Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan: Nový model stojí 159.900 Kč

Tomáš Kovařík Tomáš Kovařík 22. 2. 2013 • 20:36
29
194
Zobrazit náhledy (29)
Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan
Dovozce rumunských vozů Dacia uvedl na trh novou generaci modelu Logan. K dispozici bude se třemi výbavami a čtyřmi motory, ve všech verzích stojí stejně jako hatchback Sandero.

Logan je nyní ještě atraktivnější. Přední část vsadila na velké logo, modernější světlomety a masku chladiče s vodorovnými lištami. Příbuznost s modely Sandero a Sandero Stepway je zřejmá, což u předchůdce chybělo.

Novinka dostala přístrojovou desku v tmavém nebo dvoubarevném provedení (podle verze), pochromování se objevilo kolem ukazatelů, výdechů ventilace, loga na volantu a na hlavici řadicí páky. Středová konzola je probarvená.

Zcela nový je palubní štít a zlepšilo se použité čalounění. Sériově se nabízí například stabilizační systém, plechová 15“ kola a čtyři airgaby. Za příplatek získáte třeba čalounění z hovězí kůže (12.000 korun), středovou loketní opěrku (2.500), tempomat (9.000), zadní parkovací čidla (6.000), metalízu (10.000) a rezervu (1.500).

Novinkou převzatou z modelu Lodgy je multimediální systém Media Nav se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, navigací, autorádiem a bluetooth. Nechybí přípojky AUX a USB, které se pro snazší obsluhu nacházejí na čelní straně. Zlepšila se aerodynamika, izolace a použitý absorbent, což spolu s tiššími motory snížilo hlučnost v kabině. Pro zavazadla je k dispozici 0,510 m3.

Pohon zajišťují tři zážehové motory a jeden vznětový. Přeplňovaný benzinový tříválec 0.9 TCe/66 kW a 135 N.m s proměnným časováním ventilů a bezúdržbovým rozvodovým řetězem si v průměru vystačí s 5,0 l na 100 km. V porovnání s Loganem 1.2 16V/55 kW první generace se spotřeba snížila o 0,9 l na 100 km, nyní lze s vozem na jedno natankování ujet až 1000 kilometrů. Agregát se ale nabízí pouze v nejvyšší výbavě Arctica za 222.900 korun.

Se stejným stupněm se výhradně pojí také čtyřválcový turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 55 kW a točivém momentu 200 N.m při 1750/min. Účinnější systém vstřikování se podepisuje pod spotřebu pouhých 3,8 l na 100 km a dojezd až 1300 kilometrů. Za tenhle agregát zaplatíte 259.900 korun.

Drtivou většinu prodeje zajistí čtyřválec 1,2 l/55 kW, který v průměru spálí 5,8 litru. Prodává se za zmíněných 159.900 korun (základ Access), respektive s příplatkem 15.000 korun v prostřední verzi Ambiance. K dispozici je také verze s pohonem na LPG, která má o dva kilowatty snížený výkon (53 kW) a stojí od 194.900 korun.

Dacia Logan – technické údaje a české ceny
Motor1,2 16V1,2 16V LPG0,9 TCe1,5 dCi 75
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]114911498981461
Válce/ventily4/44/43/44/2
Největší výkon [kW/min-1]55/550053/550066/525055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]107/4250105/4250135/2500200/1750
Max. rychlost [km/h]156154175164
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,515,111,114,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,87,55,03,8
Cena Access [Kč]159.900,----
Cena Ambiance [Kč]174.900,-194.900,---
Cena Arctica [Kč]194.900,-214.900,-222.900,-259.900,-

Související články

Témata
Avatar - Katikakus
27. 2. 2013 20:28
Re: Není CENA jako CENA
filipe, kdyz se ti nelibi, ze te oslovuji jmenem, ktere sis sam pri registraci zvolil, logicky z toho plyne, ze mas s nim nejaky problem. Jakou konstrukci jsi prisel na to, ze bych problem s jmenem mel mit ja me opravdu nenapada - ja ti nikde nezakazuji oslovovat me Katikakus.

To ze si nemecky majitel Dacie nezkontroluje zarovky nikde netvrdim - to tvrdis ty. Nevkladej mi prosim do ust sve nesmysly. Zbytek nema cenu komentovat... 8-s :no:
26. 2. 2013 11:32
Re: Není CENA jako CENA
Kdo se tu stydí za jméno jsi ty. Ramena přes klávesnici dělat umíš, hlavně, když schováš svou identitu za přezdívku Katikakus a obrázek svého pohádkového hrdiny či čeho. Zřejmě se ti to trochu už plete, kdo se stydí za jméno a kdo ne.

Klidně si stále tvrď, že Německý majitel Dacie si žárovky nezkontroluje ale ten co jezdí Polem auto obleze a vše si dá do pořádku :-) Netvrdím (!) napíšu to raději znovu, třeba ti to už dojde, netvrdím, že je TUV o spolehlivosti auta. Jen je to takové vodítko k té výsledné kvalitě.

Klidně si dál mysli, že řidiči Dacie o své auta nepečují a majitelé toho strašného koncernu kvůli kterému nemůžeš spát se o ně starají jak o své děti a to pak je ten důvod, proč jsou VW Polo v TUV v hodnocení na špici.
25. 2. 2013 10:17
Re: Auto pre krízu
Tak klima je dobrá proti mlžení čelního skla. A taky v létě, když je hic. Ale jsou lidi, kteří jsou na ni alergičtí.
Čili odmítání klimy nemusí být úplná hloupost, byť já ji v autě mám a jsem tomu rád.
25. 2. 2013 10:05
Re: Jsem rád, že takové
V plánu to mít nemusejí, ale pokud chtějí uspět, musejí napřed něco prodat... Čili buď musejí být o dost lepší, než srovnatelně drahý evropský výrobce, nebo o dost levnější, než srovnatelně kvalitní Evropan. Nebo asoň ten dojem budit.
25. 2. 2013 10:02
Re: Chybka
A co třeba cx? ;-)
Články odjinud