Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2011: Velká fotogalerie

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Přehlídka Concorso d'Eleganza se u Grand Hotelu Villa d'Este v italském Cernobbiu pořádá již od roku 1929. Také letos bylo k vidění hodně, a to jak na čtyřech, tak i dvou kolech.

Jedná se o asi nejprestižnější evropskou akci svého druhu, která se konala o uplynulém víkendu od pátku 20. do neděle 22. května 2011.

Na rozdíl od jiných výstav na ní nejsou prezentovány pouze automobily staršího data výroby, ale i současné koncepty. Některé vznikly přímo k její příležitosti, například oranžový Aston Martin V12 Vantage Zagato, nebo výroční roadster BMW 328 Hommage, který byl vytvořen u příležitosti 75. narozenin původního veleslavného sportovního modelu 328.

Historických automobilů bychom našli u jezera Como na padesátku, data jejich vzniku sahala od dvacátých do sedmdesátých let minulého století. Byly rozděleny do osmi kategorií, bonus představovaly právě zmíněné moderní studie a prototypy. Letos se ovšem poprvé ukázaly návštěvníkům také motocykly a chybět nemohla ani dražba vzácných exemplářů aukční síně RM Auctions. Nejdražším prodaným kouskem bylo letos bíločerné Ferrari 375 MM Berlinetta ročníku 1955, které změnilo majitele za 3,36 milionu dolarů (58,7 milionu korun).

Součástí celé akce je také vyhlašování cen. Ač je prezidentem soutěže elegance Karl Baumer, současný šéf BMW Group Classic, hlavní cena zůstala na domácí půdě. Trofeo BMW Group, kterou uděluje odborná porota, získala rudá Alfa Romeo 33 Stradale, silniční verze proslulého sportovního prototypu. Konkrétní exemplář vznikl v roce 1968. Držitele Coppa d'Oro (tedy Zlatého poháru) volí přítomná veřejnost. Ta se rozhodla pro jiného krasavce stejné značky: černé Bertoneho kupé na podvozku 6C 2500 SS z roku 1942.

První motocyklovou trofej získal vzácný americký čtyřválcový stroj Pierce Four z roku 1910. Firma sídlila v americkém Buffalu. Pokud se ptáte, co měla společného se stejnojmenným výrobcem automobilů (pozdějším Pierce-Arrow), tak vězte, že divize jízdních kol a motocyklů se od něj oddělila v roce 1907.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)