Dacia Sandero 1,6 MPI Bioethanol: Levný hatchback na líh zatím jen ve Francii

Dacia Sandero se vyrábí se třemi spalovacími motory: 1,2 16V (55 kW, u nás není v prodeji), 1,4 MPI (55 kW) a 1,6 MPI (64 kW), kterým sekunduje turbodiesel 1,5 dCi ve výkonových variantách 50 a 63 kW. Zážehové motory jsou ale v nabídce i ve verzích spalujících alternativní paliva. Loni Dacia představila 1,4 MPI v úpravě na LPG, nyní se (zatím jen ve Francii) začíná prodávat 1,6 MPI ve verzi schopné jízdy na bioetanol.
Důvod tohoto rozšíření portfolia je zřejmý: pomoci francouzským zákazníkům v nástrahách ekologických bonusů a příplatků a tím snížit náklady spojené s vlastnictvím auta. Přihlášení takového auta je v mnoha francouzských departmentech bezplatné, ve zbytku je za poloviční poplatek než u benzinového motoru.
Výhodou jsou také nižší emise CO2 108 g/km (konvenční verze stejného motoru má 170 g/km) a s tím spojené poplatky. Hodnota je stanovena administrativně a zohledňuje, že bioetanol vzniká z obnovitelných surovin. Zákazníci v neposlední řadě ušetří i díky nižší ceně paliva E85, zhruba o třetinu menší než u benzinu.
Při úpravách motoru Renault využil zkušeností své brazilské dceřiné společnosti, která auta spalující etanol vyrábí od roku 2004. Motor je schopen bezproblémové jízdy na Natural 95, Natural 98 i E85 nebo libovolnou směs těchto paliv.