Citroën DS5: Na českém trhu od 679.900,- Kč
Design Citroënu DS5 vychází z pět let staré studie C-SportLounge. Sází na moderní plynulé linie, složitý tvar velké masky chladiče s chromovanými elementy nebo LED světla pro denní svícení. Expresivní profil se vyznačuje ostře řezanými, zvlněnými prolisy, plynulou linií střechy a rozdvojeným sloupkem čelního okna.
Kreativita designérů se dotkla i interiéru. Futuristickému volantu sekunduje členitý a bohatý dekor palubní desky, komplikovaný design výplní dveří nebo čistá grafika přístrojového štítu. Nové technologie reprezentuje barevný Head-Up Display, který rozvíjí řešení z Peugeotů 3008 a 508.
Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1871 x 1504 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.
Největší a zároveň nejluxusnější zástupce řady DS na českém trhu startuje s cenou 679.900,- Kč za za vznětový motor 1,6 e-HDi 110 (82 kW) kombinovaný s elektronicky ovládanou robotizovanou převodovkou. V jeho výbavě nechybí systém Stop&Start.
Z benzinových motorů je v nabídce pouze přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).
Citroën DS5 - Ceny benzinových motorů | ||
Motor | 1,6 THP 155 | 1,6 THP 200 |
Převodovka | 6A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 115/6000 | 147/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1400 | 275/1700 |
Max. rychlost [km/h] | 202 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 | 8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,1 | 6,7 |
Cena Design [Kč] | 699.900 | - |
Cena Style [Kč] | 769.900 | - |
Cena Sport [Kč] | - | 879.900 |
Vedle základního vznětového motoru – 1,6 e-HDi 110 (82 kW) – je v nabídce ještě 2,0 HDi o výkonu 120 kW. Ten je možné kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou.
Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DSHH) spojuje 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid je tak jako u 1,6 e-HDi robotizovaný manuál.
Všechny nabízené převodovky mají šest převodů pro jízdu vpřed.
Citroën DS5 - Ceny dieselových motorů | |||
Motor | 1,6 e-HDi 110 Airdream | 2,0 HDi 165 | Hybrid4 |
Převodovka | EGS6 | 6M (6A) | EGS6 |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 82/3600 | 120/3750 | 120/3850 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1750 | 340/2000 | 300/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 215 (212) | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 8,8 (10,1) | 8,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,9 (5,9) | 3,8 |
Cena Design [Kč] | 679.900 | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 784.900 (834.900) | 964.900 |
Cena Sport [Kč] | - | 884.900 (934.900) | 1.064.900 |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.
Zájemci o Citroën DS5 mohou na českém trhu vybírat ze tří úrovní výbavy, označených Design, Style a Sport.
Už základní výbava Design zahrnuje elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, LED pro denní svícení, čelní, boční i hlavové airbagy, automatickou elektrickou parkovací brzdu, asistent rozjezdu do kopce, elektrické stahování oken, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci či rádio s CD/MP3 přehrávačem, šesti reproduktory a ovládáním na volantu.
Style přidává mimo jiné Citroën eTouch, Bluetooth handsfree, analogové hodiny na palubní desce, elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými LED bočního osvětlení, zadní parkovací senzory nebo bezklíčový vstup a startování.
Vrcholem je Sport s vyhřívanými a elektricky ovládanými předními sedadly, řidičovým sedadlem s masážní funkcí, předními parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou, head-up displejem nebo bi-xenonovými světlomety.