Koncept Citroën Cactus: Bez displeje ani ránu
Minulý týden nás Citroën lákal na frankfurtský koncept Cactus, ze kterého však moc neukázal. Detail kola a krátké video moc neprozradily, nyní je ale všechno jinak. Vzhledem k tomu, jakých tvarů nyní nabývají produkční Citroëny, se máme rozhodně na co těšit!
Základní linie, stejně jako některé detaily přední a zadní části, mají co dočinění s nejnovějším Citroënem C4 Picasso. Vyšší stavba karoserie je v současnosti velice populární, což naplno dokládá úspěch koncernového Peugeotu 2008. A právě na jeho základech by měl být produkční Cactus postaven. Citroënu totiž podobně střižený model prozatím chybí a byla by škoda prostor nezaplnit.
Koncept měří na délku 4,21 metru (pro srovnání Peugeot 2008 je dlouhý 4159 mm), je vysoký 1,53 m a zaujme světlou výškou 21 cm. O pohon se stará technika Hybrid Air, kde spalovacímu motoru místo elektromotorů pomáhá tlakový zásobník. Výkonové parametry automobilka nezveřejnila, kombinovaná spotřeba má být nižší než 3 l/100 km.
Radikální exteriér je ozdoben vyměnitelnými panely, kterým Citroën říká Airbump. Nemají jen estetickou, ale i praktickou funkci: pod měkkým povrchem je poddajná vzduchová kapsa. Světelná technika spoléhá kompletně na LED, unikátní grafika diod předznamenává podobu budoucích Citroënů řady C.
Nebudeme rozebírat skutečnost, že konceptu chybí boční a také zadní okno. Důležitější je interiér, respektive přístrojová deska. V duchu nejnovějších modelů koncernu PSA totiž minimalizuje veškeré „nepotřebné“ prvky, které se v digitální podobě objeví v útrobách multimediálního systému. Středová konzola se v podstatě omezila pouze na výdechy ventilace, tlačítka režimů automatické převodovky a velký dotykový displej. Připravte se tedy, že si brzy bez dotykové obrazovky nezapneme ani klimatizaci.