Dacia Bigster vs. konkurence v Česku: Je na hraně! Vytváří si vlastní kategorii
Dacia vstoupila v Česku do kategorie větších vozů. Její novinka bigster je o výrazných 23 centimetrů delší než duster a má cenu, na kterou konkurence (zatím) nedokáže reagovat.
Nová Dacia Bigster hledá v Česku konkurenci jen těžko. Velikostí srovnatelná auta jsou výrazně dražší. V nabídce Škody žádný porovnatelný rival v podstatě není. Karoq je výrazně menší, kodiaq je zase výrazně větší a celým pojetím míří na mnohem náročnější zákazníky.
I menší karoq je ale i v nejlevnější akční verzi o rovných 100 tisíc dražší než bigster. Kodiaq cenou hraje zcela jinou ligu, v základu stojí skoro dvojnásobek a také má spoustu výbavy, kterou dacie nenabídne ani za příplatek.
Dacia Bigster a vybraní konkurenti | ||||||
Dacia Bigster | MG HS | Škoda Kodiaq | Škoda Karoq | Renault Austral | Hyundai Tucson | |
Nejlevnější motorizace | mild-hybrid TCe 140 | 1,5 TGI | 1.5 TSI | 1.0 TSI | mild hybrid 160 | 1.6 T-GDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1496 | 1498 | 999 | 1333 | 1598 |
Výkon [kW/min] | 103/5500 | 125/5000 | 110/5000-6000 | 85/5500 | 116/5250-5500 | 118/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 230/2100 | 275/3000-4000 | 250/1500-3500 | 200/2000-3500 | 270/1800-3750 | 265/1500-4500 |
Převodovka | 6M | 6M | 7DSG | 6M | CVT | 6M |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | 9,4 | 9,7 | 10,3 | 9,7 | 9,9 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 190 | 207 | 193 | 175 | 194 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] | 5,5 | 7,4 | 5,9-6,6 | 5,9-6,5 | 6,2-6,5 | 6,7-7,1 |
Délka [mm] | 4570 | 4655 | 4758 | 4390 | 4510 | 4510 |
Šířka [mm] | 1813 | 1890 | 1864 | 1841 | 1825 | 1865 |
Výška [mm] | 1706 | 1664 | 1659 | 1603 | 1644 | 1650 |
Rozvor [mm] | 2702 | 2765 | 2791 | 2638 | 2667 | 2680 |
Objem kufru [l] | 667/1937 | 507/1484 | 910/2105 | 521/1630 | 500-575/1761 | 577/1756 |
Cena od (Kč) | 549.000 | 669.900 | 995.000 | 649.900 | 701.320 | 669.990 |
Svými rozměry je k bigsteru poměrně blízký model Renault Austral. Proti němu má ale bigster výrazně větší zavazadelník. Praktičnost měla u dacie větší prioritu.
Srovnatelný je i nošovický Hyundai Tucson (a tedy i Kia Sportage z Žiliny). Hyundai je o šest centimetrů kratší než dacia a má o 90 litrů menší zavazadelník. Ani hyundai nedokáže držet krok cenou, základní provedení je o 120 tisíc dražší než dacia. Ta přitom nabízí podobnou dynamiku a boduje výrazně lepší (alespoň tou papírovou) spotřebou.

Do porovnání jsme přidali i MG HS. To je o 8,5 centimetru delší a má také o šest centimetrů delší rozvor. Zavazadelníkem a spotřebou ale nové čínské SUV neboduje, přeplňovaná patnáctistovka ale nabídne více síly než základní motorizace dacie. HS začíná na podobné ceně jako tucson, a je tedy také o 120 tisíc dražší než bigster.