Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept Citroën Cactus: Bez displeje ani ránu

Jan Mička Jan Mička 5. 9. 2013
28
6
Zobrazit náhledy (28)
citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta
Koncept Citroën Cactus už není tajemstvím. Automobilka zveřejnila oficiální fotky ještě před frankfurtskou premiérou.

Minulý týden nás Citroën lákal na frankfurtský koncept Cactus, ze kterého však moc neukázal. Detail kola a krátké video moc neprozradily, nyní je ale všechno jinak. Vzhledem k tomu, jakých tvarů nyní nabývají produkční Citroëny, se máme rozhodně na co těšit!

Základní linie, stejně jako některé detaily přední a zadní části, mají co dočinění s nejnovějším Citroënem C4 Picasso. Vyšší stavba karoserie je v současnosti velice populární, což naplno dokládá úspěch koncernového Peugeotu 2008. A právě na jeho základech by měl být produkční Cactus postaven. Citroënu totiž podobně střižený model prozatím chybí a byla by škoda prostor nezaplnit.

Koncept měří na délku 4,21 metru (pro srovnání Peugeot 2008 je dlouhý 4159 mm), je vysoký 1,53 m a zaujme světlou výškou 21 cm. O pohon se stará technika Hybrid Air, kde spalovacímu motoru místo elektromotorů pomáhá tlakový zásobník. Výkonové parametry automobilka nezveřejnila, kombinovaná spotřeba má být nižší než 3 l/100 km.

Radikální exteriér je ozdoben vyměnitelnými panely, kterým Citroën říká Airbump. Nemají jen estetickou, ale i praktickou funkci: pod měkkým povrchem je poddajná vzduchová kapsa. Světelná technika spoléhá kompletně na LED, unikátní grafika diod předznamenává podobu budoucích Citroënů řady C.

Nebudeme rozebírat skutečnost, že konceptu chybí boční a také zadní okno. Důležitější je interiér, respektive přístrojová deska. V duchu nejnovějších modelů koncernu PSA totiž minimalizuje veškeré „nepotřebné“ prvky, které se v digitální podobě objeví v útrobách multimediálního systému. Středová konzola se v podstatě omezila pouze na výdechy ventilace, tlačítka režimů automatické převodovky a velký dotykový displej. Připravte se tedy, že si brzy bez dotykové obrazovky nezapneme ani klimatizaci.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pekelná Micinka
Nepíchá a není chlupatý
Pekelná Micinka
| 5. 9. 2013
No vyloženě ošklivý to není, ale je to spíše evoluce současnýho designu Citroënu, nijak zvlášť výjimečná. Nový Lex eNeX mě tedy zaujal více.
Avatar - PeterLuk
Super!
PeterLuk
| 5. 9. 2013
Mne sa páči veľmi. Ale skôr než lacné auto vychádzajúce z pôvodného konceptu Cactus s predkom z C4 Picasso mi to pripomína SUV odvodené os C3 Picasso. Žeby C3 Aircross?

Mimochodom, zozadu mi to pripomína: [odkaz]

BRAVO CITROEN! :yes: :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
Mr. Originál
Pekelná Micinka
| 5. 9. 2013
Já ti řeknu, jak bude vypadat naživo. Jako dálkové ovládání od nemocničního lůžka. Ten bok je jak velká fóliová klávesnice a ty barvy jsou taky takový lékařský.
Avatar - Aladeen
Trefa ! Bohužiaľ polovičná ...
Aladeen
| 5. 9. 2013
exterér je v každom uhle pohľadu niečim zaujímavým , originálnym a zároveň nebije do očí ako pri iných Konceptoch , strašne sa mi páčia tie úzke svetlomety a oblé čelné sklo s čiernym A-Stĺpikom pripomínajúc SAAB 9-5. Bohužiaľ interiér je čudný , najviac sa mi asi nepáčia tie výduchy ktoré asi ukradli z montážnej linky pre C-Elyseé , madlo dverí ktoré vyzerá ako opasok natretý na oranžovo a samozrejme nie som veľký zástanca displejov ktoré vyzerajú ako prilepený mobilný telefón o palubnú dosku ... :-|
[odkaz]
Avatar - Bubáq
Mr. Originál
Bubáq
| 5. 9. 2013
Pod tento názor se podepisuju. Se vším souhlasím.