Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5: Na českém trhu od 679.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (362)
V první polovině března vstoupil na český trh současný vrchol nabídky Citroënu s označením DS.

Design Citroënu DS5 vychází z pět let staré studie C-SportLounge. Sází na moderní plynulé linie, složitý tvar velké masky chladiče s chromovanými elementy nebo LED světla pro denní svícení. Expresivní profil se vyznačuje ostře řezanými, zvlněnými prolisy, plynulou linií střechy a rozdvojeným sloupkem čelního okna.

Kreativita designérů se dotkla i interiéru. Futuristickému volantu sekunduje členitý a bohatý dekor palubní desky, komplikovaný design výplní dveří nebo čistá grafika přístrojového štítu. Nové technologie reprezentuje barevný Head-Up Display, který rozvíjí řešení z Peugeotů 3008 a 508.

Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1871 x 1504 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Největší a zároveň nejluxusnější zástupce řady DS na českém trhu startuje s cenou 679.900,- Kč za za vznětový motor 1,6 e-HDi 110 (82 kW) kombinovaný s elektronicky ovládanou robotizovanou převodovkou. V jeho výbavě nechybí systém Stop&Start.

Z benzinových motorů je v nabídce pouze přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Citroën DS5 - Ceny benzinových motorů
Motor1,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1400275/1700
Max. rychlost [km/h]202235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,16,7
Cena Design [Kč]699.900-
Cena Style [Kč]769.900-
Cena Sport [Kč]-879.900

Vedle základního vznětového motoru – 1,6 e-HDi 110 (82 kW) – je v nabídce ještě 2,0 HDi o výkonu 120 kW. Ten je možné kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DSHH) spojuje 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid je tak jako u 1,6 e-HDi robotizovaný manuál.

Všechny nabízené převodovky mají šest převodů pro jízdu vpřed.

Citroën DS5 - Ceny dieselových motorů
Motor1,6 e-HDi 110 Airdream2,0 HDi 165Hybrid4
PřevodovkaEGS66M (6A)EGS6
Zdvihový objem [cm3]156019971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/3600120/3750120/3850
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750340/2000300/1750
Max. rychlost [km/h]191215 (212)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,48,8 (10,1)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,9 (5,9)3,8
Cena Design [Kč]679.900--
Cena Style [Kč]-784.900 (834.900)964.900
Cena Sport [Kč]-884.900 (934.900)1.064.900

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Zájemci o Citroën DS5 mohou na českém trhu vybírat ze tří úrovní výbavy, označených Design, Style a Sport.

Už základní výbava Design zahrnuje elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, LED pro denní svícení, čelní, boční i hlavové airbagy, automatickou elektrickou parkovací brzdu, asistent rozjezdu do kopce, elektrické stahování oken, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci či rádio s CD/MP3 přehrávačem, šesti reproduktory a ovládáním na volantu.

Style přidává mimo jiné Citroën eTouch, Bluetooth handsfree, analogové hodiny na palubní desce, elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými LED bočního osvětlení, zadní parkovací senzory nebo bezklíčový vstup a startování.

Vrcholem je Sport s vyhřívanými a elektricky ovládanými předními sedadly, řidičovým sedadlem s masážní funkcí, předními parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou, head-up displejem nebo bi-xenonovými světlomety.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (362)
21. 3. 2012 21:43
Re: 3.0 hdi
bohužel četl, ale tohle se nikde nepiše.
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 20:58
Re: 3.0 hdi
(vy jste tu diskuzi STÁLE NEčetl? ;-) ) no je rozhodně JINÝ než si Ham. představwoval.. :-)
21. 3. 2012 16:40
Re: 3.0 hdi
Jaký je teda rozdíl v uložením motoru před přední nápravou u C5 a passatu?
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 14:37
Re: 3.0 hdi
Vzhledem k tomu že 99,9% ježdění je "o pocitech" (už s vozem jako je C5 V6 se na silnici vpodstatě NElze dostat/přiblížit k limitům schopností a výkonu).
NEtrapte se že nemají k vyzkoušení V6 Bi-turbo, já vám (a OPAKOVANĚ!) k porovnání s tím (už NE)passat CC 2.0 Tdi doporučuji "odpovídající" (nejvyšší) 4válec - tedy 2.2 HDi 150 kW 450 Nm
PS: Pokud jezdíte JEN na okruzích, CHÁPU že byste chtěl (jakýkoli) vůz vyzkoušet na okruhu (jinak ze silničních vozů snad tak leda Ferrari apod. - jinak je to spíš BUBOST!), a mé "podezřejní" že přímého porovnání oněch vozu v "normálních" zatáčkách (jakými dnes a denně jezdím) se snad až "bojíte" se začíná měnit v JISTOTU....? ;-)
PPS: Ve své kartě máte "region Praha" - tam bude těch dealerství Citroën, vw i audi myslím "dost a dost" :-)
Avatar - Ham.
21. 3. 2012 01:14
Re: 3.0 hdi
C5 ve svém okolí nemám, upřimně ani žádný Citroen a k dealerovi kvůli tomu nepoběžím, nehledě na to, že by mi jej asi stejně nepůjčil na to abych jej prohnal na limitu třeba na okruhu v Mostě (dokonce pochybuji, že V6 HDI mají jako předváděčku protože se prakticky neprodává). A nějaká projížďka bez exaktního měření by stejně byla jen o pocitech (což je i tvé svezení v těch autech). A jak víš na pocity nedám.