Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Vision RS odhaluje budoucnost modelů RS i nástupce Rapidu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 10. 2018
31
30
Zobrazit náhledy (31)
Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS Škoda Vision RS
Škoda Vision RS ukazuje, jak si v Mladé Boleslavi představují budoucnost svých sportovních vozů a zároveň nabízí pohled na budoucí model, který zamíří do kompaktní třídy a nahradí současný Rapid.

Škoda Vision RS patří mezi hlavní novinky, které si mladoboleslavská značka připravila pro letošní autosalon v Paříži. Automobilka tento koncept uvádí jako vůz, který odhaluje blízkou budoucnost jejích sportovních vozů a zároveň i kompaktních modelů.

Dynamické linie vozu s rozvorem náprav 2650 mm, celkovou délkou 4356 mm, šířkou 1810 mm a výškou 1431 mm umocňují především prvky z karbonu, lehkého a pevného, technicky vyspělého materiálu, používaného v motorsportu, posouvají DNA vozů RS na ještě sportovnější úroveň.

Na skulpturálně a precizně modelované ploše kapoty motoru se nachází logo Škoda z osvětleného křišťálu. Osvětleny jsou také karbonové lamely masky chladiče v lesklé černé barvě, které ukazují nový, výrazný tvar, specifický pro modely RS. Karbon je použit i na bočním průduchu vzduchu, který zlepšuje aerodynamické vlastnosti studie, na otvoru pro přívod vzduchu a na předním spoileru. Otvory pro přívod vzduchu a spoiler reflektují tvar masky chladiče.

Přední světlomety, které se skládají ze čtyř drahokamů, společně s ostře řezaným světlem pro denní svícení působí, jako by upřeně sledovaly silnici. Společně s mlhovým světlem dodávají vozu sportovní charakter.

Pohledu zboku dominují mohutné blatníky a pro vozy Škoda typická Tornado linie. Díky bočním zatmaveným bezrámovým sklům působí studie Vision RS delším a nižším dojmem. Zapuštěná madla dveří zaručují plynulý přechod linií karoserie. Malé vlaječky na bočních prazích z karbonu připomínají založení Československa před 100 lety.

Aerodynamicky tvarovaná zpětná zrcátka z karbonu se směrovými světly z křišťálu našla inspiraci v motorsportu. Karbonové prvky lze nalézt také na lehkých, aerodynamicky tvarovaných dvacetipalcových kolech z lehké slitiny s centrálně umístěným skleněným logem Škoda.

Na zádi zaujme zadní nárazník bez viditelných koncovek výfuku a střešní spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem. Oba tyto prvky, stejně jako zadní výstupy vzduchu, jsou vyrobené z karbonu a napomáhají aerodynamickým vlastnostem vozu. Horní zadní světla z českého křišťálu připomínají svým tvarem písmeno L a společně se spodními zadními světly vytváří při jízdě v noci pro značku typické písmeno C. Na zádi je umístěn osvětlený nápis Škoda.

Studií Vision RS představuje Škoda nový design interiéru. Ten zde má poskytovat prostor pro čtveřici cestující a pro jejich zavazadla nabízí zavazadelník o objemu 430 litrů. Nový designový jazyk zdokonaluje prvky z konceptu Vision X, představené na autosalonu v Ženevě 2018.

Velká centrální obrazovka na přístrojové desce umožňuje ovládání mnoha funkcí vozidla, jako například výběru tří jízdních režimů, ale i mnoha funkcí infotainment systému a konektivity. Stejně jako u studie Vision X lze barevnou dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením vysunout stisknutím tlačítka a použít ji jako nabíjecí dokovací stanici pro chytrý telefon, který vytvoří internetové připojení. Studie je tak vždy online a nabízí přístup k mobilním online službám Škoda Connect.

Zapojení hlasového asistenta Alexa společnosti Amazon do služeb Škoda Connect představuje další krok do digitální budoucnosti. Pomocí reproduktoru Amazon Echo nebo aplikace Alexa na chytrém telefonu si může řidič zjistit údaje o vozidle na dálku nebo pohodlně z domova. Nejprve si musí stáhnout aplikaci Alexa Škoda Connect Skill a připojit se ke svému uživatelskému účtu Škoda Connect.

Velkoryse široká přístrojová deska ve svém středu přejímá symetrické tvary mřížky chladiče. Kromě mnoha karbonových prvků dominují interiéru dekorační lišty z ručně broušeného křišťálu, které v kombinaci s dotykovou obrazovkou infotainment systému vytváří originální světelné efekty.

Středová konzole v kosmickém stylu, která je celá vyrobená z karbonu, a také další karbonové prvky dokládají příbuznost vozů RS s motorsportem. Minimalistická páka voliče převodovky, zabudovaná ve středové konzole, ovládá elektronické řazení automatické převodovky DSG shift-by-wire.

Škoda Kodiaq RS v celé své kráse těsně před premiérou

Pohon studie Vision RS zajišťuje plug-in hybridní systém, který využívá motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k). Systémový výkon činí 180 kW (245 k). S tímto plug-in hybridním pohonným systémem spolupracuje automatická šestistupňová převodovka DSG.

Škoda Vision RS dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 s a maximální rychlosti 210 km/h. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zvládne za 8,9 s. Tento vůz pak podle materiálů automobilky produkuje pouze 33 g CO2 na jeden kilometr jízdy.

Elektromotor je napájen lithium-iontovou baterií s celkovou kapacitou 13 kWh, z nichž lze využít 9,9 kWh. Baterii lze dobít kabelem za 2,5 h v domácí nabíjecí stanici nebo přes domácí zásuvku. Jde o obzvlášť ekologický zdroj energie, pokud je elektřina vyráběna z obnovitelných zdrojů. Díky rekuperaci brzdné energie je také možné dobíjet baterii za jízdy.

Řidič má možnost výběru ze tří jízdních režimů: Normal, EV nebo Sport. Režim Normal se používá pro kombinovanou jízdu na benzin a elektřinu, režim EV pro čistě elektrický pohon. Režim Sport aktivuje řidič pro rychlou jízdu, např. na okruhu, tedy tam, kde je zapotřebí maximální výkon. Pokud se řidič rozhodne pro čistě elektrický pohon (režim EV), ujede při plně nabité baterii až 70 km, a to zcela bez emisí.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Realita
Sobeq
| 2. 10. 2018
Mě teda tento koncept nikterak nenadchnul, co Vás? Design otřesný, pořád vesměs stejný... Asi už by to chtělo ve škodovce nějakou změnu, nemyslíte?
Avatar - wakantanka
Cena ropy bude nadále stoupat
wakantanka
| 2. 10. 2018
No teraz ešte kňučia, zatiaľ im tie investície až toľko nevynášajú, ale vieš ako sa hovorí ... dočkaj času ako hus klasu. :-)
Avatar - CountachSV
Kočkopes
CountachSV
| 2. 10. 2018
Designový mix z inspirace Scirocco / C30 apod. Nic novýho pod sluncem.
Ten koncept má "koule"
norday
| 1. 10. 2018
Superb je krásnej dodnes. Kodiaq je hroznej - ve srovnání s konceptem (viděno na živo v Ženevě)
Avatar - Ham.
Ten koncept má "koule"
Ham.
| 1. 10. 2018
Když vezmu vision s a kodiaq
[odkaz]
8-skoda-kodiaq-rs-jsme-videli-nazivo-124908/foto?foto=7" target="_blank">[odkaz]
Tak mě nenapadá moc produkčních aut napříč automobilkami, které by se více podobaly svým konceptům. Z posledních let mě napadá jenom Lexus LC, jinak prakticky nic.