Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Xsara Picasso druhé generace - první informace

Michal Volf
Diskuze (1)
Nové kompaktní MPV od Citroënu by mělo nahradit současný model v roce 2005. Podvozkovou skupinu bude sdílet s „cé čtyřkou“, která by měla nahradit současnou Xsaru příští rok...

Píše se 25. prosinec 1999 a veřejnosti se poprvé představuje lidsky rozpustilý robot na automobilové montážní lince, malující v nestřežených okamžicích na karosérie okolo se sunoucích vozů mistrovské obrazy. Nejedná se o scénu z nějakého amerického sci-fi, ale o reklamní kampaň na nový produkt francouzské automobilky Citroën Xsara Picasso. Že se jednalo o kvalitní reklamu na kvalitní vůz svědčí to, že společnost Euro-RSCG Works zvítězila na festivalu Evropského reklamního filmu v Clermont-Ferrand v kategorii Nejlepší evropská kampaň, že se Citroën Xara Picasso stal nejprodávanějším MPV ve Velké Británii v roce 2001 i 2002 a konečně že se stal i nejprodávanějším MPV pro rok 2002 v České republice. Bohužel v dnešní uspěchané době už není úspěch vozu počítán v letech či dokonce desítkách let, jak tomu bývalo v minulosti, ale spíše v měsících. Proto se již v době uvedení nového modelu na trh uvažuje o jeho nástupci.

Nové kompaktní MPV od Citroënu by mělo nahradit současný model v roce 2005. Podvozkovou skupinu bude sdílet s „cé čtyřkou“, která by měla nahradit současnou Xsaru příští rok. Po designérské stránce bude mít Picasso osobitý vzhled vycházející z konceptu C-Airdream vystavovaného na pařížské Motor Show v roce 2002. Zaoblená záď bude vybavena samostatně otevíratelným oknem pátých dveří a zavírání i otvírání celých pátých dveří bude ovládáno pouhým stiskem tlačítka.

Vnitřní uspořádání si zachová klasické schéma pěti samostatných sedadel s vysokou mírou variability. Jako reakce na rozhodnutí Renaultu o výrobě prodloužené verze Scenicu s označením Grand, bude i Xsara Picasso k dostání s prodlouženou podvozkovou plošinou a zvětšenými bočními dveřmi. Větší verze s označením Plus bude osazena sedmi sedadly rozloženými ve třech řadách. Digitální ukazatele uprostřed palubní desky nahradí osvědčené analogové „budíky“.

Nabídka motorů bude stejná jako u zbytku řady C4, i když využití nejslabších motorů 1,4 se nezdá být pro tento vůz zrovna optimální. Očekává se, že nejvíce oblíbeným se stane vznětový motor 1,6 HDi. Jedná se o novinku vyvinutou ve spolupráci s Peugeotem a Fordem, která má extrémně nízké emise. K dostání by měly být dvě výkonové verze – 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). Další jistě zajímavou nabídkou je současný HDi motor o objemu 2,0 se zvýšeným výkonem na 100 kW (136 hp). Pro příznivce benzínu se počítá s dvěma motory 1,8 s přímým vstřikem paliva 74 kW (100 k), resp. 88 kW (120 k), a jedním novým konvenčně plněným dvoulitrem. Tento čtyřválec by měl v roce 2006 pohánět sportovní verzi Citroënu C4 a Xsary Picasso.

Ať už se automobilce podaří navázat na úspěchy předchozí generace tohoto kompaktního MPV, či bude „převálcována“ tvrdou konkurencí, profitovat z toho bude jednoznačně zákazník.

Michal Volf
Diskuze (1)