Budoucnost Dacie: Nové SUV Bigster, spolupráce s Ladou i vyšší ceny
Skupina Renault má ve svém portfoliu dvě podobně koncipované značky, Dacii a Ladu. V rámci úspor je čeká užší spolupráce. Obě navíc chystají nová SUV, včetně nové Nivy!
Renault pod vedením nového generálního ředitele Lucy de Mea pracuje na nové strategii pro následující léta, která počítá hlavně s výraznějšími úsporami. Plány se týkají také dalších značek skupiny, jako je Lada a Dacia. Ty v následujících letech čeká užší spolupráce, jak potvrdilo vedení Renaultu během prezentace své nové strategie.
Vedení automobilky zdůrazňuje, že Lada a Dacia mají mnoho společného, obě nabízejí dostupná vozidla, na která se mají zaměřit i v následujících letech. Pro zefektivnění práce se však jejich organizace přiblíží, a tak budou mít ještě více společného než dnes. Aktuálně třeba přitom Lada prodává kombi Largus, což je někdejší Dacia Logan MCV.
Prvním hmatatelným důkazem tohoto kroku je příchod Jeana-Philippa Salarda na post šéfdesignéra značky Lada, dosud totiž tento francouzský designér působil právě u Dacie.
Klíčovou součástí těchto plánů je nicméně výraznější sdílení techniky. Místo čtyř různých platforem značky v průběhu příštích let postupně přejdou na jedinou. Obě značky tak v následujících letech přezbrojí na modulární platformu CMF-B. U Dacie už tento proces začíná letos, tuto architekturu totiž už užívají nové generace Sandera a Loganu.
Navíc se promění jejich nabídky. Z 18 karosářských typů se portfolio zúží na 11.
Jen škrtat se ale nebude. Dacia už představuje koncept nového kompaktního SUV, které by stálo nad populárním Dusterem, což je projekt údajně hodně blízký výrobě. Dacia Bigster má s délkou 4,6 metru nabídnout prostor až pro sedm osob, přičemž je přizpůsobena novým elektrifikovaným pohonům. Spolu s tím rumunská značka rovněž odhaluje nové, moderněji působící logo.

Toto SUV bude jednou ze sedmi chystaných novinek Lady a Dacie do roku 2025. Tři chystá Dacia, čtyři Lada s tím, že každá nabídne jeden model segmentu C.
„Dacia zůstane Dacií,“ zdůrazňuje šéf rumunské automobilky Denis Le Vot s tím, že nadále bude nabízet dostupné automobily. Zároveň však značka chystá vstup do kompaktní kategorie, což přinese zvýšení cen. Le Vot přiznává, že díky tomuto kroku průměrná cena prodaného auta značky vzroste, což zlepší marži a tím zisk.
Kvůli snížení flotilových emisí se pak i v případě Dacie počítá s hybridním pohonem, nový crossover Spring je dokonce čistě elektrický. Vedle toho se však nadále počítá i s pohonem na LPG, který využije také ruská značka.
Lada pak opět pracuje na moderní verzi slavné Nivy, zatím představené pomocí nákresu Niva Vision. Automobilka počítá do budoucna s dvěma verzemi automobilu postaveného na základech platformy CMF-B. Renault si je však vědom, jakou má Niva v Rusku pověst, a tak určitě zachová její charakter. Nová Niva má konečně přijít v roce 2024.