Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Clarkson vybral superauto a lidový vůz roku. Obě volby jsou docela překvapivé

Jan Zajíc
Diskuze (12)

I když se Jeremy Clarkson neobjevuje na televizních obrazovkách tak často jako v době svého učinkování v pořadu Top Gear, jeho názory stále přitahují pozornost a zajímají spoustu lidí.

Takže není divu, že se jeho jméno objevuje například i u ankety News UK Motor Awards. Jak určitě tušíte, má co do činění s auty.

Clarkson má v této anketě dvě vlastní kategorie. V jedné vyhlašuje svoje superauto roku, v té druhé pak volí lidové vozidlo roku. 

A jak Jeremy vybíral letos? No, docela překvapivě.

Začněme u superauta roku. Podle britského moderátora je nejlepším superautem Eagle Lightweight GT, který je jakousi vylepšenou interpretací Jaguaru E-Type Lightweight.

Eagle se vyrábí ve Velké Británii a jeho produkce představuje hlavně poctivou ruční práci. Zhruba tunu vážící sporťák, jehož cena přesahuje 20 milionů korun, vzniká v počtu dvou kusů ročně. Výroba jednoho zabere více než 8 tisíc hodin.

O pohon se stará atmosféricky plněný 4,7litrový řadový šestiválec o výkonu 283 kW koní, který auto dostane z klidu na stovku za méně než 5 sekund. Maximální rychlost činí 274 km/h.

Možná ještě překvapivější je Jeremyho volba lidového auta roku. Clarkson totiž vybral Mini John Cooper Works GP. To je sice malý třídveřový hatchback, ale asi bychom se zdráhali označit ho jako lidové auto.

Ostrá verze Mini, kterou do pohybu uvádí přeplňovaný dvoulitr o výkonu 225 kW, totiž v Česku stojí nejméně 1.157.000 Kč. Automobilka navíc plánuje vyrobit jen 3000 exemplářů.

V rámci ankety News UK Motor Awards se samozřejmě vyhlašovaly i jiné kategorie, s nimiž Clarkson už nemá nic společného. Jejich vítěze pro úplnost přikládáme také.

Superauto roku podle Jeremyho Clarksona: Eagle Lightweight GT

Obyčejné auto Jeremyho Clarksona: Mini John Cooper Works GP

Auto roku deníku The Sun: Vauxhall Corsa-e

Auto roku nedělníku The Sunday Times: Porsche Taycan a Volkswagen Golf (společní vítězové)

Malé SUV/crossover roku: Ford Puma

Velké SUV roku: Volvo XC90 Recharge

Městské/malé auto roku: Honda e

Sportovní auto roku: Porsche 911 Turbo S

Elektrické auto roku: Porsche Taycan

Výhodné auto roku (hodnota za peníze): Volkswagen up! GTI

Hot-hatch roku: Audi RS 5 Sportback

Auto roku z Velké Británie: Mini Electric

Rodinné auto roku deníku The Sun: Range Rover Evoque

Legenda deníku The Sun: Ford Fiesta ST

Dodávka roku deníku The Sun: Volkswagen Caddy

Nejvhodnější auto pro převoz psů: Land Rover Defender 110

Nejlepší design roku: Aston Martin DBX

Rodinné auto roku nedělníku The Sunday Times: Volkswagen Golf 8

Nejlepší auto pro dobrodružství: Land Rover Defender

Luxusní auto roku: Bentley Flying Spur

Motoristická inovace roku: Polestar Android Auto

Motoristická osobnost roku: Lando Norris

Výrobce roku: Volkswagen

Jan Zajíc
Diskuze (12)

Doporučujeme

7. 10. 2020 19:10
Re: mist sveta
To je ako,keď nejaká celebrita v reklame ponúka ´´kvalitný´´ tovar (zboží),alebo ´´umelci´´ na námestí presadzujú svoje politické názory a strany .
Avatar - Blue Sun
7. 10. 2020 18:54
Klaxon
jako obvykle naprosto mimo realitu.
7. 10. 2020 11:07
nechapes nic
sko je prikladem kdy mene je vice. Vis proc? Protoze motor zdimes, uzivas si a jeste to ty predni kolecka tak tak davaji, a přitom to uz dost taha za volant, ale jcw je tvrdej kostitras, tvrdost, uz moc tahani za volant a zabava jde dolu. Mene je nekdy vice a co se tyka auta pro chudy, tak to plati dvakrat tolik. Jenze pokud hodnotici sleduje tabulky a projizdi inzeraty, tak nevi.
7. 10. 2020 10:55
mist sveta
tywoe to je jako v superstar, raodby mistr sveta svetu tlaci svoje nazory a ovce nadsenim sili, nechapu proc ma mit tahle parta polobohu takovy ohlas, ale ok, asi lidi nemaji nic lepsiho na praci :-)
7. 10. 2020 10:03
Re: saskarna
Dle jeho vlastních slov v tom jel. A dávat S-ko místo GP? Pochopil bych JCW, ne S-ko.