedanu C-Elysée.

Monferrini tvrdí, že pro zákazníky není platforma auta důležitá, zajímá je totiž hmotnost auta a jeho úspornost. V tomto ohledu podle jeho slov Cactus leckoho překvapí.

Nabídka motorů má s ohledem na zaměření auta zahrnovat spíše slabší agregáty, například turbomotor 1.6 THP pod kapotou rozhodně nemáme očekávat. Podle slovenského serveru SME však bude Cactus nabízen i v hybridním provedení HYbrid Air používajícím místo baterií stlačený vzduch.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
spy photos
wakantanka
| 27. 9. 2013
vyzerá to ako obyč. C4 so zdvihnutým podvozkom, aj keď pod maskovaním detaily nevidno, ale veľmi tú C4 pripomína.
Avatar - LEGOPARK
spy photos
LEGOPARK
| 26. 9. 2013
A z proklamovanej 20 cm svetlej vysky neostane NIC ! :no:
Avatar - nalimer
spy photos
nalimer
| 26. 9. 2013
sériovka bude naozaj o niečo "civilnejšia"
[odkaz]