Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT odhaluje své linie a zve na premiéru do Ženevy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 3. 2018
23
6
Zobrazit náhledy (23)
Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT
Mezi hlavní hvězdy letošního ženevského autosalonu se má zařadit i konkurent pro Porsche Panamera s třícípou hvězdou na přídi.

Už od roku 2015 se hovoří o tom, že Mercedes-Benz pracuje na čtyřdveřovém autě odvozeném od sporťáku Mercedes-AMG GT, které by konkurovalo Porsche Panamera. Loni se tyto spekulace potvrdily, když takový automobil debutoval ve formě konceptu. Letos ho pak uvidíme v sériové podobě!

Mercedes-AMG v první polovině letošního února nabídl první oficiální snímky nového modelu, na nichž byl vůz ještě zakryt kamufláží, přesto i pod vrstvou maskování byly jasně patrné detaily loňské studie Mercedes-AMG GT Concept, k níž bude mít sériové auto hodně blízko.

Nyní německá značka premiéru svého nového modelu připomíná prakticky jen pár hodin před tím, než k ní dojde prostřednictvím videa, v němž odhaluje řadu detailů z jeho design a rovněž dva páry dveří s bezrámovými okny.

Loňský koncept byl hybridem, když kombinoval elektromobil se zážehovým, dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,0 litru o systémovém výkonu asi 600 kW. S takovým pohonným ústrojím se skutečně počítá i pro sériové provedení, v základu však očekávejme slabší ústrojí.

Základ údajně použije čtyřlitrový osmiválec twin-turbo o výkonu 444 kW, který bude kombinován s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Silnější varianty dorazí až později.

Sportovní verze se po vzoru Porsche Panamera budou spoléhat na hybridní pohon. Mercedes s britskou firmou High Performance Powertrains pracuje na superlehkých bateriích, které využije i již odhalený hypersport Project One.

To je zatím vše, o bližších informacích zatím můžeme jen spekulovat. Jistý není třeba ani název, auto je vyvíjeno s interním označením Mercedes-AMG GT4, zda takové jméno využije i sériové provedení je ale zatím ve hvězdách. Do prodeje má novinka každopádně vstoupit letos v září.

Jestliže vás pak překvapuje, proč Mercedes přichází s dalším sportovně laděným čtyřdveřovým modelem, když už má v nabídce CLS, vězte, že automobilka věří, že je na trhu dostatek prostoru pro oba modely. Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT bude o hodně sportovnější, aby si však dvojice příliš nekonkurovala, CLS v letos uvedené generaci už nedostane ostrou verzi Mercedes-AMG CLS 63.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - fostek
To se ale divím
fostek
| 5. 3. 2018
Jo, dík, už mám hladinu adrenalinu až na stropě!
Ne z Rapida - to bylo moje první auto. AAle z toho strupa, co táhne toho rapida na tom přívěsu za na zem položenou octou. připomělo mi to jeden nešvar, co se rozmáhá :-) :
Každej den potkáš Rumuny na D1, jak vesele tahaj auta Německa za 4kovýma Golfama a Gčkovejma Astrama, co maj na kouli +- 1000kg. A pohada, tabáček.
Policajti v passatech jezděj vokolo a....měřej, jestli někdo nejede náhodou s porschákem 140.
Avatar - Magister
Trochu rozpačité dojmy
Magister
| 5. 3. 2018
Uvidíme, až bude více fotek. Zatím jsem spíše zklamán. Obávám se, že koncept "přifouknu kupé" nefunguje, stejně jako nefunguje u Porsche Panamera, které moc krásy od 911 nepobralo.
Avatar - J@W
To se ale divím
J@W
| 5. 3. 2018
No CLS je trochu jiná parketa, to není tak "těžké" na zadek.
Jinka tento tvar vymyslela za komárů škodovka svým modelem rapid. :-)
[odkaz]
Avatar - fostek
To se ale divím
fostek
| 5. 3. 2018
Tak vomi tohle v podstatě vymysleli, ne? Myslím tím CLS.
Avatar - J@W
To se ale divím
J@W
| 5. 3. 2018
Já se zase trochu divím, že se MB uchyluje k siluetě typu "čurající čubička" tak jak to má audi u A7 a pod.. To přece nemají zapotřebí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku