Cupra chce provokovat a dělat ikonická auta. Přemýšlí nad elektrickou buginou
Prvního kousku z nové netradiční vlny modelů bychom se mohli od Cupry dočkat už příští rok.
Zatímco se španělské Cupře nadmíru daří a v cestě za současným úspěchem vsadila především na populární SUV, která má v portfoliu už celkem čtyři, do budoucna chystá značka tento směr určitým způsobem ozvláštnit. Podle vedení Cupry bychom se totiž měli brzo dočkat nové řady modelů, jež se mnohem výrazněji odkloní od dosavadní vlny a nebudou přímo zapadat existujících segmentů.

O budoucnosti modelové řady Cupry se v rozhovoru s britským Autocarem zmínil generální ředitel značky (a rovněž Seatu) Wayne Griffiths: „Záměrně jsme se rozhodli pro SUV a crossovery, protože takový je trh a taková je poptávka zákazníků. Pokud ale chcete, aby byla Cupra cool a stala se ikonou, musíte vyrábět ikonická auta, která možná nezapadají do žádného segmentu. Pracujeme proto na dalších vozech, jež rozbíjejí klasické segmenty sedanů, kombi a SUV.“
„Uvedeme něco nového a tím vyvstanou i nové příležitosti. Pracujeme také na několika vozech s velmi provokativními karoseriemi. Pokud se zadaří, jeden z nich budeme moci předvést už příští rok,“ uvedl Griffiths. Vedoucí Cupry nicméně dodal, že produkční verze konceptu nízkého sporťáku Dark Rebel je sice stále možná, ve zmíněné řadě nových modelů však „není v tuto chvíli prioritou“.
Plán Cupry je dle vedení jasný – automobilka bude nadále rozšiřovat portfolio masově vyráběných vozů, aby tvořila zisk pro pokrytí dalších investic, mezi které patří nejen sázka na stále rozsáhlejší strategii elektrifikace (ve výši 10 miliard eur), ale právě také na projekty zmíněných „nezapadajících“ vozů.
Griffiths britské publikaci odhalil, že vývojový tým Cupry rovněž vybízí k myšlence projektu off-roadové buginy. „Byla by elektrická a myslím, že pořádně zábavná. Změnilo by to pohled na značku, ale jakožto emotivní model by mohla fungovat i ve městě. Nemluvím výhradně o autě na pláž. Máme spoustu nápadů, spoustu bláznivých nápadů, ale musíme se soustředit.“
Nakonec ředitel značky potvrdil brzký příchod vrcholné specifikace nejnovějšího SUV Terramar, která nabídne výkon přes 300 koní (221 kW). Konkrétní motorizaci nezmínil, ale pravděpodobně půjde o další plug-in hybridní variantu. Jak ale uvádí Autocar, v kartách může být stále i 2,5litrový pětiválec od Audi, pokud by se jej značka rozhodla modernizovat pro splnění nadcházející emisní normy Euro 7.