Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2010: Velká fotogalerie

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
163 Fotogalerie
První setkání automobilové krásy se u jezera Como konalo už v roce 1929. Dnes jde o nejprestižnější přehlídku unikátních automobilů, které v celosvětovém měřítku může konkurovat snad jen soutěž automobilové krásy v Pebble Beach.

Letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se uskutečnila o víkendu 23.-25.dubna 2010.

Oficiální program začal v sobotu, což je den vyhrazený pozvaným hostům, kteří podobně jako majitelé exkluzivních historických vozidel, patří k té části evropské smetánky, která má slabost pro zajímavé automobily.

Podobný program, sestávající se ze statické i jízdní prezentace exponátů, probíhá taky v neděli, to však už s účastí široké veřejnosti.

Letos se na přehlídku 105 historických vozidel a 5 designérských studií z nedávné doby přišlo podívat přes 5.000 návštěvníků. Vstupné na neděli stálo 14 Euro.

Od roku 1995 je partnerem akce u severoitalského jezera Lago di Como automobilka BMW, která vždy přiveze některý ze zajímavých vozů své historie. Letos značka slavila 70. výročí vítězství v závodě Mille Miglia, a tak v Cernobbiu bylo k vidění hned několik předválečných sportovních vozů.

Unikátem, který měl na Concorso světovou premiéru, byl vůz BMW 328 Kamm Coupé s tzv. Kammovou zádí, který je nejen samotnou automobilkou považován za milník v oblasti aerodynamiky automobilových karoserií. S ohledem na to, že se žádný exemplář z předválečného období nedochoval, postavila divize BMW Classic během 3 let letos vystavený exemplář dle původních konstrukčních výkresů. K tomuto automobilu se brzy vrátíme samostatným článkem.

Druhou světovou premiérou byla studie Zagato TZ3 Corsa, která připomíná stoleté výročí domácí Alfy Romeo.

Další fotografie na www.auto-design.cz
Pictorial: Concorso d'Eleganza 2010, část 1
Pictorial: Concorso d'Eleganza 2010, část 2
Pictorial: Concorso d'Eleganza 2010, část 3

Soutěže automobilové krásy se letos zúčastnilo 52 historických automobilů zařazených do osmi kategorií. Jejich úplný přehled naleznete i s fotografiemi všech vystavených vozů na stránkách organizátorů.

Vítězové

Kategorii A (předválečné závodní vozy) ovládlo BMW 328 Mille Miglia, Streamline Roadster (1937).

Vítězství v kategorii B (předválečné otevřené sportovní vozy) si odvezl Duesenberg X Straight 8, Boat-Tail Roadster (1927).

V kategorii C (čtyřmístné kabriolety) vyhrála Lancia Astura s karoserií Pinin Farina (1939).

V kategorii D (uzavřené dvoumístné vozy z let 1935-1950) zvítězil Talbot-Lago T150 C SS Teardrop s karoserií Figoni & Falaschi (1938).

Mezi poválečnými otevřenými sportovními vozy (kat. E) bylo oceněno Maserati A6GCS Spider s karoserií Frua (1955).

Klasický Mercedes-Benz 300 SL (1954) ovládl kategorii F - poválečné uzavřené sportovní vozy.

Mezi závodními vozy poválečné éry (kat. G) byla oceněna Alfa Romeo 1900 SS (1956).

V kategorii H (designérské studie 1952-1965) dostal první cenu vůz Lancia Aurelia B56 od Pinin Fariny (1955).

Mimořádnou atrakcí byla možnost svezení obojživelnými Amphicary, na souši i po vodě.

Fotogalerie, kterou vám nabízíme pod článkem, vznikla díky naší spolupráci s časopisem AutoDesign&Styling v jehož připravovaném letním čísle naleznete taky podrobnou reportáž z celé akce.