Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS3 Cabrio má největší kufr mezi malými kabriolety

David Bureš
Diskuze (7)
Francouzský „polokabriolet“ se chlubí větším zavazadlovým prostorem než konkurenční Mini Cabrio nebo Fiat 500C.

Otevřená verze Citroënu DS3 se začne prodávat na začátku března. Vůz míří do segmentu malých kabrioletů, které kupují především ženy, nejvíce ty starší 35 let. Vůz má lákat také mladé páry a tzv. singles.

Mezi konkurenty DS3 Cabrio patří Mini Cabrio a Fiat 500C, část zákazníků má ale auto dle Citroënu ubrat i větším kabrioletům, jako je Renault Mégane CC a Mazda MX-5. V budoucnu se mezi konkurenční automobily zařadí i chystaný Opel Adam Cabrio, který dostane stejné řešení střechy jako DS3 Cabrio či 500C.

Výhodou DS3 Cabrio má být proti zmíněnému Mini a Fiatu větší zavazadelník. Jeho objem u francouzského „polokabrioletu“ činí 245 litrů, zatímco u Itala má objem 185 litrů a u Brita jen 125 litrů.

Zadní lavice je u DS3 Cabrio sklopná v poměru 60:40, což umožní převážet i delší předměty. Automobil je pak na rozdíl od těchto dvou konkurentů pětimístný.

DS3 Cabrio je sice nazýván kabrioletem, automobilu by ale spíše sedělo označení „hatchback s otevřenou střechou.“ Auto sice nabízí zážitek otevřeného nebe nad hlavou, rám střechy mu ale zůstává i po stažení plátna.

Střechu lze otevřít do dvou pozic – střecha dojede za zadní sedačky, popřípadě se sklopí i zadní sklo, na které se plátno položí. Tato procedura (i se sklopením skla) trvá 16 sekund a je možné ji provádět až do rychlosti 120 km/h. Oproti hatchbacku je verze Cabrio těžší o 25 kilogramů.

Nabídka motorů bude ještě oznámena. Například na britském trhu bude DS3 Cabrio zpočátku nabízeno výhradně s benzinovými agregáty – tříválcem 1,2 VTi (60 kW) a čtyřválci 1,6 VTi (88 kW) a 1,6 THP (115 kW). Jedná se o jednotky známé z hatchbacku.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2013 17:09
tie zadne svetla DS3ky
akoby sanderu z kufra vypadli ;-)
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 14:56
Zaujímavé...
...ako je ten kufor riešený. ;-)
6. 2. 2013 14:34
Re: Kdo by to byl řekl
Tak nějak. Kdyby Fiat zase udělal kabriolet z Punta, mělo by to srovnání smysl. Takhle je to zase o ničem. Navíc, tohle si snad nikdo kvůli kufru nekupuje. Člověk maximálně zkusí, jestli se tam vleze golfový bag nebo cestovní taška či kufr.
6. 2. 2013 13:44
Re: Kdo by to byl řekl
500C má střechu řešenou stejně. A u Mini se neskládá dovnitř, ale leží na kufru/ za zadními sedadly. Viz [odkaz] Jde to spíš na vrub tomu, že jde o třídu větší auto. C3 Pluriel by byl možná lepší soupeř.
6. 2. 2013 13:16
Kdo by to byl řekl
Jestli ono to nebude náhodou tim, že to vlastně není kabriolet. Sloupky, které jsou nejneskladnější části střechy, zde zůstávají nahoře- je to spíš takový velký plátěný šíbr.

Příští převratné zjištění by mohlo být třeba, že cabria s plátěnou střechou mají po sklopení větší kufr než ty s plechovou střechou >:D >:D