Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co všechno umí multimédia Škody Kamiq? V jednom se dokonce rovnají prémii

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 8. 2019
121
2
Zobrazit náhledy (121)
Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq

Škoda Kamiq má hodně vyspělý multimediální systém s funkcí, kterou najdeme jen u prémiových značek. Úplně bezchybný ale není.

O Škodě Kamiq už jsme se dozvěděli prakticky vše. Začalo to konceptem Vision RS, pokračovalo odhalením sériového Kamiqu, uveřejněním českých cen a konečně prvními mezinárodními jízdami v Alsasku. Věděli jste ale, co všechno umí multimediální systém nejmenšího mladoboleslavského crossoveru?

Škodovka v něm nabízí hned tři varianty infotainmentu. Základem nabídky je systém Swing s 6,5“ displejem, následuje osmipalcové Bolero a vrchol nabídky tvoří provedení Amundsen s 9,2palcovou obrazovkou. Právě tahle varianta je vůbec nejnašlapanější, a tak jsme se podívali na to, co všechno vlastně umí.

Kromě standardních věcí jako zabudovaná eSIM karta s připojením LTE či zdravotní karta vozu dostupná v mobilní aplikaci jsou výsadou Amundsenu rovněž výpočet trasy a dopravní informace online, info o čerpačkách a parkovacích místech, aplikace pro zprávy či počasí či online aktualizace map. Všechny tyto možnosti jsou pro nové majitele Kamiqu se systémem Amundsen zdarma na tři roky, součástí je i služba vzdáleného přístupu.

360p720p1080p

Infotainment lze ovládat nejen tlačítky na volantu, ale i dotykem na obrazovce, gesty a konečně i hlasovými příkazy. Jednoduchým oslovením „OK, Lauro“ se aktivuje rozšířené hlasové ovládání, aniž byste předtím museli stisknout nějaké tlačítko. Hlasem kupříkladu nastavíte cíl navigování, vyhledáte oblíbenou skladbu nebo napíšete esemesku. Škodovka navíc slibuje, že Lauru bude neustále vylepšovat, aby toho uměla víc a víc.

A teď ta největší konektivní pecka: prostřednictvím technologie SmartLink můžete využívat službu Apple CarPlay bez připojení kabelem, což užívání značně usnadňuje. Je velkým překvapením, že Škodovka něco takového nabízí, jelikož doposud jsme se s bezdrátovým připojením setkali pouze u vozů prémiových značek.

Vyspělý multimediální systém Škodovky toho umí opravdu hodně, ale zcela bezchybný rozhodně není. Osobně mi vadí například dotykové plošky po stranách displeje. Jsou sice hezké, ale co do funkčnosti rozhodně méně praktické než konvenční tlačítka. Jednotlivé položky jsou blízko u sebe a při jízdě není snadné se na ně trefit.

Další výtku bychom měli k panelu s nastavováním teploty. Škodovka sice zůstává věrna otočným ovladačům pro navolení stupňů, ale to, jestli chcete mít klimatizaci zapnutou či vypnutou, lze nastavit až po kliknutí na tlačítko menu jen a pouze na dotykové obrazovce. Není to příliš složité, když tu očividně zbývá dostatek místa na minimálně další dvě fyzická tlačítka?

Scala i Kamiq jsou standardně vybaveny konektory USB-C, což je modernější řešení klasického USB, které však ještě není tolik rozšířené. Majitelé většiny zařízení si tak musí pořídit nový kabel, případně redukci, pokud chtějí v automobilu nabíjet. Na přání lze mít samozřejmě také indukční nabíjení, se kterým ale procenta akumulátoru nebudou naskakovat tak rychle.

Jednotlivé obrazovky infotainmentu Amundsen si můžete prohlédnout v galerii výše. Níže přikládáme video, ve kterém jsme si posvítili na multimediální systém BMW Professional...

360p720p1080p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: Připojení k intrenetu přes wifi
| 29. 8. 2019
Bohužel je to tak. Kolman poslední dobou píše fakt podprůměrně :-|

Za starý dobré časy sice většinou může špatná paměť = ale ACZ bývalo lepší = fakt děsně upadlo :-(
Připojení k intrenetu přes wifi
| 29. 8. 2019
Článek naprosto nedotažený (spíše mi to připadá jako PR, které autor opsal z firemních materiálů) - to si s tím sakra nemůžete trochu pohrát??!! To co jste mi tady sdělili si mohu přečíst v libovolném prospektu!!
Zajímalo by mne třeba, jestli jde připojit interní infosystém k internetu i přes wifi hotspot vytvořený v mobilu (tak jako to umí např. KIA). Nevím, proč bych si měl po třech letech platit další datové připojení (uvedená eSIM), když už jedno mám v mobilu (které samozřejmě během jízdy mohu těžko využít). Aplikace spuštěné přes Apple CarPlay samozřejmě fungují (taky bych uvítal podrobnosti), ale to je něco trochu jiného.
Funguje přes bezdrátový SmartLink i Android Auto??

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku