Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co je vlastně inspekce silniční dopravy? Na policajty si hrát nebude

Vizualizace oblečení inspektorů
Inspekce silniční dopravy
Kontrolní dodávka s mobilní váhou
Inspekce silniční dopravy
34 Fotogalerie
Luděk Hubáček

Budou mít auta s majáky, stejnokroj i pravomoci vybírat pokuty. Suplovat práci policie však nechtějí. Půjdou po přetížených kamionech, ale i po řidičích osobních aut, kteří mají na první pohled auto ve špatném technickém stavu. Představujeme vám Inspekci silniční dopravy – INSID.

Michael Hurych je jedním z inspektorů, kteří budou jezdit v kontrolních autech INSID. Je to obyčejný usměvavý chlapík, který nyní pracuje jako technik v Centru služeb pro silniční dopravu na ministerstvu dopravy, které se v červenci změní právě na inspekci. Nákladní auta kontroluje už nyní, ale vždy má po ruce policii. Jenže od letních prázdnin již bude moci jezdit v autech s majáky a smět zastavovat řidiče sám bez policie. Na otázku, jestli se obává toho, že by ho šoféři nerespektovali, Michael jen pokrčí rameny: „Je to těžké, už teď, když jsme na místě s policisty, stejně řidiči o přestupku diskutují. A to i přesto, že byl náklaďák prokazatelně přetížený.“

Nová auta Inspekce silniční dopravy budou v bílé barvě s modro-šedivým značením. Kromě majáků na střeše budou mít vzadu podobně jako u policie grafický naváděcí displej, který upozorní řidiče, aby následoval inspektory a zastavil svoje vozidlo. „Nikdy nevíte, co řidiče napadne, jestli nám nebude chtít dát třeba ve vzteku facku,“ říká v rozhovoru budoucí inspektor Michael Hurych. Nejen kvůli tomu budou mít všechna inspekční auta kamery s vysokým rozlišením vpředu i vzadu.

Čtěte zdarma až do konce

Exkluzivní pokračování článku čeká pouze na registrované čtenáře.
  • Registrace je snadná, rychlá a zcela zdarma!
  • Možnost aktivního zapojení do diskuzí a anket