Čtyřmístný kabriolet Vokswagenu jde do výroby!
V Ženevě představená studie Volkswagen Concept C dostane v roce 2006 sériovou podobu. To co všichni tušili je nyní oficiálně potvrzeno. Do výroby se dostane čtyřmístné kabrio s pětidílnou pevnou skládací střechou.
Výroba kabrioletu, který je v umístěn mezi Golf a nový Passat, by se měla v roce 2006 rozběhnout v portugalském závodě Volkswagen Autoeuropa - Automóveis Lda.
V magazínu jsme o Conceptu C nedávno psali:
"Největším přínosem bude asi inovativní skládací pětisegmentová střecha. Ačkoliv základní tvary a funkčnost sdílí s ostatními coupé-kabriolety, přidává mezi dva krajní stavy ještě třetí, atraktivní možnost jízdy s odsunutým střešním panelem, tedy jakousi improvizovanou targu.
To stále není vše, oba střešní panely jsou také prosklené, což dále umocňuje slunečný a vzdušný pocit uvnitř i v případě, kdy počasí vylučuje topless jízdu. Komplikovaný, ale dokonale funkční mechanismus celou kovovo-skleněnou střechu poskládá do pětivrstvého horizontálního sendviče, zabírajícího jen nezbytně nutné minimum místa pod dvousměrně výklopným víkem zavazadlového prostoru. I v případě, že je střecha stažena, ještě zbývá v dlouhé zádi přijatelných 200 l prostoru pro zavazadla, v coupé-konfiguraci pak celých 400 l, doplněných ski-bagem. Krása tedy není jedinou výhodou stříbřitého sporťáku.
Zaměření do již existujících a prudce expandujících tržních segmentů odpovídá i volba „normální" pohonné jednotky. Poněkud extravagantní dvěstěpadesátikoňový šestiválec v Conceptu R vystřídal civilní zážehový dvoulitr FSI 110 kW, známý již ze sériové produkce. Podle nedávno internetem prolétnuvších kusých informací o chystaném VW Cabrioletu, disponujícím podobně nadstandardními rozměry, lze soudit, že jde o dvě variace na stejném základě, tedy podvozkové plošině příštího Passata. Nechme se překvapit, léto je ještě daleko."