Citroën DS5 Hybrid4 jako koncept pro taxislužbu
Na evropském taxi-veletrhu (Europäischen Taximesse 2012), pořádaném v Kolíně nad Rýnem od 9. do 10. listopadu, se představí řada novinek. Mezi ty nejzajímavější se zařadí i koncept Citroënu DS5 Hybrid4 v provedení pro německou taxislužbu.
Francouzský crossover se do showroomů Citroënu snaží přitáhnout především zákazníky, které až doposud zajímaly především konveční modely prémiových značek. Nyní se ovšem pokusí zapůsobit i na řidiče a provozovatele taxislužeb, které ovšem na svůj neobvyklý design nenaláká.
Ty má mnohem více než vzhled zaujmout hybridní pohonný systém, který spojuje vznětový čtyřválec 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid je šestistupňový robotizovaný manuál.
Hlavním lákadlem mají být nízké provozní náklady. Podle údajů automobilky má DS5 Hybrid4 v kombinovaném režimu spotřebu paliva 3,5 l nafty na 100 km a v městském provozu jen 3,2 l nafty na 100 km, na čemž má zásadní podíl elektromotor.
Karoserie konceptu Citroënu DS5 Hybrid4 pro taxislužbu nese typický lak německých taxíků a nezbytné označení taxi na střeše. Francouzská automobilka uvádí, že po ukončení testovacího provozu a finální optimalizace vozu pro taxislužbu bude toto provedení nabídnutou na evropském trhu v první polovině roku 2013.