Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia a Renault chtějí posunout zákaz spalovacích motorů až na rok 2040

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 9. 2021 • 08:33
196
58
Zobrazit náhledy (196)
Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster

Vedení Renault Group věří, že některé elektrifikované spalovací motory mají budoucnost i v příštím desetiletí.

O zákazu prodeje nových automobilů se spalovacími motory se v Evropě mluví poměrně dlouho, pevné datum však ještě nebylo stanoveno. Současný návrh EU hovoří o zákazu od roku 2035, proti tomuto datu však protestují některé evropské státy a postavit se mu hodlají i automobilky.

Jednou z nich by měla být i skupina Renault Group, jejíž výkonný technický viceprezident Gilles Leborgne během právě probíhajícího autosalonu IAA 2021 v Mnichově kolegům z britského Auto Express sdělil, že hodlá bojovat za delší životnost elektrifikovaných spalovacích motorů.

Hodláme bojovat za udržení hybridů i po letech 2034 a 2035, protože pak hrozí úplný zákaz spalovacích motorů. Není to tak přímo řečeno, ale od roku 2034 mají být nulové emise, což v překladu znamená žádné spalovací motory,“ cituje Auto Express.

Nemyslíme si, že to je správný přístup, proto budeme bojovat za plynulejší cestu, abychom mohli mít část hybridů řekněme do roku 2040,“ dodal Leborgne. Hlavním důvodem nátlaku Renaultu na zachování hybridů by přitom měla být finanční dostupnost nových automobilů pro širší veřejnost. Skupina Renault přitom také myslí na budoucnost dostupnější značky Dacia, která bude i v budoucnu ve velkém spoléhat na spalovací motory.

Záleží na značce – Renault bude do roku 2030 z devadesáti procent čistě elektrický, značka Alpine bude stoprocentně čistě elektrická, ale nabídku Dacie budou tvořit bateriové elektromobily z cca 10 procent, budeme mít ale hodně hybridů, protože naše strategie je jednoduchá – Dacie budeme stavět pouze na CMF-B platformě.

video

Leborgne dodal, že skupina může využít technologie Renaultu i pro vozy Dacia, což už ostatně částečně udělala u modelu Sandero. Použití modernějších a sofistikovanějších technologií se ovšem podepíše na cenách, proto automobilka s přechodem na elektrifikaci Dacie příliš nespěchá. „Budeme mít nabídku benzínových a LPG modelů, pak se posuneme na mild-hybridy a hybridy, a teprve poté k čistě elektrickým modelům.

Kromě zachování dostupných automobilů ale Leborgne vidí ještě další tři zásadní důvody, proč by měl být zákaz spalovacích motorů posunut až na rok 2040. Prvním je potřeba zjistit, jak povinnost prodeje určitého množství elektromobilů odpovídá infrastruktuře. Druhou otázkou je počet skutečných zájemců ochotných přejít na elektromobilitu. A třetím důvodem je nutnost přestavět výrobní zařízení a především vyškolit lidi na novou výrobu.

Související články

Témata
Avatar - kuk
9. 9. 2021 17:15
Re: Ale no tak soudruzi
Plasty se dalj dělat z plynu na zbytek bude stačit jen pár barelů. Bez ropy zdechneš akorát ty.
Avatar - Barrichello
9. 9. 2021 10:41
Re: Ani v roce 2035, ani 2040, ani 2050!
Protože taje perfamrost a ten taje z důvodu ilegálního kácení Sibiře čínou :-)
Avatar - Barrichello
9. 9. 2021 10:40
Re: Ale no tak soudruzi
A z čeho budeš vyrábět plasty, hnojiva, kosmetiku, léčiva, maziva milý Lysenkisto? :-) :-) :-)

Bez ropy bys okamžitě zdechnul :-)
9. 9. 2021 09:59
Re: strategia VW
Uvidime.
9. 9. 2021 09:58
Re: Zase kecy
nie, nie je.
EK je "kreovana", nie volena - ako je napokon uvedene aj na ofiko strankach EU.

To je dost zasadny a podstatny rozdiel :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud