Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5: Na českém trhu od 679.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 3. 2012 • 01:21
100
362
Zobrazit náhledy (100)
Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5
V první polovině března vstoupil na český trh současný vrchol nabídky Citroënu s označením DS.

Design Citroënu DS5 vychází z pět let staré studie C-SportLounge. Sází na moderní plynulé linie, složitý tvar velké masky chladiče s chromovanými elementy nebo LED světla pro denní svícení. Expresivní profil se vyznačuje ostře řezanými, zvlněnými prolisy, plynulou linií střechy a rozdvojeným sloupkem čelního okna.

Kreativita designérů se dotkla i interiéru. Futuristickému volantu sekunduje členitý a bohatý dekor palubní desky, komplikovaný design výplní dveří nebo čistá grafika přístrojového štítu. Nové technologie reprezentuje barevný Head-Up Display, který rozvíjí řešení z Peugeotů 3008 a 508.

Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1871 x 1504 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Největší a zároveň nejluxusnější zástupce řady DS na českém trhu startuje s cenou 679.900,- Kč za za vznětový motor 1,6 e-HDi 110 (82 kW) kombinovaný s elektronicky ovládanou robotizovanou převodovkou. V jeho výbavě nechybí systém Stop&Start.

Z benzinových motorů je v nabídce pouze přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Citroën DS5 - Ceny benzinových motorů
Motor1,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1400275/1700
Max. rychlost [km/h]202235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,16,7
Cena Design [Kč]699.900-
Cena Style [Kč]769.900-
Cena Sport [Kč]-879.900

Vedle základního vznětového motoru – 1,6 e-HDi 110 (82 kW) – je v nabídce ještě 2,0 HDi o výkonu 120 kW. Ten je možné kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DSHH) spojuje 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid je tak jako u 1,6 e-HDi robotizovaný manuál.

Všechny nabízené převodovky mají šest převodů pro jízdu vpřed.

Citroën DS5 - Ceny dieselových motorů
Motor1,6 e-HDi 110 Airdream2,0 HDi 165Hybrid4
PřevodovkaEGS66M (6A)EGS6
Zdvihový objem [cm3]156019971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/3600120/3750120/3850
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750340/2000300/1750
Max. rychlost [km/h]191215 (212)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,48,8 (10,1)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,9 (5,9)3,8
Cena Design [Kč]679.900--
Cena Style [Kč]-784.900 (834.900)964.900
Cena Sport [Kč]-884.900 (934.900)1.064.900

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Zájemci o Citroën DS5 mohou na českém trhu vybírat ze tří úrovní výbavy, označených Design, Style a Sport.

Už základní výbava Design zahrnuje elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, LED pro denní svícení, čelní, boční i hlavové airbagy, automatickou elektrickou parkovací brzdu, asistent rozjezdu do kopce, elektrické stahování oken, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci či rádio s CD/MP3 přehrávačem, šesti reproduktory a ovládáním na volantu.

Style přidává mimo jiné Citroën eTouch, Bluetooth handsfree, analogové hodiny na palubní desce, elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými LED bočního osvětlení, zadní parkovací senzory nebo bezklíčový vstup a startování.

Vrcholem je Sport s vyhřívanými a elektricky ovládanými předními sedadly, řidičovým sedadlem s masážní funkcí, předními parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou, head-up displejem nebo bi-xenonovými světlomety.

Související články

Témata
21. 3. 2012 21:43
Re: 3.0 hdi
bohužel četl, ale tohle se nikde nepiše.
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 20:58
Re: 3.0 hdi
(vy jste tu diskuzi STÁLE NEčetl? ;-) ) no je rozhodně JINÝ než si Ham. představwoval.. :-)
21. 3. 2012 16:40
Re: 3.0 hdi
Jaký je teda rozdíl v uložením motoru před přední nápravou u C5 a passatu?
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2012 14:37
Re: 3.0 hdi
Vzhledem k tomu že 99,9% ježdění je "o pocitech" (už s vozem jako je C5 V6 se na silnici vpodstatě NElze dostat/přiblížit k limitům schopností a výkonu).
NEtrapte se že nemají k vyzkoušení V6 Bi-turbo, já vám (a OPAKOVANĚ!) k porovnání s tím (už NE)passat CC 2.0 Tdi doporučuji "odpovídající" (nejvyšší) 4válec - tedy 2.2 HDi 150 kW 450 Nm
PS: Pokud jezdíte JEN na okruzích, CHÁPU že byste chtěl (jakýkoli) vůz vyzkoušet na okruhu (jinak ze silničních vozů snad tak leda Ferrari apod. - jinak je to spíš BUBOST!), a mé "podezřejní" že přímého porovnání oněch vozu v "normálních" zatáčkách (jakými dnes a denně jezdím) se snad až "bojíte" se začíná měnit v JISTOTU....? ;-)
PPS: Ve své kartě máte "region Praha" - tam bude těch dealerství Citroën, vw i audi myslím "dost a dost" :-)
Avatar - Ham.
21. 3. 2012 01:14
Re: 3.0 hdi
C5 ve svém okolí nemám, upřimně ani žádný Citroen a k dealerovi kvůli tomu nepoběžím, nehledě na to, že by mi jej asi stejně nepůjčil na to abych jej prohnal na limitu třeba na okruhu v Mostě (dokonce pochybuji, že V6 HDI mají jako předváděčku protože se prakticky neprodává). A nějaká projížďka bez exaktního měření by stejně byla jen o pocitech (což je i tvé svezení v těch autech). A jak víš na pocity nedám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud