Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia chystá facelift Dusteru. S prvky Sandera a lepší verzí na LPG se ukáže už na jaře

David Bureš
Diskuze (5)

Modernizovaná Dacia Duster podle všeho převezme prvky nového Sandera. Ať už mluvíme o vnějším vzhledu nebo třeba multimediálním systému.

Dacia Duster je dlouhodobý prodejní hit rumunské automobilky. Jenže čas postupuje, současná generace se představila v roce 2017, a tak se blíží čas jejího faceliftu. Značka nenechá u tak klíčového modelu nic náhodě a facelift Dusteru hodlá představit již letos. A to velice brzo!

Francouzská média totiž na základě interních zdrojů informují o tom, že modernizovaný Duster se světu představí již na konci dubna, tedy ani ne za tři měsíce. I přes blížící se premiéru však toho o autě moc nevíme, byť část novinek lze směle odhadovat.

Modernizovaný Duster by tak měl použít třeba nový světelný podpis s motivem dvojitého písmena ypsilon. Ten se má stát novým poznávacím znakem modelové řady značky, prezentovaným již dříve na modelech Spring a Sandero, a tak by ho mělo převzít také kompaktní SUV. Jak by tento detail mohl být na Dusteru zpracován, jsme již dříve naznačili návrhem našeho dvorního grafika Honzy Lušovského.

Celkový styl ale patrně zůstane zachován, už jen proto, že se stal za ta léta oblíbeným a vlastně se nijak zvlášť neměnil ani v rámci mezigenerační změny v roce 2017. Stejně tak neočekávejme ani nové logo výrobce naznačené na letošním konceptu Bigster, to bude případně užito až ve vzdálenější budoucnosti.

Právě ze Sandera se očekává také použití nového multimediálního systému s možností zrcadlení funkcí chytrých telefonů prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto.

Vyloučena každopádně není ani razantnější změna kabiny. Odvozený Renault Duster prodávaný třeba v Jižní Americe nebo Rusku má totiž odlišně řešenou palubní desku, a tak se nabízí, že ji nově použije také modernizovaná Dacia pro Evropu. Potvrzeno to nicméně není.

Nabídka motorů by se pak neměla výrazněji lišit, už jen proto, že všechny dostupné jednotky - 1.0 TCe (67 kW), 1.0 TCe LPG (74 kW), 1.3 TCe (110 kW), 1.5 Blue dCi (70 a 85 kW) splňují aktuální emisní normy. Kvůli flotilovým emisím se však očekává, že čtyřkolka zůstane jen pro nejsilnější motory. Z toho důvodu ostatně nedávno vznikla dostupnější užitková varianta N1, na které se tak přísné emisní limity nevztahují.

Údajně se však má vrátit automat, a to v podobě dvouspojkové převodovky EDC. Litrový tříválec na LPG pak podle zákulisních zpráv dostane větší plynové nádrže, jejichž objem má vzrůst z 34 na 49 litrů. Zda tomu tak opravdu bude, zjistíme už brzy.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
13. 2. 2021 17:14
Re: LPG jako alternativní palivo by se mělo počítat
Drž pysk komáre rudej.
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 11:15
Re: LPG jako alternativní palivo by se mělo počítat
Ty to furt motáš SOUDRUH tělem duší názory i hlasovacím lístkem = jsi ty

Takže PROČ ti vadí (dle tebe) soudruzi v Bruselu? ;-)
12. 2. 2021 23:37
Re: LPG jako alternativní palivo by se mělo počítat
To je fakt. To je tak blby ze by to u soudruhu v Bruselu mohlo projit :D

Jako je to ale hrozny kdyz se doctes ze kvuli EU a jejim nesmyslnym emisnim pozadavkum bude mit ctyrkolku jen nejsilnejsi motorizace. Ne z technickych duvodu nebo preferenci zakazniku kvuli EU. To jsme to dopracovali. Socialismus 2.0 nas pohlti.
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2021 15:02
LPG jako alternativní palivo by se mělo počítat
úplně jinak. Navrhuji CO2 dělit třemi, aby se emise vlezly k 50 g/km a bylo by to levné auto bez emisní pokuty. Vím že je to kravina, ale právě proto by to EU mohla odklepnout.
12. 2. 2021 14:09
lpg
To zas pan Vaculik obinká faju o hlavu vsem vesnicanum.