Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster oficiálně: Levné SUV přijde na jaře

Diskuze (135)
Dacia odhalila definitivní podobu SUV Duster. Vyrábět se bude s pohonem 4x2 i 4x4 a první trhy, včetně těch evropských, se novinky dočkají už na jaře.

Duster je v pořadí čtvrtým osobním modelem značky Dacia a ve výrobním programu doplní hatchback Sandero, sedan Logan a kombi Logan MCV. Všechny Dacie včetně Dusteru sdílí společnou podvozkovou platformu. Kompaktní pětidveřové SUV s karoserií o délce 4,31 m a šířce 1,82 m bude jedním z nejmenších aut svého druhu. Navrženo bylo tak, aby vyhovělo různým potřebám zákazníků v různých zemích.

S projektem Duster Dacia zareagovala na poptávku po robustním a komfortním SUV za dostupnou cenu. V Evropě nabídne levnější alternativu k bohaté nabídce nejrůznějších aut tohoto typu karoserie, na rozvíjejících se trzích, jako je Rusko nebo Brazílie, cílí na střední příjmové skupiny. Zákazníci zde žádají robustní auto vhodné i do terénu, importované značky zde ale nabízí převážně jen nejdražší terénní modely, které jsou mimo finanční možnosti střední třídy.

Terénní ambice Dacie Duster na první prozrazují krátké převisy s dobrými nájezdovými úhly a vysoko posazená karoserie. Přesné údaje nejsou zatím k dispozici, čísla zveřejněná automobilkou zní přesto slibně: přední nájezdový úhel je 30°, zadní bude více než 35°. Světlá výška má být více než 200 mm.

Charakter off-roadu dále podtrhují extrémně vytažené blatníky a široký rozchod kol, nelakované části nárazníků (ve vyšších výbavách doplněné stříbrnými díly) a velká kola s robustními disky. Cenové zařazení modelu prozradí spíše detaily, jako masivní rámy oken, prutová anténa, subtilní uchycení zrcátek nebo kliky dveří.

Na výběr bude levnější pohon jen předních kol nebo 4x4 původem od Nissanu. Pohon všech kol nabídne tři provozní režimy: automatický, uzamčení v poměru 50:50 nebo pohon jen předních kol. Hmotnost základního provedení bude 1180 kg, čtyřkolka bude vážit o 100 kg více.

Paleta dostupných motorů obsahuje známé pohonné jednotky. Benzinové agregáty zastoupí 1,6 16V o výkonu 81 kW, v případě turbodieselů se jedná o dvě verze motoru 1,5 dCi o výkonu 63 nebo 77 kW. Se vznětovým motorem má být kombinovaná spotřeba nižší než 5,3 l/100 km, resp. než 5,7 l/100 km v případě verze 4x4.

Výstavní premiéru očekáváme na březnový autosalon v Ženevě. V Evropě, Turecku, Alžírsku a Maroku se totiž Duster začne prodávat na jaře. Klíčovými trhy budou Německo a Francie, které společně v současnosti tvoří polovinu odbytu značky Dacia.

Další trhy budou z produkce rumunské továrny uspokojovány od června (Ukrajina, Blízký Východ a některé africké státy), resp. počátku roku 2011 (státy kolem Perského zálivu). Výroba v Brazílii a Rusku se rozeběhne v roce 2011.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/e-uwON00yik&hl=cs_CZ&fs=1" style="auto"}

Diskuze (135)
7. 1. 2010 10:46
v červnu?
Kde si na to přišel? Koncem února se rozjíždí předsérie a v březnu to chtějí ofígo představit. Náhodu je ze strany Dáčie tlak to co nejdřív rozjet. Pochybuju, že se sériovou výrobou budou meškat až do června. A že by o to byl takový zájem, že by nestíhali pokrývat poptávku neočekávám :-)
11. 12. 2009 21:43
Re: super
Ten odkaz nefunguje.
Avatar - chetoos
11. 12. 2009 20:27
super
Paradní auto.dacia bude nejvíce konkurovat nissanu x-trail mitsubishi pajeru atd članek zde [odkaz]
10. 12. 2009 15:12
v červnu
dorazí až v červnu
10. 12. 2009 07:38
Re: Karoserie
Príde mi zbytočné, ak má karoséria 2x dlhšiu životnosť ako technika auta...predsa sa kisňa po skončení 10 alebo 12-ročnej záruky nerozsype. Keď pozriem na cesty, áut, starších ako nejakých 15 rokov už toľko nejazdí... ;-)