Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster TCe 130 Techroad – I Duster je už stylovka

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 15. 5. 2019 • 18:48
44
35
Zobrazit náhledy (44)
Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad

Jednou z předností Dusteru je pohon všech kol, který se však pojí jen s vybranými pohonnými jednotkami. Testovaný čtyřválec 1.33 TCe však mezi nimi nefiguruje. Z pohledu běžného užívání je však skvělou volbou, kterou v našem případě ještě podpořila zajímavá výbava Techroad.

Design, interiér


Druhá generace Dusteru vyráběná od předloňského roku sice vypadá podobně jako původní z let 2010 až 2017, avšak v útrobách se ukrývá zcela jiné auto. K minule testované verzi s atmosférickým motorem 1.6 SCe a pohonem všech kol nyní přidáváme variantu s novým zážehovým čtyřválcem s turbodmychadlem 1.33 TCe. V Dusteru je nabízen ve variantách s výkony 96 a 110 kW. Obě jsou v tuto chvíli dostupné s předním pohonem. 

Pokud přesto chcete čtyřkolku a líbí se vám testovaný motor 1.33 TCe, pak nezoufejte. Ve druhé polovině letošního roku by měla tato kombinace dorazit, přičemž se s ní bude pojit manuální šestikvalt TL8. Jedná se variantu vyzkoušené převodovky TL4 pro pohon všech kol.

Stejně jako čtyřkolka se můžete v blízké době těšit rovněž na kombinaci testovaného motoru se samočinnou převodovkou. Půjde o dvouspojkovou skříň DC4 v jednodušší variantě se suchými soustřednými spojkami, která je dimenzovaná na maximální točivý moment 280 N.m. 

V znamení barev

Na výše uvedené technické novinky si však musíme ještě nějaký čas počkat. Proto se raději věnujme tomu, co je k dispozici již nyní. Vůz se nabízí v celkem pěti úrovních výbavy. Testovaný motor TCe 130 je k dispozici od prostřední varianty Comfort. Výkonnější verze nabízející 110 kW je k mání ještě od vyšší Prestige.

K testu zapůjčená verze Techroad je v současnosti nejvyšší variantou Dusteru. V rámci zařazení tohoto modelu je výbava velmi bohatá, ovšem nesmíte v ní hledat ty nejmodernější prvky. Ty jsou i vzhledem k ceně vozu vyhrazeny pouze renaultům. Přesto, kdo není vyloženě technokrat a nevyžívá se v nabídce nejmodernějšího příslušenství, bude s výbavou testovaného Dusteru spokojen.

Dacia Duster TCe 130 Techroad

Zkoušený vůz byl v rámci příplatků doplněn o samočinnou klimatizaci za 8.000 korun, přičemž standardem je obyčejná, tedy manuální. Odjišťování zámků dveří usnadňovala hands-free karta bezklíčového ovládání, která vyjde na 6.000 korun. Stejnou cenu si Dacia účtuje za vyhřívaná přední sedadla. Za 1.800 korun získáte rezervní kolo a za 13.900 korun metalický lak. Ten byl u zapůjčeného vozu mimořádně efektní nazvaný červená Fusion. Duster tak do okolí zářil jako v 90. letech vozy Mazda Xedos s technologií nanášení laku hi-reflex (lak se nanášel na rotující karoserii).

Jenže výbava Techroad není jen o bohatství prvků, ale také o barevném ztvárnění kabiny. A to bylo jednoduše super. Čalounění sedadel a výplní dveří nestejně širokými vzájemně napříč vedenými pruhy vytvářelo čtverce o různé ploše, v podstatě se tedy jedná o kostkový vzor.

Při pohledu na palubní desku jednoduchých tvarů ihned upoutá rozměrný displej rozhraní, který je standardem od výbavy Prestige. Připlácíte pouze za mapové pokrytí Evropy, a sice 3.000 korun. Standardní je taktéž kožený volant, a to již od úrovně Comfort.

Jak už jsme psali minule, oproti předchozí generaci se výrazně zlepšila ergonomie sezení, jistě také zásluhou dvousměrně stavitelného volantu. Dle Dacie lze tak jeho výšku měnit v rozsahu 40 mm, axiálně jej můžete posouvat až o 50 mm. Toto je standardem u všech verzí s výjimkou základní Access.  Dále se velmi zlepšila celková ergonomie kabiny, kdy ovladače oken již nejsou umístěny na středním panelu, ale na loketní opěrce řidičových dveří. Sedí se také o něco níže, což je příjemné, aniž by to nějak negativně ovlivňovalo pohodlí při nastupování.

Motor, jízdní vlastnosti


Motor je srdcem vozu

Už několikrát jsme měli možnost vyzkoušet přeplňovaný čtyřválec 1.33 TCe. K dosavadním variantám s výkony 103 a 117 kW přibyla díky Dusteru slabší verze 96 kW. S maximem točivého momentu 240 N.m jde o druhou nejvyšší hodnotu. V Dusteru je momentová špička dostupná při 1600 otáčkách za minutu. 

A stejně jako v jiných aplikacích i v tomto případě jede motor prostě skvěle. Těch 96 kW (postaru 130 koní) je v rumunském crossoveru plně dostačujících. Výrobce píše kombinovanou spotřebu paliva 6,9 až 7,1 litru na 100 km, my jsme jezdili za 7,7 litru na 100 km.

Dacia Duster TCe 130 Techroad

Tak jako v jiných aplikacích i v tomto případě motor vyniká zejména pružností. A také by měl do budoucna více vydržet než předchozí čtyřválec 1.2 TCe, který testovaný agregát nahrazuje. Je to zejména zásluhou chlazených výfukových svodů, kdy by nemělo docházet k ředění oleje benzínem, což ochromovalo funkci mazání.

Jízdními vlastnostmi Duster nijak nenadchne, ale ani neurazí. Podvozek je spíše komfortněji laděný a skutečnosti, že verze s pohonem předních kol nedostala zcela nezávislé zavěšení těch zadních, si za běžných jízdních podmínek patrně skoro nevšimnete. Snad jen při přejezdu příčné dělící spáry v zatáčce se záď zavlní o něco více než u varianty s pohonem všech kol a tedy vyspělejším šasi.

I přes nabízený výkon 96 kW jsou na zadní nápravě kupodivu použity stále bubnové brzdy. Brzdový systém je na Dusteru jednotný pro všechny verze, takže dokonce i ještě výkonnější varianta motoru 1.3 TCe se 110 kW má vpředu stejné kotouče s průměrem 280 mm a vzadu identické bubny. Při běžném ježdění je brzdový systém dimenzovaný zcela dostatečně a jen málokdo pojede s tímto vozem tak, aby odhalil jeho limity. 

Závěr


Závěr

Testovaný vrcholný Duster už není tím lowendovým zbožím. Naopak je vybaven velmi dobře, byť i v tomto případě musíte zapomenout na nejmodernější prvky výbavy či výstroje. Třeba dvouzonovou klimatizaci tady vůbec neobjednáte stejně jako moderní bezpečnostní asistenty. Ty vyžadují radar v přední části kombinovaný s kamerou za čelním sklem, což je pro potřeby vozu stále dost drahá technika. To však platí i o řadě jiných menších aut. Důležité je, že v otázce uplatněné techniky výrobce žádné kompromisy nepřipustil.

Třeba motor je jeden z nejmodernějších benzinových čtyřválců současnosti. Pojí se s šestistupňovou převodovkou s lehkým a přesným řazením a k tomu i řešení podvozku plně odpovídá standardu segmentu B, případně C. Na čem tedy výrobce šetřil? Třeba na odhlučení. Zejména aerodynamický hluk ozývající se okolo sloupků A a zpětných zrcátek je výraznější. Podvozek naproti tomu nijak hlučný není, dokonce se neprojevuje ani nešvar řady moderních SUV, kterým je nakopávání kol při přejezdu hlubších nerovností a tedy přenos rázů do karoserie.

Auto rovněž dobře vypadá, dokonce ještě výrazněji než jeho předchůdce. Důležité rovněž je, že druhá generace modelu napravila zbytečné chyby předešlého vydání a sice až příliš laciný dojem, stejně jako v některých ohledech nevyhovující ergonomii ovládání. Na druhou stranu to čím si předchůdce získal řadu obdivovatelů v současné generaci nechybí. Nový Duster tak není o mnoho luxusnější než jeho předchůdce. Je ale lepší snad úplně ve všem a to je mnohem důležitější.  

Dacia Duster TCe 130 Techroad

Nejlevnější verze modelu 259.900 Kč (1.6 Sce/84 kW 2WD Access)
Základ s testovaným motorem 370.900 Kč (TCe 130/96 kW 2WD Comfort)
Testovaný vůz bez příplatků 402.900 Kč (TCe 130/96 kW 2WD Techroad)
Testovaný vůz s výbavou 449.600 Kč (TCe 130/96 kW 2WD Techroad)

Plusy

  • Zajímavý vzhled
  • Zajímavá kabina verze Techroad
  • Předpoklad spolehlivosti
  • Bohatá výbava
  • Výrazně lepší pozice za volantem než dříve
  • Všestranně vynikající motor
  • Komfortní jízdní vlastnosti

Minusy

  • Vyšší hlučnost
  • Nenabízí samočinnou převodovku (zatím)
  • Není k dispozici pohon všech kol (měl by dorazit)
  • Chybí nejmodernější prvky výbavy a výstroje a podpůrné bezpečnostní systémy

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Dacia Duster TCe 130 Techroad
Cena základní sestavy 402 900 Kč
Výbava základní sestavy Klimatizace, šest airbagů, systém ISOFIX vzadu, kožený volant, palubní počítač (informační ukazatel), přední mlhové světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrické ovládání všech oken, dvousměrně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, asistent rozjezdu do kopce, multimediální rozhraní s navigací, šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti atd. Kč
Cena testované sestavy 449 600 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+ 13.900,-), rezervní kolo (+ 1.800,-), vyhřívaná přední sedadla (+ 6.000,-), kamerový systém Multiview (+ 8.000,-), hands-free karta – bezklíčové ovládání (+ 6.000,-), samočinná klimatizace (+ 8.000,-), mapové pokrytí Evropy (+ 3.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1332
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Emise CO2: 157
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 445 / 1478
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1312 / 450
Rozměr pneu: 215/60 R17
Dacia Duster TCe 130 Techroad
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4341
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1693
d) rozvor (mm): 2674
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1580
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 590
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
17. 5. 2019 07:34
Re: Pán Dusil
Ten bude ešte aj na smrteľnej posteli prízvukovať deťom, aby preboha nikdy Renaulta nekupovali, lebo je hlučný a v späťákoch za dažďa nie je nič vidieť.
Avatar - chetoos
16. 5. 2019 10:06
Limitka
Duster v téhle barvě vypadá parádně a nejsem příznivcem červené barvy ale v téhle verzi bych se toho nebál vypadá stylově. I interiér vypadá hodnotněji.
16. 5. 2019 08:32
Zbytočný Techroad
Limitované výbavy by podľa mňa mali byť o ponuke nejakých zaujímavých prvkov, no Techroad je dosť o ničom, jednoducho výbava Prestige a pár detailov navyše. Mňa by skôr zaujímalo, kam zmizol automat. Keď prišiel Duster II bol v ponuke, teraz ho nikde nevidím. Možno to znie ako zbytočný luxus, ale keď na cestách vidím Dustery vo fullke a zároveň si spomeniem na to nie práve ideálne sprevodovanie do mesta, tak je to myslím škoda.
Avatar - Dinar
16. 5. 2019 08:06
Duster - stylový
Už v tom slovním spojení je cosi neřešitelného.

Ale chápu, že v době, kdy je za styl pokládán účes z první světové a vous kanadského dřevorubce v kombinaci s obtaženými kalhotami a mokasínami bez ponožek, je možné za stylové označit cokoliv. >:-[]
Avatar - woody-alien
15. 5. 2019 22:51
Re: 1.33 TCE
Když už, tak to byl Qasqai a ne Kadjar.....ale hlavně Ozzymu šlo zcela evidentně o srovnání motorů, takže by ho ten test mohl zajímat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku