Co kdyby Mitsubishi postavilo nástupce kupé 3000GT? Návrat legendy by mohl vypadat takhle
Není to tak dávno, co automobilka Mitsubishi uměla nabídnout i rychlé a sportovní vozy. V posledních letech se však přeorientovala na crossovery a SUV.
Mezi nejzajímavější modely japonské společnosti patří kupé 3000GT, které nabízela v 90. letech. Japonci se tímhle autem snažili dostat do první ligy a přilákat i zákazníky, kteří by běžně sahali po vozech značek Porsche či dokonce i Ferrari.
Mitsubishi proto kladlo obrovský důraz na techniku. Kupé bylo vybaveno kombinací aktivního řízení všemi koly a jejich stálého pohonu. Pod kapotou se objevily třílitrové vidlicové šestiválce, v Evropě rovnou ve vrcholné verzi přeplňované dvěma turbodmychadly.
Řidič měl k dispozici maximální výkon 210 kW a točivý moment 407 N.m. Vůz byl standardně vybaven manuální převodovkou, zrychlení z klidu na stovku zabralo 5,9 sekundy a maximálka činila 250 km/h.
Mitsubishi 3000GT mimochodem v Česku vlastnil například hokejista Jaromír Jágr.
Na přelomu let 1990 a 2000 produkce pozoruhodného kupátka skončila a na nástupce nikdy nedošlo. A je pravděpodobné, že minimálně v blízké budoucnosti ani nedojde, Mitsubishi teď má jiné starosti a soustředí se na masové SUV modely a crossovery.
Fanoušci 3000GT však samozřejmě stále existují. Mezi nadšence, které technicky pokročilé kupé dodnes fascinuje, jistě patří také grafik Matthew Parsons. Tenhle šikula se totiž pokusil navrhnout jeho nástupce. Dal mu jméno 4000GT.
Inspirace sporťákem 90. let je zřejmá, dostalo se ale pochopitelně na celkovou modernizaci. Vize má ostřejší a agresivnější tvary, kratší převisy karoserie, široké blatníky či výraznější kola. Hezkým detailem jsou výklopná světla.
Tak co říkáte? Líbil by se vám takový návrat?