Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën: Nové SUV ve znamení Cactusu

citroen novemodely nizsistredni crossover
citroen novemodely nizsistredni crossover
citroen novemodely nizsistredni crossover
citroen novemodely nizsistredni crossover
47 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (34)
Budoucí modely značky Citroën údajně budou navrhovány v duchu modelu C4 Cactus. Alespoň to tvrdí britský magazín Auto Express s odvoláním na Lindu Jackson, členku vedení francouzské značky.

O Citroënu Cactus si můžete myslet, co chcete. Nicméně jak se zdá, francouzská značka hodlá jeho současný úspěch dále rozvíjet. A to konkrétně s novým modelem třídy SUV. Podle Jacksonové se prodeje Citroënu zvedly v loňském roce o čtyři procenta, na čemž má zásluhu hlavně model C4 Cactus.

Jacksonová tvrdí, že značka má v plánu soustředit se na segmenty, kde vidí možnosti růstu. K nim třída SUV rozhodně patří. „Pracujeme na novém SUV, nicméně zatím neprozradím, kdy bude hotové,“ dodala.

Ve třídě vozidel pro volný čas nebyl Citroën dosud příliš aktivní. Model C-Crosser má technický základ v minulé generaci Mitsubishi Outlander a menší model C4 Aircross je pro změnu také Mitsubishi, konkrétně ASX. A to se týká nejen vozu jako takového, nýbrž i hnacího řetězce.

Vede Francie a Čína

Jednoznačně nejúspěšnějším trhem Citroënu je domácí Francie, následuje Čína a za ní možná trochu překvapivě Velká Británie. Prodejní čísla ale zahrnují také řadu DS, která je od letošního roku brána jako samostatná značka. V České republice se za minulý rok prodalo 5445 vozů značky, což znamená 11. místo s podílem na trhu 2,83 procent.

Podle Jacksonové se Citroën v budoucnu soustředí na tři klíčové prvky při navrhování nových automobilů. Jednak na design, dále na komfort a v neposlední řadě také na technologie přinášející řidiči a posádce skutečné výhody. „Je to právě model Cactus, který má přesně ty věci, které chceme dělat v budoucnu,“ říká Jacksonová.

Zajímavé je, že i přes úspěch značky v automobilových závodech, konkrétně mistrovství cestovních vozů, se v budoucnu nepočítá se sportovními modely. „Idea výkonných automobilů není slučitelná s našimi plány,“ dodává Jacksonová.

Na co ale značka rozhodně nezapomene, jsou ekologická auta - trend dnešní doby. „Jak elektromobily, tak i hybridy včetně plug-in jsou součástí naší strategie do budoucna,“ uzavírá povídání Jacksonová.

A co vy čtenáři? Také chcete, aby nové Citroëny vypadaly jako C4 Cactus? Vyjádřete se v diskuzi pod článkem.

Vstoupit do diskuze (34)